15

یادداشت‌های ثمین عابد خجسته (۳): پایان شیرین در باسک

  • کد خبر : 44003
  • 23 فروردین 1399 - 14:20
یادداشت‌های ثمین عابد خجسته (۳): پایان شیرین در باسک

ثمین عابد خجسته ستاره بین المللی بدمینتون ایران در مجموعه یادداشت‌های خود برای نشریه قهرمانان درباره زندگی ورزشی، سفرها و تجربیات خود می‌نویسد. این یادداشت‌ها به صورت سلسله وار منتشر می‌شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : پس از آغاز اولین تجربه بزرگم در مسابقات بدمینتون جوانان جهان با یک پیروزی خیره کننده و ناباورانه برای همه، روز دوم برایم با ۴۵ دقیقه دوی صبحگاهی در خیابان های شهر آغاز شد.

بیلبائو شهر کوچک و زیبایی ست در شمال اسپانیا. در ایالت باسک، بیلبائو بزرگترین شهر است و ۳۴۵ هزار نفر هم جمعیت دارد. در مسیر زیبایی‌های بسیار شهر به چشم می‌خورد. در بیلبائو علاوه بر ظاهر زیبا و آرامش، تلفیق چشم نوازی از معماری نوین و سنتی می‌بینید.

در بیلبائو موزه گوگنهایم یکی از زیبا‌ترین موزه‌های دنیاست و جزء یکی از بناهای شاخص معماری جهان است. دارای نمایی زیبا، عجیب، خارق العاده و نمایانگر عظمت توانایی‌های انسان.

صبح را با انرژی آغاز کردم و تمام مدت در لحظه بودم و از اتمسفر خوب اطرافم لذت می‌بردم. آن روز با انگیزه و حس قدرت بیشتری به سالن رفتم. حریفم یک دختر چینی بود با تابعیت نیوزیلند و با رنک ۷۰ جهان. در گیم ا‌ول ۲۴-۲۲ باختم،

حسم به من می‌گفت فقط نترس و بجنگ، گیم دوم ۱۷-۲۱ به نفع من و گیم سوم ۱۵-۲۱ با هم با پیروزی من. چند ساعت بعد رسانه‌ها در ایران این خبر را مخابره کردند که جوانان بدمینتون باز ایرانی دختر و پسر روز دوم رقابت‌ها را هم با پیروزی به پایان رساندند. آن، یک پیروزی ساده نبود. برای بدمینتون ایران یک شگفتی بود.

رسیدن به جمع ۳۲ نفر برتر جام جهانی جوانان برای من آرزوی دوری بود که به وقوع پیوسته بود، حس لذت، آرامش، افتخار، عشق و وحدت تمام لحظه‌ها همراه من در اسپانیا بود. بلیت بازگشت به ایران را از قبل رزرو کرده بودند چون کسی فکر نمی‌کرد تا این مرحله پیش بروم.

در نتیجه مجبور شدند بلیت برگشت را کنسل کنند. پیام‌های تبریک از ایران بی وقفه ادامه داشت. صبح‌ها کوچه‌ها، خیابان‌ها و پارک‌های بیلبائو را با لذت می‌دویدم و در زمین، تا لحظه آخر می‌جنگیدم. همه اینها سبب شد اسپانیا طی ۷ روز سکوی پرتاب من شود.

بیلبائو من را برای بهتر شدن مصمم کرد. ثمین ۱۶ ساله وقتی که در برابر رنک ۶ جهان از سنگاپور شکست خوردبا خود پیمان بست که روز برای بهتر شدن، بیشتر تمرین می‌کند. برای خلق لبخندروی لبان پدر، مادر و سایرین.

شما ممکن است زیاد سفر کنید، جاهای زیادی را ببینید اما بعضی شهرها فراموش شدنی نیست. برای من بیلبائو شهری برای زندگی همیشگی با خاطراتش است. تا وقتی که هستم.

… / ادامه دارد

سری کامل یادداشت های ثمین عابد خجسته را در این تگ دنبال کنید: یادداشت ها

اطلاعات خبر: *نویسنده: ثمین عابد خجسته * تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۲۲ فروردین ۱۳۹۹- ساعت ۱۹:۲۵

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.