13

ورزش باستانی و زورخانه ای زنان در ایران راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 40806
  • 03 بهمن 1398 - 13:28
ورزش باستانی و زورخانه ای زنان در ایران راه اندازی می‌شود

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در تلاش است موانع موجود برای راه اندازی ورزش باستانی و زورخانه ای زنان در ایران را از میان بردارد. تحقق چنین هدفی اتفاقی شگفت انگیز در زمینه اصلاح دیدگاه‌ها به ورزش زنان تلقی خواهد شد.

آی دبلیو اسپورتس – رشته‌های کشتی و وزنه برداری رشته‌هایی بودند که در جامعه ایران به عنوان رشته‌هایی مردانه که زنان در آن توان فعالیت ندارند شناخته می‌شدند اما معادلات عامه بر هم خورد و خواسته دختران علاقمند به این رشته‌ها به نقطه تحقق رسید.

پس از آغاز فعالیت کشتی و وزنه برداری زنان در ایران، چشم‌ها به راه اندازی بوکس زنان و نیز ورزش باستانی و زورخانه ای است. شاید عجیب به نظر برسد که ورزش باستانی در میان زنان علاقمندی داشته باشد اما واقعیت این است که گود زورخانه نزد زنان هواداران خود را دارد.

همین موضوع سبب شده فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی تلاش کند معضل ممانعت از فعالیت زنان در ورزش باستانی و زورخانه ای را از میان بردارد. این، موضوعی است که مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اخیراً در گفتگو با ایرنا در بجنورد بر آن تاکید کرده است.

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی به طور علنی اعلام کرده است که مخالفتی با فعالیت زنان در این رشته و ورود به زورخانه‌ها ندارد. به عبارت دیگر فدراسیون نگاه عمومی به مردانه بودن این ورزش را از سر ناآگاهی و تعصباتی فاقد دلیل و پشتوانه می داند و وعده داده این چالش‌ها را رفع خواهد کرد.

مجتبی جوهری در اظهارات اخیر خود گفته است: این تعصبات بسیار بد و منفی که بیان می‌کنند زورخانه مکان مقدسی است و جای زنان نیست، نمی‌پذیرم زیراکه در شاهنامه ده‌ها پهلوان زن داریم و حضرت زینب نیز قهرمان عاشورا است.

بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود ورزش باستانی و زورخانه ای زنان در ایران راه اندازی شود البته به نظر می‌رسد فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی برای اعلام رسمی آزادی فعالیت زنان در این رشته با چالش‌های فکری از سوی برخی خود کارشناس پندار در زمینه همه چیز مواجه شود اما در نگاه کلی، اراده فدراسیون را باید قابل تقدیر دانست.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=40806

شاید دوست داشته باشید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.