19

درباره باشگاه ایبار ؛ باشگاهی که زنان آن را مدیریت می کنند

  • کد خبر : 1882
  • 21 اسفند 1396 - 18:10
درباره باشگاه ایبار ؛ باشگاهی که زنان آن را مدیریت می کنند

ایبار نامی آشنا برای علاقمندان به ورزش و به ویژه فوتبال است. باشگاهی در سطح اول فوتبال اسپانیا اما نکته جالب در مورد ایبار این است که زنان این باشگاه را اداره می کنند و بخش قابل توجهی از بدنه مدیریتی ایبار را زنان تشکیل می دهند.

به گزارش رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS به‌ مناسبت روز جهانی زن و البته بازی رئال مادرید برابر تیم ایبار، گزارشی درباره نقش پررنگ زنان در مدیریت این باشگاه بیلبائویی از ایالت باسک منتشر شد.

سهم زن‌ها از مدیریت این باشگاه کوچک 53 درصد است که در نوع خود پیش‌رو و عجیب به نظر می‌رسد و با لقب کاملا مردانه این باشگاه باسکی، «تفنگداران» همخوانی ندارد. در رده بالای مدیریتی هم از 10‌ مدیر ارشد این باشگاه 5‌ 5 نفر را زنان تشکیل می‌دهند و از میان اعضای هیأت مدیره نیز 2 نفر زن هستند. از این ترکیب به‌عنوان مثالی برای برابری جنسیتی در عرصه مدیریتی در جهان یاد شده است.

آمایا گوروستیزا، مدیر باشگاه  ایبار می‌گوید: «ما زن‌ها برای خود حد و مرزی تعیین نمی‌کنیم.» پاتریشیا رودریگس، مدیر کل و آراته فرناندس، مدیر رسانه‌ای و ناگوره الوره‌سا، مدیر بازاریابی، آینارا، مدیر فروش، آیمایا عضو هیأت‌مدیره باشگاه ایبار هم زن هستند.

تا چند وقت پیش اوستایسکا اگیا، مدیر کادر پزشکی باشگاه ایبار هم از همین جنس بود که جایش را به آلبرتو فرناندس داد.اوستایسکا هم تنها مدیر کادر پزشکی زن بین همه تیم‌های لالیگاست. در حال‌حاضر باشگاه ایبار 9 تیم پایه دارد که 2 تیم از این تیم های پایه را تیم های دختران تشکیل می دهند.

علاوه بر تیم فوتبال ایبار که در لالیگا با بارسلونا ، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید سرشاخ می شود تیم فوتبال زنان ایبار هم در لیگ دسته دوم فوتبال زنان اسپانیا حاضر است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.