16

سیما عروجی : سهمیه المپیک در کایاک را میلی متری از دست دادیم؛ نیروانا شانس مدال دارد

  • کد خبر : 3333
  • 02 اردیبهشت 1397 - 2:01
سیما عروجی : سهمیه المپیک در کایاک را میلی متری از دست دادیم؛ نیروانا شانس مدال دارد

سیما عروجی مربی تیم ملی قایقرانی جوانان در مسابقات انتخابی المپیک جوانان در بارسلون از کسب اولین سهمیه ایران در المپیک جوانان صحبت کرده. سهمیه ای بر اساس یک برنامه ریزی بلند مدت. او می گوید ایران به کسب سهمیه دوم المپیک جوانان بسیار نزدیک بوده.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛ در رقابت های قایقرانی انتخابی المپیک جوانان که در بارسلون اسپانیا برگزار شد نیروانا اسدبیگی کام قایقرانی ایران را شیرین کرد و سهمیه حضور در المپیک جوانان آرژانتین را به دست آورد.

سیما عروجی مربی جوان تیم اعزامی ایران به اسپانیا در گفتگو با IWSports در مورد موفقیت نیروانا و عملکرد 2 نماینده ایران در بندر بارسلون صحبت کرده است:

رقابت سخت و کسب سهمیه از جمع امتیازات

در تیم ملی قایقرانی اسپرینت اسلالوم ایران ملیکا سماکی و یاسمن رضاسلطانی در کایاک و زهرا مطهر و نیروانا اسدبیگی در کانو حضور داشتند اما سهمیه ما برای المپیک جوانان در هر بخش می توانست حداکثر یک نفر باشد.

فرصت دیگری برای کسب سهمیه وجود نداشت و به همین دلیل تمامی تیم ها با نهایت توان وارد مسابقات شده بودند. 62 تیم در مسابقات حاض بودند که در کانوی بانوان که نیروانا اسدبیگی کسب سهمیه کرد 52 کشور حضور داشتند.

روند کسب سهمیه بدین صورت بود که که مجموع امتیازات 2 مسابقه کانو کانادایی و کانو اسلالوم ، رنکینگ هر قایقران را مشخص می کرد و هر کس که در کشورهای آسیایی در مجموع امتیازات در جمع 3 نفر برتر قرار می گرفت کسب سهمیه می کرد.

با توجه به این که هر قایقران باید در 2 رقابت سنگین هم در کانو اسلالوم و هم در کانو کانادایی باید نتیجه خوبی کسب می کرد ، رقابت بسیار سخت بود.

سهمیه نیروانا ، ثمره یک برنامه ریزی طولانی

نیروانا نه تنها سهمیه آسیا را کسب کرد بلکه در رنکینگ جهانی نیز عنوان دوم را به دست آورد یعنی اگر قرار بود با قایقرانان تمامی کشورها مقایسه شود در رده دوم قرار می گرفت که موفقیت بسیار بزرگی برای قایقرانی ایران محسوب می شود.

از 2 سال قبل ، از میان کسانی که در کانو کانادایی فعالیت می کردند بر روی بخش کانو اسلالوم سرمایه گذاری کردیم و خوشبختانه ثمره این سرمایه گذاری را دیدیم و آخرین اردو هم از سوم فروردین ماه در دریاچه آزادی برپا شده بود.

از دست دادن سهمیه کایاک : میلی متری

در کایاک هم شانس زیادی برای کسب سهمیه داشتیم و روی آن حساب کرده بودیم اما چین تایپه ، تایلند و قزاقستان با تفاضل بسیار اندکی بالاتر از ما قرار گرفتند و اگر کمی هوشیارتر بودیم می توانستیم در حال حاضر از کسب 2 سهمیه المپیک جوانان در آرژانتین حرف بزنیم.

شانس نیروانا برای مدال در آرژانتین زیاد است

زهرا مطهر هم در کانو تلاش زیادی کرد و اگر نیروانا اسدبیگی کسب سهمیه نمی کرد ، زهرا در کانو اسلالوم این سهمیه را به دست می آورد. زهرا مطهر در رنکینگ کلی جهانی نهم شد که نتیجه خوبی بود.

حالا ما شانس بسیار زیادی در المپیک جوانان برای کسب مدال داریم زیرا نیروانا اسدبیگی دقیقا باید با نفراتی در آرژانتین مسابقه دهد که در بارسلون با آن ها رقابت کرده و این ، یعنی ما می توانیم مدال خوشرنگی کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.