18

دومین سهمیه المپیک برای آرمینا صادقیان | ستاره ایلام متوقف نمی‌شود

  • کد خبر : 27715
  • 09 شهریور 1398 - 12:23
دومین سهمیه المپیک برای آرمینا صادقیان | ستاره ایلام متوقف نمی‌شود

دومین سهمیه المپیک برای آرمینا صادقیان به دست آمد. تیرانداز جوان ایران موفق شد در رقابت‌های جام جهانی تیراندازی برزیل دومین سهمیه را پس از نجمه خدمتی از آن خود کند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ در مسابقه فینال تفنگ بادی زنان رقابت‌های جام جهانی برزیل در ریودوژانیرو آرمینا صادقیان تیرانداز جوان ایران موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را به دست بیاورد.

البته کسب سهمیه المپیک ریو برای آرمینا پیش از حضور او در فینال و بدون در نظر گرفتن عملکرد وی در مرحله نهایی مسجل شده بود به طوری که ۶ تن از ۸ فینالیست، پیش از سهمیه المپیک را نهایی کرده بودند و بدین ترتیب ۲ نفر باقی مانده شامل آرمینا صادقیان و یک تیرانداز تایوانی، به طور خودکار سهمیه المپیک را کسب کردند.

آرمینا صادقیان تیرانداز شایسته کشورمان با ۶۲۸.۳ امتیاز به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد. نگاهی بر عملکرد آرمینا طی دو سال اخیر روند رو به رشد وی را نشان می دهد به طوری که کسب سهمیه المپیک در کمتر از یک سال پس از حضور در بازی های آسیایی نمایانگر شتاب او به سوی تاریخ سازی است.

آرمینا برخاسته از استان کم قهرمان ایلام که در شاخص های ورزشی در مقایسه با سایر استان ها وضعیت واضحی دارد اکنون توانسته خود را به عنوان یک استعداد کم نظیر معرفی کند و مایه افتخار ایلام برای همیشه خواهد بود.

علاوه بر آرمینا، فاطمه کرم زاده و الهه احمدی دیگر تیراندازان کشورمان با ۶۲۶.۹ و ۶۲۳.۶ امتیاز به ترتیب در جایگاه هفدهم و چهل و سوم قرار گرفتند. همچنین در ماده تپانچه ۲۵ متر مرحله سرعت در خط آتش قرار گرفتند. در این ماده و در مجموع مرحله دقت و سرعت گلنوش سبقت الهی با ۵۸۰ امتیاز در رده بیست و سوم قرار گرفت و هانیه رستمیان با ۵۷۳ پنجاه دوم جهان شد.

الهه احمدی با کسب ۱۱۶۴ امتیاز به عنوان نفر شانزدهم در گروه اول و مه لقا جام بزرگ و فاطمه کرم زاده با کسب ۱۱۶۸ و ۱۱۶۵ امتیاز به عنوان نفرات هشتم و شانزدهم در گروه دوم موفق شدند راهی مرحله رده بندی تفنگ سه وضعیت بانوان شوند. در این ماده آرمینا صادقیان با ۱۱۴۲ امتیاز در گروه mqs به کار خود پایان داد.

مسابقات جام جهانی و کسب سهمیه المپیک با حضور ۵۴۳ ورزشکار از ۷۲ کشور جهان در برزیل برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=27715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.