20

مریم صامت و مورد خاص بنجامین باتن! هر روز باانگیزه تر از دیروز

  • کد خبر : 3328
  • 02 اردیبهشت 1397 - 1:24
مریم صامت و مورد خاص بنجامین باتن! هر روز باانگیزه تر از دیروز

مریم صامت ستاره گرگانی تیم ملی تنیس روی میز بانوان اکنون در آستانه 29 سالگی همچنان مهره قابل اتکای تیم ملی در جام جهانی سوئد است. او هر روز باانگیزه تر می شود: مورد خاص بنجامین باتن!

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ مریم صامت در کنار ندا شهسواری بزرگترهای تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات جهانی هالمشتاد سوئد هستند.

دوران فعالیت مریم صامت در تنیس روی میز حالا از 2 دهه هم رد شده اما او سرحال تر و با انگیزه تر از قبل است. نه در صدای او خستگی و تکرار هست وقتی از تنیس روی میز صحبت می کند و نه در ضربات او وقتی مشغول مسابقه با یار دیرینش ندا شهسواری می شود.

شاید او هم در مسیر قهرمان فیلم مورد عجیب بنجامین باتن حرکت می کند. حرکتی بر خلاف مسیر زمان. هر روز سرحال تر از دیروز. این انگیزه و انرژی ؛ دختر گرگانی تیم ملی را در موقعیت خاصی نسبت به دیگران قرار می گیرد. برای او – حداقل فعلا – خط پایانی وجود ندارد. بخوانید نظرات مریم صامت را در گفتگو با IWSports پیش از اعزام به مسابقات جهانی در سوئد:

بی انگیزگی؟ هرگز

همچنان برای بازی کردن انگیزه دارم. می خواهم تلاشم را برای المپیک 2020 توکیو بیشتر کنم حتی گاهی حس می کنم رغبت به تمرین و مسابقه ، با گذشت زمان بیشتر هم می شود.

رنک جهانی من پیش از این 4 بود ، بعد به 3 ارتقا یافت و اکنون به 2 رسیده است. 21 سال است بازی می کنم و هرگز از بازی کردن احساس خستگی نکرده ام. من از تنیس روی میز لذت می برم.

عامل تعیین کننده در سوئد: کاهش ضریب خطا

2 سال قبل در سطح 3 در مالزی قهرمان شدیم با وجود این که کارمان بسیار سخت بود. حالا در مسابقات جهانی سوئد بازی در سطح 2 را تجربه می کنم که طبیعتا به مراتب دشوارتر است. 24 تیم در سطح 2 حضور دارند که 2 تیم برتر به سطح یک جهان صعود می کنند اما همین که بتوانیم در سطح 2 هم باقی بمانیم قابل قبول است چون تیم هایی قدرتمند مثل اسپانیا ، استرالیا و پرتوریکو در سطح ما قرار دارند.

مریم صامت و قهرمانی با نامی نو اصفهان در لیگ برتر تنیس روی میز بانوان 96

با توجه به اردوهایی که پشت سر گذاشته ایم احساس خیلی بهتری دارم و فکر می کنم همه تکنیک هایی که پینگ پنگ بازان رقیب دارند در بازیکنان ما هم هست و کاری که باید انجام دهیم پایین آوردن ضریب خطا در جریان مسابقه است.

تغییر روش بعد از 20 سال

در گذشته ایراداتی داشتم که یک سال و نیم است خانم کیوانی روی این اشکالات کار کرده است و احساس می کنم به بازیکن دیگری تبدیل شده ام. بازیکنی با شیوه بازی هجومی. 20 سال بازیکن دفاعی بودم و حالا شاید بخواهم 20 سال هم به عنوان یک بازیکن هجومی بازی کنم!. البته هنوز هم چیزی که می خواهم نشده ام اما روی تکنیک های ظریف وقت می گذاریم و پیشرفت کرده ایم. مثلا در لوپ ، من دستم را عقب نمی بردم اما این نقص را رفع کرده ام.

فدراسیون عادل در اعزام های بین المللی

باید از خانم کیوانی صمیمانه تشکر کنم. او واقعا برای من زحمت کشیده. فدراسیون تنیس روی میز هم به بخش بانوان نگاه همسانی نسبت به بخش مردان دارد و هر رویدادی که آن ها اعزام می شوند ، ما هم پا به پای آن ها اعزام می شویم.

این اتفاقی مثبتی برای ورزش بانوان ایران است که به لطف آقایان قارداشی ، نظری و میرالماسی رخ داده. بعید می دانم در هیچ فدراسیون دیگری تا این حد ، تیم های بانوان اعزام بین المللی داشته باشند. ما در سال نزدیک به 20 اعزام بین المللی بانوان داریم.

تغییر نسل در تنیس روی میز ایران

بازیکنان جوان امروز کنار ما تمرین می کنند و در سطحی قرار دارند که می توانند در تیم بزرگسالان رقابت کنند. زمانی که یک بازیکن رده جوانان بودم ، یک بازیکن باید سال ها تلاش می کرد تا بتواند به تیم ملی بزرگسالان برسد یعنی فاصله بین جوانان و بزرگسالان بسیار زیاد بود.

در حال حاضر ، در تنیس روی میز تغییر نسل اتفاق افتاده یعنی بسیاری از بازیکنان بزرگسالان ، تنیس روی میز را کنار گذاشتند و از سوی دیگر بازیکنان جوان و با استعداد زیادی وارد این رشته شدند. در نتیجه بازیکنان جوان ، بدنه اصلی تنیس روی میز بانوان ایران را تشکیل می دهند و تیم ملی بزرگسالان هم جوان شده است. آن ها پا به پای ما رشد می کنند و فکر می کنم آینده بسیار خوبی خواهند داشت.

لیگ برتر و بازی برای اصفهانی ها

در لیگ برتر با ندا شهسواری در یک تیم بودیم و با نامی نو اصفهان قهرمان لیگ شدیم. همه تیم ها را با قدرت شکست دادیم و سال گذشته هم با ذوب آهن قهرمان لیگ شده بودیم. با وجود این که گرگانی هستم اما در 2 سال اخیر برای تیم های اصفهانی بازی کرده ام و دلیلش هم ارادتی است که آقای تکابی رئیس هیئت تنیس روی میز اصفهان داریم و ایشان هر زمان که بگوید چشم بسته حضور در اصفهان را قبول می کنیم و حرفی از قرارداد هم نمی زنیم اما امیدوارم که باشگاه های اصفهانی خوش قول باشند.

اسپانسرهایی که در لیگ برتر تنیس روی میز مردان هزینه های سنگینی می کنند می توانند در بخش بانوان با هزینه کمی ورود کنند اما باز هم می بینیم که جذب اسپانسر سخت است و بسیاری از بازیکنان بدون دستمزد بازی می کنند.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.