18

سوال فیفا از ایران: ورود زنان به ورزشگاه ها چه شد؟

  • کد خبر : 11981
  • 10 مهر 1397 - 8:42
سوال فیفا از ایران: ورود زنان به ورزشگاه ها چه شد؟

ما می گوییم سوال اما شما بخوانید بازخواست. فدراسیون بین المللی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران خواسته نتیجه موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها را به فیفا اعلام کند. این در حالی است که هنوز آثار روشنی از فراهم سازی حضور تماشاگران زن در ورزشگاه ها به چشم نمی خورد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اسفند ماه سال گذشته به ایران سفر کرد ، دیداری با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران داشت ، دربی تهران را از نزدیک دید و البته با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار داشت.

حضور اینفانتینو در تهران 2 محور اصلی و عمده داشت: یکی موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر فوتبال مردان و دیگری حضور زنان در ورزشگاه ها. مسائلی که هر دو به ابعاد حکومتی وابسته است زیرا در موضوع پخش تلویزیونی ، این حق پخش از سوی یک نهاد دولتی و حکومتی باید پرداخت شود و در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها نیز حاکمیت باید این اجازه را صادر کند.

در آن زمان گفته شد که روحانی به اینفانتینو قول مساعدی داده تا این مشکلات را حل کند. از زمانی که رئیس فیفا تهران را ترک کرد تا به امروز ، فیفا مکاتباتی با ایران داشته است که نهادهای ذیربط از رسانه ای کردن آن امتناع کرده اند تا به نوعی ، مانع از بروز مخالفت ها و سنگ اندازی ها در پیشرفت مسیر داشته باشند.

جیانی اینفانتینو در نامه اخیر خود به فدراسیون فوتبال ایران خواسته است نتیجه موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها را در اسرع وقت به فیفا اعلام کند اما پاسخ ایران چه خواهد بود؟ تنها اتفاق رخ داده در این بازه زمانی ، ورود زنان به ورزشگاه ها برای مشاهده بازی های تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه از طریق یک نمایشگر ویدئویی بوده است!

محمد رضا داورزنی معاون وزیر ورزش فروردین 97 در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در  پاسخ به این سوال که آیا سال 97 سال گشایش در ورود بانوان به ورزشگاه ها هست یا خیر این طور عنوان کرد: اگر وارد این بحث نشویم بهتر است. این مدل در مسیر خود در دست بررسی و انجام است و اندازه به این موضوع بیشتر پرداخته شود کمتر توفیق پیدا می کنیم زیرا موضوعی است که باید شرایط آن در کشور فراهم شود.

سوال این است که آیا فدراسیون فوتبال در ماه های گذشته تلاش محرمانه ای برای فراهم سازی این شرایط داشته است؟ همچنین تعلل در آماده سازی شرایط ممکن است تبعاتی برای فوتبال ایران داشته باشد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.