18

جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان ؛ ایران در برابر آمریکا/ روسیه به جای چک همگروه ایران شد

  • کد خبر : 1244
  • 21 فروردین 1397 - 14:48

حریفان ایران در جام جهانی بسکتبال سه نفره زنان مشخص شدند و بر این اساس ایران و آمریکا باید در مرحله گروهی برابر هم قرار بگیرند. تیم ملی روسیه قهرمان دوره قبل نیز جایگزی چک در گروه ایران شد تا 2 مدعی قهرمانی با ایران همگروه شوند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان قرار است از 18 تا 22 خرداد در فیلیپین برگزار می‌شود که تیم ملی ایران نیز برای شرکت در این مسابقات عازم شرق آسیا می شود.

در شرایطی که دختران بسکتبالیست ایران نخستین حضور خود در جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان را تجربه می کنند بر اساس قرعه کشی انجام شده باید در گروه سوم ، 4 مسابقه برگزار کنند و در صورت کسب عناوین برتر راهی دور دوم شوند.

بر این اساس تیم ملی بسکتبال زنان ایران در گروه سوم از گروه های 4 گانه با تیم های آندورا ، روسیه ، آمریکا و اوگاندا همگروه شده است که تقابل ایران با تیم قدرتمند آمریکا جالب توجه خواهد بود.

در گروه بندی اولیه تیم ملی جمهوری چک در گروه ایران قرار داشت اما در قرعه کشی جدید ، تیم ملی روسیه جایگزین چک در گروه ایران شد و چک به گروه اول رفت.

تاکنون 4 دوره جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان برگزار شده است که آمریکا با 2 قهرمانی در دوره های اول و دوم در سال های 2012 و 2014 پرافتخار ترین تیم جهان است البته آن ها در 2 دوره اخیر به فینال نرسیدند و در دوره سوم در مسابقات جهانی 2016 چین به مقام سوم رسیدند.

تیم ملی روسیه، دیگر حریف ایران نیز یک عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد چنان که در جام جهانی 2017 نانت فرانسه با شکست مجارستان در فینال قهرمان شد و 2دوره قبل از آن هم به مقام نایب قهرمانی جهان رسیده بود.

بدین ترتیب شانس صعود آمریکا و روسیه از گروهی که ایران در آن حضور دارد به مراتب بیش از 3 تیم دیگر است به ویژه این که ایران و اوگاندا تیم های تازه واردی به جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان محسوب می شوند.

گروه بندی کامل جام جهانی بسکتبال 3 نفره زنان به شرح زیر است:

گروه A: ونزوئلا، جمهوری چک، ایتالیا، مالزی، ترکمنستان

گروه B: چین، فرانسه، قزاقستان، سوئیس، آرژانتین

گروه C: آندورا، روسیه، ایران، آمریکا، اوگاندا

گروه D: مجارستان، هلند، آلمان، اسپانیا، فیلیپین

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.