16

نگاهی بر عملکرد دختران ایران در مسابقات جهانی پومسه در چین تایپه

  • کد خبر : 14941
  • 30 آبان 1397 - 11:22
نگاهی بر عملکرد دختران ایران در مسابقات جهانی پومسه در چین تایپه

تیم ملی پومسه ایران در مسابقات جهانی پومسه در چین تایپه شرکت کرد که دختران پومسه روی ایران نیز در این مسابقات خوش درخشیدند. کسب چند مدال به رنگ های گوناگون سبب شد این بار پومسه روها برای تکواندوی ایران افتخار بیافرینند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ پرونده حضور تیم ملی پومسه ایران در مسابقات قهرمانی جهان در چین تایپه بسته شد و تیم ملی ایران با رتبه چهارمی این مسابقات در مجموع دو بخش مردان و زنان به کار خود پایان داد.

دختران پومسه روی ایران در این مسابقات پا به پای مردان در کسب مدال موفق بودند و در رده های مختلف سنی مدال های خوشرنگی برای ایران به دست آمد. 54 کشور جهان برای حضور در این مسابقات در چین تایپه گرد آمدند و نزدیک به 1300 ورزشکار در این پیکارها حضور داشتند.

سهم بانوان پومسه روی ایران در این مسابقات ، یک طلای تیمی ، یک نقره انفرادی و 2 برنز تیمی بود ضمن این که در ماده مشترک دو نفره مردان و زنان (تیم های دو نفره با حضور یک مرد و یک زن ) ، بانوان پومسه رو صاحب یک طلا و 2 برنز شدند.

در مسابقات تیمی رده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال ، تیم ملی بانوان متشکل از سونا رزاقی ، آتوسا فرهمند پارسا و سیده معصومه حسینی، بالاتر از کره جنوبی ، فرانسه و فنلاند مدال طلای این مسابقات را به دست آورد.

در همین رده سنی و در بخش انفرادی آتوسا فرهمند صاحب مدال نقره جهان شد. او پایین تر از حریفی از کره جنوبی و بالاتر از پومسه روهای دانمارک و آمریکا قرار گرفت و بار دیگر توانمندی های خود را به نمایش گذاشت.

در پیکارهای بخش تیمی رده سنی نونهالان ۱۲ تا ۱۴ سال ، ملی پوشان آینده دار کشورمان با ترکیب یاسمن لیموچی ، پرستو زینالی و ساناز تقی پور پس از چین تایپه و کره جنوبی به مدال برنز دست پیدا کردند.  در رقابت تیمی رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز نمایندگان ایران با ریحانه عمرانی مقدم ، زینب طغیانی و راضیه آقایی توانستند روی سکوی سوم دنیا قرار گیرند.

در مسابقه میکس (یک پومسه روی پسر و یک پومسه روی دختر) رده ۱۲ تا ۱۴ سال ، تیم دو نفره ایران با ترکیب پرستو زینالی و سید احسان صداقت به مقام سوم و مدال برنز رسید. در همین مسابقه و در رده ۱۵ تا ۱۷ سال نیز تیم زینب طغیانی و رضا نظری به مقام سوم و مدال برنز دست یافتند و در رده 31 تا 40 سال ، تیم سیده معصومه حسینی و اکبر فروزان طلا گرفتند.

ساناز تقی پور، یاسمن لیموچی، پرستو زینالی، زینب طغیانی، راضیه آقایی و ریحانه عمرانی، مرجان سلحشوری، فاطمه حسام، دنیا یزدان‌جو، مرجان تاجی رستم آبادی، آتوسا فرهمند، سونا رزاقی و سیده معصومه حسینی اعضای تیم ملی پومسه زنان در این مسابقات بودند. تیم ملی با هدایت فاطمه اسدپور به عنوان سرمربی و مهسا مردانی به عنوان مربی در این مسابقات حضور داشت.

مسابقات پومسه از معدود رشته های ورزشی است که مسابقات جهانی همه رده های سنی آن به صورت یکجا و متمرکز برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.