14

محبوبه رضوی : دختران ورزشکار مجبور به اشتغال هستند | پویندگان 98، بومی و جوان اما با انگیزه

  • کد خبر : 26808
  • 31 مرداد 1398 - 13:11
محبوبه رضوی : دختران ورزشکار مجبور به اشتغال هستند | پویندگان 98، بومی و جوان اما با انگیزه

سرمربی تیم پویندگان صنعت فجر شیراز ترکیب این تیم را در فصل جدید بومی وجوان توصیف کرد و گفت: شناختی از تیم پالایش نفت آبادان نداریم به همین خاطر محتاطانه وارد زمین می‌شویم تا بتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم.

فرزانه دزفولی – آی دبلیو اسپورتس؛  تیم پویندگان صنعت فجر شـیراز سال گذشته به عنوان یک مدعی وارد لیگ برتر فوتسال بانوان شد و عملکرد مناسبی را از نخستین حضور خود به ثبت رساند، اما در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر فوتسال بانوان نتوانست آنطور که باید ظاهر شود و شکست سنگینی مقابل تیم قدرتمند هیات فوتبال خراسان رضوی متحمل شد.

شیرازی‌ها در دومین هفته لیگ برتر فوتسال بانوان یکم شهریور ماه باید در هوای گرم  آبادان به مصاف تیم پالایش نفت آبادان بروند که شرایط مشابهی با تیم پویندگان صنعت فجر دارد.

سـرمربی تیم پویندگان صنعت فجر شیراز در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در خصوص وضعیت تیمش گفت: شاید بازیکنان پویندگان اسم و رسمی نداشته باشند اما  صادقانه و پرانرژی در زمین کار می کنند. من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. امیدوارم با تلاش بازیکنان بتوانیم به حقمان برسیم.

 محبوبه رضوی درباره شکست در هفته نخست عنوان کرد: با توجه به زمان محدودی که برای تمرین کردن داشتیم و مشکلاتی که وجود داشت در هفته نخست رقابت ها بازیکنانم از جان و دل مایه گذاشتند و تمام تلاش خود را کردند. مطمئن هستم در بازی های آینده وضعیت بدنی بازیکنان و هماهنگی تیم بهتر خواهد شد و بازیکنان به انسجام بیشتری می رسند.

وی با اشاره به بازی مقابل پالایش نفت آبادان، عنوان کرد: نفت آبادان امسال چندین بازیکن خوبش را از دست داده است. این تیم در اولین بازی خود هفت گل دریافت کرد و شکست سختی را متحمل شد. با این حال من هنوز شناختی از بازیکنان و ساختار تیم پالایش نفت ندارم و با توجه به اینکه این بازی در خانه حریف برگزار می شود نمی توانم نتیجه را  پیش بینی کنم. اما سعی می کنیم محتاطانه رفتار کنیم.

سرمربی تیم پویندگان صنعت فجر شیراز با تأکید بر اینکه امسال تیم های مدعی بیشتر شده اند و اکثر تیم ها از بازیکنان ملی پوش بهره می برند، تصریح کرد: سال گذشته تیم های نامی نو و ملی حفاری بازیکنان خوب زیادی داشتند و شــاهد رقابت نزدیکی بین این دو تیم بودیم. اما امسال بازیکنان توانمند در تیم هایی مانند هیأت فوتبال خراسان رضوی، نامی نو، ملی حفاری، دختران کویر مس کرمان، مس رفسنجان، سایپا و رهیاب پخش شده اند و سطح اکثر تیم ها به هم نزدیک شده است. بازیکنانی مانند فرشته کریمی هم که در لیگ سال گذشته شرکت نکردند، امسال در رقابت‌ها حضور دارند.

تبعیض جنسیتی همچنان سد راه دختران فوتسالیست

رضوی در مورد نقل و انتقالات ابتدای فصل،گفت: امسال سعی کردیم از بازیکنان بومی و جوان استفاده کنیم و فقط سه بازیکن غیربومی در تیم ما بازی می‌کند. حتی بازیکنانی در تیم داریم که اولین حضورشان را در رقابت های لیگ برتر فوتسال تجربه می‌کنند. با وجود اینکه شرایط مالی قراردادهای بازیکنان خوب نیست اما تلاش آنها تحسین برانگیز است.

وی با گلایه از تبعیض جنسیتی در این رشته ورزشی، ابراز کرد: امیدوارم از ورزش بانوان حمایت بیشتری شود. بانوان هم مانند آقایان برای فعالیت های ورزشی شان وقت می گذارند اما متأسفانه مبلــغ قراردادهای بانوان در مقایسه با آقایان بسیار ناچیز است و مبلغ قراردادهای آقایان اصلا قابل مقایســه با مبلغ دریافتی بانوان نیســت. بانوان ورزشکار برای اینکه بتوانند از پس مخارج زندگی خود برآیند و هزینه تجهیزات ورزشی شان را تأمین کنند مجبورند به مشاغل دیگری هم روی بیاورند و این مسئله باعث می شود که آنها نتوانند بر روی فعالیتهای ورزشی خود تمرکز کنند.

سرمربی تیم پویندگان صنعت فجر شیراز تأکید کرد: متأسفانه بانوان ورزشکار از لحاظ مالی حمایت نمی شوند و پول زیادی دریافت نمی کنند، بدون تردید اگر بانوان بیشتر مورد حمایت هــای مادی و معنوی قرار بگیرند انگیزه بیشــتری برای ادامه فعالیت های خود پیدا می کنند، تیم ما هفته گذشته مشکل سالن داشت، اما این مشکل برای هفته سوم برطرف شده است.

رضوی درخصوص وضعیت اسپانسر در ورزش بانوان اظهار کرد: پویندگان صنعت فجر جزو بهترین اسپانسرهای ورزشــی است که با توجه به شــرایط دشوار اقتصادی کشور سعی کرده  قراردادهای خوبی با بازیکنان منعقد کند و بهترین امکانات را در اختیار آنها قرار دهد. جا دارد از آقای قیصر آزادی مدیر عامل این باشگاه به خاطر حمایت هایشان تشــکر و قدردانی ویژه ای داشته باشــم. اما اگر تیم های فوتسال بانوان از ســوی اداره کل ورزش و جوانان استان، شــهرداری و دیگر ارگان ها هم مــورد حمایت قرار بگیرند بدون شــک می توانند موفقیت های بیشــتری کسب کنند. این حمایت ها باعث دلگرمی اسپانســرها و ماندگاری آنها در عرصه ورزشــی نیز می شــود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=26808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.