13

حضور زنان در فینال لیگ قهرمانان ؛ باز هم تماشاگران گزینشی

  • کد خبر : 14358
  • 18 آبان 1397 - 12:19
حضور زنان در فینال لیگ قهرمانان ؛ باز هم تماشاگران گزینشی

در حالی که فقط یک روز به برگزاری دیدار فینال لیگ فوتبال قهرمانان آسیا در تهران باقی مانده به نظر می رسد پرونده حضور زنان در این دیدار و تماشای آن با هم با پیچیدگی مواجه شده است. برای دومین بار پس از دیدار ملی ایران و بولیوی ، زنان به صورت گزینشی این مسابقه را تماشا می کنند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ در فاصله بین دیدارهای رفت و برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا گمانه زنی های زیادی در مورد حضور زنان در ورزشگاه آزادی در بازی برگشت فینال ایجاد شد به طوری که به نظر می رسید برای نخستین بار بخش محدودی از زنان این امکان را به دست می آورند تا این بازی را از نزدیک تماشا کنند.

با این حال در شرایطی که شمارش معکوس برای آغاز این بازی شروع شده خبری از بلیت فروشی اختصاصی برای بانوان نیست و به نظر می رسد همانند مسابقه ملی ایران و بولیوی ، زنانی گزینش شده این مسابقه را از نزدیک تماشا می کنند. شنیده شده این زنان گزینشی از میان خانواده بازیکنان و نزدیکان باشگاه پرسپولیس ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواهند بود.

علت این تصمیم احتمالا به فراهم نبودن شرایط برای فروش بلیت به زنان به صورت عمومی مرتبط بوده اما به طور کلی ، شجاعت کافی برای حضور عمومی زنان وجود نداشته اشت گرچه وزارت ورزش ظاهرا به دنبال مجوزهایی برای این موضوع بوده است. از سوی دیگر بر خلاف پیش بینی سهمیه ۵ هزار صندلی برای زنان ، زنان گزینشی دیدار پرسپولیس و کاشیما آنتلرز شامل رقمی کمتر از یک هزار نفر خواهند بود.

وزارت ورزش و جوانان پیش از این با اختصاص جایگاهی به بانوان این امیدواری را در دل دختران علاقمند به تماشای این بازی ایجاد کرده بود که بتوانند در شرایط عادلانه و مساوی برای حضور در ورزشگاه آزادی اقدام کنند.

باشگاه پرسپولیس ، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال ایران در این مدت هرگز در خصوص حضور زنان در فینال آزادی اظهار نظر رسمی نکرده اند. سکوهای جایگاه 5 که در کنار صندلی‌های جایگاه مستقر شده برای حضور زنان ایرانی در نظر گرفته شده و از دو طرف با حفاظ‌های نصب شده احاطه شده است و مشکلی برای کنترل رفت و آمد زنان وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14358

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.