19

اتفاق عجیب در فدراسیون وزنه برداری ؛ تغییر نایب رئیس

  • کد خبر : 15619
  • 14 آذر 1397 - 10:14
اتفاق عجیب در فدراسیون وزنه برداری ؛ تغییر نایب رئیس

در اتفاقی عجیب در فدراسیون وزنه برداری ، ریحانه طریقت نایب رئیس این فدراسیون باید پست نایب رئیسی را ترک کند. فدراسیون وزنه برداری می گوید برای تحول مثبت دست به این کار زده اما این تصمیم برای افکار عمومی آگاه به فعالیت های انجام شده در وزنه برداری زنان ایران شگفت انگیز است.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ ریحانه طریقت در ماه های گذشته در صف اول پیشرفت وزنه برداری زنان ایران قرار داشته است اما به نظر می رسد برنامه های طریقت برای ادامه راه اکنون با توقف روبرو شده زیرا فدراسیون وزنه برداری گزینه دیگری را برای سرپرستی امور بانوان در نظر دارد.

وزنه برداری بانوان  در ایران در سال های گذشته یک خط قرمز بود اما از سال گذشته جرقه استارت این رشته برای زنان در ایران خورد و در نهایت امسال ، ایران در مسابقات رده های سنی پایه در ازبکستان دختران خود را اعزام کرد و حاصل آن رکوردهایی قابل قبول و امیدوار کننده از سوی کسانی بود که تازه چند ماه از ورود آن ها به این رشته می گذشت.

برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در مشهد و چند مرحله اردو اتفاقاتی نه چندان فوق العاده، اما برای شروع ، بسیار امیدوار کننده و مثبتی بود که وزنه برداری زنان ایران را به سرعت به سوی پیشرفت سوق می داد.

با این حال فدراسیون وزنه برداری تصمیم گرفته ریحانه طریقت نایب رئیس فدراسیون دیگر در این پست نباشد. این صحبت های رئیس فدراسیون است: “از نایب رئیس بانوان به علت زحماتی که در طول فعالیتش کشید تشکر می کنم. یک سال است که این رشته در بخش بانوان راه اندازی شده است و با توجه به حمایت هایی که از سوی مسئولان داشتیم انتظار می رفت که در مسیر پیشرفت قرار داشته باشیم اما بعد از یکسال دوباره به سرخط رسیدیم. به همین علت نیاز به ایجاد تغییراتی در بدنه احساس شد. هم اکنون مشغول مطالعه روی نفرات جدید هستیم و بعد از انجام ارزیابی های لازم نایب رئیس جدید بانوان را معرفی خواهیم کرد.”

طریقت اما می گوید دلیل جدایی اش از فدراسیون وزنه برداری ، این بوده که از نقطه ای به بعد برنامه ها و اهدافش با رئیس فدراسیون یکی نبوده است. طریقت از تلاش برای حضور وزنه برداران دختر ایران در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی سخن گفته که البته این تلاش ها نافرجام بوده.

نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری همچنین گفته است که اردوی وزنه برداران دختر چیزی شبیه به دور همی وزنه برداران بوده زیرا آن ها از حداقل امکانات بی بهره بوده اند. موضوعی که به ریاست فدراسیون منتقل شده اما اتفاقی رخ نداده. این موضوع ممکن است به مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری و البته نوع نگرش به حوزه وزنه برداری بانوان با توجه به این که آن ها در مرحله یادگیری و تجربه قرار دارند و نه مدال آوری ، مرتبط باشد.

طریقت اظهارات جالب دیگری نیز دارد. از واگذاری امور بانوان به دبیر فدراسیون پس از مسابقات مشهد تا اثرگذاری نظرات یک خانواده در تصمیمات فدراسیون وزنه برداری. نایب رئیس معتقد است جانشین او ، مثل خودش تا زمانی می تواند کارها را پیش ببرد که مطابق خواسته های رئیس حرکت کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.