10

همراه با ثریا آقایی پس از قهرمانی در سمنان: پیروزی هرگز تضمین شده نیست

  • کد خبر : 13776
  • 07 آبان 1397 - 13:18
همراه با ثریا آقایی پس از قهرمانی در سمنان: پیروزی هرگز تضمین شده نیست

ثریا آقایی چهره برجسته بدمینتون ایران در مسابقات رنکینگ بدمینتون بزرگسالان کشور در سمنان در فینال ثمین عابد خجسته را شکست داد و قهرمان شد. او در گفتگویی از برنامه اش برای آمادگی کسب سهمیه المپیک صحبت و تاکید کرده که رقابت در رنکینگ سمنان هرگز برای او ساده نبوده است.

ثریا آقایی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ درباره قهرمانی اش در مرحله دوم مسابقات بدمینتون رنکینگ بزرگسالان کشور در سمنان اظهار کرد: نمی توانم بگویم رنکینگ سمنان مسابقه آسانی بود زیرا در حال حاضر تعدادی از بازیکنان جوان با انگیزه مشغول تمرین هستند و در مسابقات بین المللی هم شرکت می کنند و همین نفرات در رنکینگ داخلی نیز حضور دارند.

او اضافه کرد: با توجه به این که المپیک در پیش است و حفظ آمادگی و جمع آوری امتیاز برای رنکینگ جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است ، نفراتی که می خواهند شانس خود را برای المپیک حفظ کنند باید در ۳ دوره مسابقه رنکینگ کشوری حضور یابند تا آمادگی خود را برای مسابقات بین المللی دهه فجر و نیز مسابقات بین المللی دیگر که بر رتبه جهانی آن ها تاثیر مستقیم دارد افزایش دهند.

تنها نماینده بدمینتون زنان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: در مسابقات رنکینگ این را به وضوح می بینم که همه بازیکنان ها با دل و جان در میدان حضور پیدا می کنند و این مسابقات برای من هم یک چالش بود. بدمینتون بازی لحظه ها است و هر مسابقه شرایط و استرس خاص خود را دارد و هیچ مسابقه ای ، پیروزی را از قبل برای شما تضمین نمی کند.

آقایی ادامه داد: تا فینال رنکینگ سمنان ، توانستم عملکرد دلخواهم را داشته باشم . بازی های آسیایی جاکارتا تجربه خیلی خوبی بود و حس می کنم تاثیر زیادی در عملکرد فنی من گذاشته است و درصد بالایی از آمادگی من در مسابقات رنکینگ سمنان به دلیل حضور در جاکارتا بود. رنکینگ سمنان ، ابزار سنجش خوبی برای من بود و به من نشان داد تا چه اندازه نسبت به شرایط ایده آل فاصله دارم.

او با تاکید بر این که هدف اصلی اش و همچنین سایر بدمینتون بازان ، المپیک است گفت: زمان زیادی ندارم و باید از حالا برای بهبود رنکینگ ، تلاش کنم ، مسابقه دهم و تمرین داشته باشم. چالش اصلی ، مسابقه و حضور در تورنمنت های سطح بالا است. بدمینتون بازان اروپایی و شرق آسیا تقریبا هر هفته یا ۲ هفته یک بار در یک دوره مسابقه سطح بالا شرکت می کنند و این ، تفاوت های فنی ما با آن ها را می سازد.

چهره اول بدمینتون بانوان با تقدیر از تلاش هایی که در فدراسیون بدمینتون برای نفرات ملی پوش در جریان است عنوان کرد: فدراسیون بدمینتون برنامه هایی برای مسابقات آتی با هدف بلند مدت کسب سهمیه المپیک در نظر دارد و علاوه بر این ، من در اواخر سال برای حضور در کمپ پیشرفته بدمینتون AOP آسیا حضور خواهم داشت تا در سال ۲۰۱۹ بتوانم در مسابقات بیشتری شرکت کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.