20

بیانیه فیفا: حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران بدون محدودیت و پیش شرط و برای همه

  • کد خبر : 29196
  • 31 شهریور 1398 - 12:36
بیانیه فیفا: حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران بدون محدودیت و پیش شرط و برای همه

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا با انتشار بیانیه ای روی وب سایت خود اعلام کرد حضور زنان در ورزشگاه های ایران باید بدون محدودیت ، بدون پیش شرط و برای همه و بر اساس تقاضا و نه تعداد بلیت مشخص صورت گیرد. فیفا تفاوتی برای بازی های ملی و باشگاهی قائل نیست.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا شنبه شب از طریق وب سایت خود در مورد چالش حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران، پس از بازگشت هیئت اعزامی خود به ایران بیانیه صادر کرد.

آن چه در این بیانیه دیده می شود موضع گیری فیفا به طور جدی در مورد ورود آزادانه زنان به ورزشگاه ها است. به عبارت دیگر فیفا دیگر ورود سفارشی و گزینشی برخی زنان به ورزشگاه ها را بر نمی تابد و از این خواسته است ورود زنان به ورزشگاه ها به طور آزاد برای همه و در شرایط یکسان در نظر گرفته شود.

موضوعی دیگری که فیفا روی آن تاکید کرده حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران در هر رقابت رسمی است. موضوع حضور زنان در بازی های ملی رفع شده و اکنون فیفا می گوید زنان باید در بازی های لیگ نیز امکان حضور داشته باشند.

متن این بیانیه که توسط فیفا منتشر شده از این قرار است: هیئتی از کارشناسان فیفا برای گفت و گو در مورد اقدامات طراحی شده برای موضوع اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران برای تماشای مسابقات فوتبال به تهران سفر کردند.

در کنار این هیئت، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز حاضر بودند و با معاون وزیر ورزش و جوانان ایران، نمایندگان فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با محوریت روابط بین الملل، امنیت و فروش بلیط دیدار و گفتگو کرد.

قرار است در تاریخ دهم اکتبر ۲۰۱۹ تیم های ملی ایران و کامبوج در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با هم بازی کنند و هیئت فیفا همچنین از استادیوم آزادی تهران نیز بازرسی کردند.

در این بیانیه همچنین اشاره شده که هیچ محدودیتی در تعداد تماشاگران زن نباید وجود داشته باشد و تعداد بلیط‌هایی که به زنان اختصاص میابد، باید براساس تقاضا باشد و بس.

بازرسی های موجود نشان داد که هیچ مانع عملیاتی بزرگی برای اجرای این اقدامات در ورزشگاه آزادی در زمان شروع بازی در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ وجود ندارد. در همین راستا، هیئت فیفا مطابق مقررات مربوط به فیفا، در مورد روش های بلیت فروشی دقیق و همچنین شرایط عملیاتی مورد نیاز نیز صحبت کرده اند.

علاوه بر این هیئت در مورد لزوم افتتاح استادیوم برای زنان برای حضور در بازی ها ملی نیز صحبت کردند. در همین راستا فیفا اعلام کرد که بر اساس برنامه های عملیاتی و نتایج بازی ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹ با فدراسیون فوتبال ایران در تهیه پروتکل عملیاتی و الزامات مربوط به آن برای مسابقات لیگ فوتبال ایران همکاری می کند.

فیفا همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران و نهادهای دولتی ذیربط را ادامه خواهد داد تا این تغییرات مهم را مطابق مقررات فیفا انجام دهد. این موضع فیفا در قبال حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران است: زنان باید در همه مسابقات فوتبال در استادیوم های فوتبال در ایران اجازه ورود داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=29196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.