20

سایه روشن های زندگی تینا مدانلو

  • کد خبر : 43973
  • 21 فروردین 1399 - 15:12
سایه روشن های زندگی تینا مدانلو

مدانلوی جوان در آخرین موفقیتش در مسابقات بین المللی اوپن استانبول در نیمه نهایی وزن چهارم ۲۴ بر ۱۹ مغلوب آناستازیا زولوتیچ تکواندوکار خوشنام آمریکایی شد و به مدال برنز رسید. این، نگاهی دقیق تر به تینا مدانلو است.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران: تینا مدانلو نام جدیدی در تکواندوی ایران است. در تیم ملی جوان ایران، تینای ۱۷ ساله یکی از شایسته هاست که تکواندو او را شیفته خود کرده است. وقتی ۸ ساله بود در جویبار، در نقطه‌ای که تا شعاعی چند ده کیلومتری، پایگاه شمالی تکواندوی ایران است وارد این رشته شد و ورودش با توجه به این پدرش یک تکواندوکار بود، جای شگفتی نداشت.

۹ سال از آن زمان سپری شده و حالا تینا مدانلو فرصت‌های تازه ای در اختیار دارد. در جاده موفقیت شامل استعداد، آموزش و مسیر معقول، او گام‌هایش را درست -برداشته تا در آغاز جوانی به یکی از مستعدترین تکواندوکاران ایران تبدیل شود.

با وجود همه موفقیت‌ها و گام‌های درخشان، او باید چیزهای زیادی را یاد بگیرد و این در اولین روز زمستان، شکست او برابر عالمه پوشیان در انتخابی تیم ملی در حالی که بازی برده را در چنگ خود داشت، به او یادآوری شد.

یکی از هایلایت های سال ۹۸ برای تینا در هفته پنجم لیگ و در جریان پیروزی قاطع برابر کیمیا همتی، دختر شایسته فتح صدر البرز در وزن ششم رقم خورد. او در مسابقات نوجوانان کشور در بابلسر، بی دردسر قهرمان شد و اگر طلای مسابقات نوجوانان آسیا در اردن را می‌گرفت سال را رویایی به پایان برده بود. تینا در فینال به مین سئو نام کره‌ای باخت اما نقره آسیا را به کارنامه اش افزود.

مدانلوی جوان تجربه‌ای ارزنده‌ای به نام حضور در انتخابی گرنداسلم در چین را به دست آورد و در آخرین موفقیتش در مسابقات بین المللی اوپن استانبول در نیمه نهایی وزن چهارم ۲۴ بر ۱۹ مغلوب آناستازیا زولوتیچ تکواندوکار خوشنام آمریکایی شد و به مدال برنز رسید. مبارزه‌ای باارزش و با تجربیات جدید برای تینا. او حالا برای مسابقات قهرمانی آسیا – گرچه به تعویق افتاده – سراسر انگیزه است.

هر ساعت، هر دقیقه با تکواندو

مجید مدانلو پدر تینا درباره او می‌گوید: من مربی تکواندو هستم و تینا زیر نظر من کار می‌کرد اما با توجه به اینکه حریف تمرینی نیاز داشت در قائم شهر مشغول به تمرین شد و گاهی هم در نکا تمرین می‌کند.

از سوی دیگر، زهرا شیدایی، الهه شیدایی، غزل مهدوی، زهره حسن نتاج و آناهیتا توکلی زیر نظر استاد شیدایی که هم دوره خودم بود تمرین می‌کردند و بعداً تینا هم به جمع آنها پیوست تا در محیطی که بتواند به آموزش او کمک کند حضور داشته باشد.

زمانی که تینا در اردوی تیم ملی نباشد در طول هفته با این جمع موفق و در محیطی مثبت و سازنده تمرین می‌کند. خودم هم یک باشگاه خصوصی دارم که گاهی با هم تمرین داریم. تینا در اتاقش آدمک تمرینی دارد و روزانه در خانه هم تمرین می‌کند. در مجموع تمام فکر و ذکر او تکواندو است و با تکواندو زندگی می‌کند.

تینا اولین فرزند من است. فرزند کوچک ترم و برادر تینا، ۱۲ ساله و کشتی گیر است. زمانی بود که در یک آپارتمان در طبقه پنجم زندگی می‌کردیم که آسانسور هم نداشت. آن زمان تینا ۵ ساله بود اما در همان سن و سال، اصرار داشت که وسایل مورد نیاز منزل را از ۶۳ پله به بالا حمل کند در حالی که در این سن، کار سنگین برای یک کودک معمول نیست.

او از قدرت بدنی خوبی برخوردار است و ویژگی مثبت او را در ایستادگی پای هدفش می بینم. تینا با فکر و ذکر المپیک و قهرمانی جهان زندگی می‌کند. تلاش کرده‌ام او را تا جایی که می‌توانم حمایت کنم. او هم توانایی موفقیت را دارد و هم می‌خواهد که موفق باشد. احساس می‌کنم هر اندازه زمان پیش برود و سن او بالاتر برود موفق تر خواهد بود. به عنوان پدر، تغییرات مثبت را در وجودش حس می‌کنم. ایمان دارم که او می تواند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۲۱ فروردین ۱۳۹۹- ساعت ۱۵:۱۲

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.