11

هفته اول لیگ هندبال بانوان ؛ دنیا به کام تاسیسات دریایی ؛ شروع خوب لارستان و اشتاد سازه

  • کد خبر : 9881
  • 09 شهریور 1397 - 15:57
هفته اول لیگ هندبال بانوان ؛ دنیا به کام تاسیسات دریایی ؛ شروع خوب لارستان و اشتاد سازه

هفته نخست لیگ برتر هندبال بانوان ایران با پیروزی ارزشمند و جالب تاسیسات دریایی در گچساران برابر نفت و گاز همراه بود. شهید چمران لارستان هم در خانه کار سختی برابر سپاهان در پیش نداشت و اشتاد سازه خراسان رضوی هم برابر پترو آموت بوشهر برنده شد.

به گزارشاپایگاه خبری ورزش زنان ایران“آی دبلیو اسپورتس” ؛ فصل جدید لیگ برتر هندبال بانوان امروز جمعه نهم شهریور رسما گشایش یافت و در سه بازی برگزار شده ، تیم های تاسیسات دریایی تهران ، شهید چمران لارستان و اشتاد سازه خراسان رضوی حریفان خود را شکست دادند.

نفت و گاز گچساران 33 تاسیسات دریایی تهران 37 ؛ Mrs Prestige

دیدار پایانی و تعیین کننده قهرمان فصل گذشته ، خیلی زود تکرار شد. تاسیسات دریایی و نفت و گاز ، قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته در همان آغاز لیگ دوباره بکدیگر را ملاقات کردند و این بار هم این تاسیسات بود که در پایان بازی ، به هدف خود رسید.

نیمه اول با یک بازی پایاپای همراه بود اما نفت و گاز با اختلاف یک گل در نیمه نخست پیروز شد. در نیمه دوم ، تاسیسات عادت فصل گذشته خود را حفظ کرد و به بازی برگشت. در مسابقه ای که میزان دقت شوت بازیکنان دو تیم در آن به نحو شگفت آوری بالا بود ، ضد حملات سرنوشت بازی را مشخص کرد.

به ثمر رسیدن 70 گل در یک بازی احتمالا سبب می شود این بازی ، پرگل ترین بازی فصل شود و باید دید ، تا پایان فصل چنین نتیجه پرگلی تکرار می شود یا خیر. این برد ، اولین پیروزی مهسا معتمدی به عنوان سرمربی در لیگ برتر بود. ارزش این برد احتمالا در آینده نزدیک، بیشتر مشخص می شود.

تاسیسات دریایی همچنان شخصیت یک تیم قهرمان را دارد. تغییرات در تاسیسات ، اثری در پرستیژ قهرمان نداشته. آن ها تیمی هستند که همواره روح یک تیم مقتدر را با خود دارند. مریم یوسفی به عنوان ارزشمند ترین بازیکن تیم تاسیسات دریایی و صونا بیداد به عنوان ام وی پی بازی از نفت و گاز گچساران معرفی می شوند.

شهید چمران لارستان 27 فولاد مبارکه سپاهان اصفهان 16 ؛ قدمگاه دروازه بانان

در مسابقه ای که دروازه بانان دو تیم ، ستاره های بازی بودند شهید چمران کار سختی برای پیروزی نداشت. تیم تقویت شده نشمین شافعیان دو نیمه متفاوت داشت. یک شروع بد و یک پایان رضایت بخش.

تقابل دروازه بانان تیم ملی این بار در دو تیم جدید شکل گرفت. هانیه لک با تجربه پس از مدت ها حضور در تاسیسات دریایی ، این بار با پیراهن سپاهان در لیگ ظاهر شد و نمایش خوبی داشت. فاطمه خلیلی نیز پس از جدایی از نفت و گاز ، در لارستان روز خوبی را سپری کرد.

شهید چمران در حالی به اولین برد قابل انتظارش دست یافت که امسال باید در پی کسب قهرمانی باشد. آن ها سال گذشته در لیگ نتیجه خوبی نگرفتند و امسال همه از آن ها انتظار قهرمانی دارند اما این ، بدان معنا نیست که کار آن ها برای قهرمانی ساده است.

متمول ترین تیم لیگ برتر هندبال ، اما و اگرهای زیادی برای تیمداری داشت اما همچنان پابرجاست و بعید است نتیجه ای جز قهرمانی این تیم را راضی کند. آن ها بدون الناز قاسمی ، مهره جدیدشان این بازی را با برد پشت سر گذاشتند و نشان دادند که تشنه موفقیت های آتی هستند. ارزشمندترین بازیکنان میدان ، دروازه بانان دو تیم بودند.

تیم اعظم قینانی اما برای این که به تیمی در سطح مدعیان تبدیل شود به زمان نیاز دارد. جوان های سپاهان ، احتمالا در آینده – اما نه چندان نزدیک – روزهایی بسیار متفاوت از امروز را خواهد دید.

اشتاد سازه خراسان رضوی 29 پترو آموت دریا بوشهر 20 ؛ رمشهد با برد شروع کرد

تازه واردهای لیگ برتر ، در هفته اول در مشهد با هم روبرو شدند. اشتاد سازه با هدایت اعظم پره اجازه خودنمایی به بوشهری ها نداد. با وجود برد در بازی اول ، هنوز نمی توان در مورد اشتاد سازه قضاوت درستی داشت.

هر دو تیم – بخصوص پترو آموت دریا بوشهر – تیم های ناشناخته ای هستند اما به نظر می رسد آن ها در نیمه پایین جدول درگیر رقابت با یکدیگر شوند. محدثه جلالی فر از اشتاد سازه و پریسا صائبی از پترو آموت دریای بوشهر ارزشمندترین بازیکنان میدان بودند.

اشتاد سازه با این برد می تواند به آینده امید داشته باشد. آن ها فرصت کمی برای آماده سازی داشته اند و همین موضوع مانع از این می شود که از تیم مشهدی ، انتظار فوق العاده ای داشته باشیم. از این بازی جزئیات بیشتری در دست نیست.

شرایط مبهم ذوب آهن و بازی معوقه با البرز

ذوب آهن هفته گذشته اعلام کرد که قصد حضور در لیگ برتر هندبال را دارد اما وضعیت این تیم به درستی روشن نیست. پیش بینی می شود نماینده اصفهان تحت نام هیئت اصفهان وارد لیگ شود که اگر این اتفاق رخ دهد بازی هفته اول این تیم برابر هیئت البرز معوقه می شود.

در صورتی که ذوب آهن تیمی در لیگ برتر نداشته باشد لیگ 7 تیمی دنبال خواهد شد. ناگفته نماند که تیم هیئت البرز نیز با مشکلات خاص خود برای حضور در لیگ مواجه است و به دنبال اسپانسر می گردد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=9881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.