17

قهرمانی تیم ملی والیبال بانوان در کرواسی | آیا انتظارات از آن ها بالا رفته است؟

  • کد خبر : 24682
  • 30 تیر 1398 - 9:04
قهرمانی تیم ملی والیبال بانوان در کرواسی | آیا انتظارات از آن ها بالا رفته است؟

تیم ملی والیبال بانوان با پیروزی بر تیمی دانشگاهی از آمریکا در تورنمنت کرواسی عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد. این موفقیت، امیدبخش برای تیمی است که در راه مسابقات قهرمانی آسیا قرار دارد. بهترین تیمی که تاکنون داشته ایم.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ تیم ملی والیبال ایران که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی در حال آماده سازی است در اردویی که در شرق اروپا برپا کرده به بخش مهمی از اهداف خود رسیده است. این موضوعی است که جواد مهرگان سرمربی تیم ملی بر آن اذعان دارد.

دختران والیبالیست پس از اقامت کوتاه در اسلوونی در چند جلسه تمرین و مسابقه راهی کرواسی شدند و در تورنمنتی مفید در این کشور شرکت کردند که حاصل آن قهرمانی ایران بود. در این تورنمنت البته خبری از تیم های ملی معتبر نبود اما قرار گرفتن برابر تیم هایی که از مدل تمرینی به روز در اروپا، آمریکا و شرق آسیا تبعیت می کنند= برای کادر فنی و بازیکنان تجربه کم ارزشی نیست.

تیم ملی والیبال بانوان در کرواسی با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تیم دانشگاه BIP آمریکا قهرمان تورنمنت شد. این برد با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰ به دست آمد. شاگردان مهرگان در نیمه نهایی تیم بیجینگ چین را برده بودند. درست چندی پس از شکست برابر این تیم در یک بازی دوستانه در اسلوونی. این، نشان می دهد روح یادگیری و کسب تجربه از شکست و استفاده از تجارب یک بازی برای آینده در تیم ملی به وجود آمده است.

پس از نمایش آبرومندانه در کاپ آسیا در اواخر تابستان ۹۷، ایران اکنون در بهترین فرم خود قرار دارد. این شاید از خوش اقبالی متین زبردست است که تیم ملی در زمان زمامداری او بر بخش زنان فدراسیون والیبال در بهترین شرایط قرار گرفته گرچه بدون تردید، این شرایط، ایده آل ترین نوع آماده سازی نبوده است.

با وجود همه کمبودها، تیم جواد مهرگان امروز تیمی باتجربه و کم نوسان است. حضور ۳ ملی پوش در ترکیه با احتمال افزایش آنها در آینده، بر سطح فنی تیم ملی افزوده است. والیبال ایران دیگر زنگ تفریح برای تیم های معتبر قاره نیست و یاران مائده برهانی برای شگفتی سازی های بزرگ نیازمند یک غفلت از سوی رقبا هستند.

آیا سطح انتظارات از تیم ملی والیبال بانوان افزایش یافته است؟ بعید است چنین باشد. اگرچه ایران در کاپ آسیا عملکرد درخشانی داشت اما نگاه ها هنوز به سمت تیم ملی والیبال زنان جلب نشده و این نه یک پوئن منفی، که یک فرصت برای جواد مهرگان و تیمش است که در آرامش و با شانه هایی تهی از بار انتظارات کار را پیش ببرند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=24682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.