15

فریبا صادقی : والیبال زنان در ایران در استعدادیابی دچار مشکل است

  • کد خبر : 43701
  • 16 فروردین 1399 - 7:52
فریبا صادقی : والیبال زنان در ایران در استعدادیابی دچار مشکل است

فریبا صادقی پیشکسوت والیبال و سرمربی تیم ذوب آهن اصفهان تاکید کر دوالیبال زنان در ایران در استعدادیابی دچار مشکل است. به عقیده صادقی والیبال زنان در حال در جا زدن است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از ایسنا فریبا صادقی به مهمترین چالش والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: اولین چالش بی‌توجهی به برنامه‌ای است که باید در استعدادیابی از قبل شروع می‌شد و ادامه پیدا می‌کرد. در نتیجه هر چه الان داریم حاصل کاری است که در کوتاه مدت انجام داده‌ایم و نتایج مشابهی هم گرفته‌ایم.

او در این مورد افزود: همیشه گفته شده که باید برای گروه سنی پایه مربی خارجی جذب شود و به شکل برنامه‌ریزی شده و بلندمدت اقدامات لازم انجام گیرد اما فقط کارهایی در حد استعدادیابی انجام شده و افراد برگزیده هم به نوعی رها شدند. این باعث شده که ما به آینده خیلی امیدوار نباشیم و چالش‌هایی داشته باشیم.

صادقی نداشتن لیگ در بخش پایه را چالش دیگر در والیبال بانوان دانست و بیان کرد: در بخش حرفه‌ای مثل مردان لیگ پایه نداریم، یعنی تنها لیگ بزرگسالان را داریم که از نظر کمی و کیفی در سطح متوسطی برگزار می‌شود. در بخش مردان لیگ پویاتر است و باشگاه‌ها موظف هستند در بخش نوجوانان و جوانان هم تیم داشته باشند، بنابراین رده‌های سنی پایه در طول سال، ۶ ماه فعالیت حرفه‌ای دارند اما در بخش بانوان برنامه بخش پایه محدود به یک دور قهرمانی کشور است که همه استان‌ها شرکت نمی‌کنند و برخی از شرکت کنندگان هم نزدیک به مسابقات تیمی را جمع می‌کنند.

او در مورد فاصله والیبال ایران و تیم‌های برتر آسیا گفت: وقتی کار به شکل مقطعی انجام می‌شود ما در شرایط کیفی فعلی درجا می‌زنیم و نتایج هم بین هفتم و هشتم در حرکت است اما به تبع فاصله‌ای که تیم‌های برتر با ما دارند حفظ می‌شود و حتی کشورهایی چون چین که برنامه‌ریزی بهتری دارند، جلوتر می‌افتد و نسل دیگری برای والیبال ارائه می‌دهند. امیدوارم با حضور مجدد آقای داورزنی در فددراسیون و برنامه‌ریزی صحیح و بلندمدت توسط او شاهد رشد و پیشرفت بانوان در آینده باشیم.

این مربی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی باید به جوانگرایی رو بیاورد؟ گفت: بعضی از بازیکنان بزرگسال هنوز قابلت‌هایی دارند و موافق کنار گذاشتن آنها نیستم اما تا زمانی که بازیکنان پیشکسوت حضور دارند، فرصت حضور جوانان در زمین و بازی آنها کمتر می‌شود چون مربی دنبال نتیجه‌گرایی است. از طرف دیگر صحیح نیست که یک بازیکن پیشکسوت و قابل روی نیمکت بنشیند و بازیکن جوان بازی کند به همین دلیل باید در برخی مسابقات به جوانان فرصت داده شود  تا در کنار باتجربه‌ها کار کنند.

صادقی در مورد جوان‌گرایی تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک گفت: بازیکنانی که به انتخابی المپیک اعزام شدند، سال قبل در تیم جوانان بودند و به تجربه صحنه‌های برون مرزی نیاز داشتند چون تیم ایران مسابقات تدارکاتی کمی دارد، از مسابقات انتخابی المپیک به عنوان تدارکاتی بهره بردند. اگر تورنمنت‌های برون مرزی بیشتری داشته باشیم جوانان پیشرفت می‌کنند اما در شرایط فعلی مسابقات اصلی حکم تدارکاتی و کسب تجربه پیدا می‌کند. در نهایت من با اعزام تیم جوانان به انتخابی المپیک موافق بودم چون فارغ از نتیجه خوب کار کردند و از نظر بدنی و سنی جوان و پرانگیزه هستند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: – *منبع: ایسنا*انتشار ۱۶ فروردین ۱۳۹۹- ساعت ۰۷:۵۴

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.