20

تنیس روی میز ایران در سال ۹۸ | چهره‌های برجسته سال چه کسانی بودند؟

  • کد خبر : 44618
  • 10 اردیبهشت 1399 - 23:18
تنیس روی میز ایران در سال ۹۸ | چهره‌های برجسته سال چه کسانی بودند؟

مریم فرعی تنها پینگ پنگ بازی بود که در هر ۳ مرحله تور بزرگسالان (در کرمانشاه، مشهد و کرج) توانست به جمع ۴ نفر برتر برسد و مزد شایستگی اش را با قهرمانی در مرحله سوم بگیرد.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : از شیما صفایی به عنوان قهرمان سه تور جوانان و دو تور بزرگسالان که عبور کنیم، ندا شهسواری، پرافتخارترین پینگ پنگ باز ایران با ۲ حضور پیاپی در المپیک، در سال ۹۸ امید ایران برای رسیدن به سهمیه سوم المپیک بود.

این امید با توجه به تعویق زمان برگزاری المپیک توکیو همچنان حفظ شده گرچه به پررنگی سابق نیست. کار ندا شهسواری برای حضور در المپیک دشوار به نظر می‌رسد. کیفیت فنی او البته، همچنان ندا را در موقعیتی ویژه و غیر قابل چشم پوشی نسبت به رقبای جوانش قرار می‌دهد.

مهشید اشتری، دختر مشهدی تنیس روی میز ایران در سال ۹۸ با وجود از دست دادن مسابقات قهرمانی آسیا، در رقابت‌های کاپ آسیا در ژاپن درخشید و اگر حضور در جمع ۴ نفر برتر تور بزرگسالان را برای او موفقیت محسوب کنیم، او خود را در جمع برترین‌ها حفظ کرد. مجموع عملکرد او در مسابقات داخلی و خارجی به او کمک کرد همچنان نفر اول رنکینگ ایران باشد.

فاطمه جمالی فر استعداد کرجی تنیس روی میز ایران نیز در سال ۹۸ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نشان داد. او بخشی از تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بود و در مرحله سوم تور بزرگسالان در خانه، تا فینال پیش رفت گرچه مغلوب همشهری اش مریم فرعی شد.

مورد ویژه اما متعلق به مریم فرعی است. او تنها پینگ پنگ بازی بود که در هر ۳ مرحله تور بزرگسالان (در کرمانشاه، مشهد و کرج) توانست به جمع ۴ نفر برتر برسد و مزد شایستگی اش را با قهرمانی در مرحله سوم بگیرد. کیمیا رستمی نیز یکی دیگر از چهره‌های جوان است که در انتخابی تیم ملی موفق ظاهر شد.

الینا رحیمی نام دیگری است که نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد. او در رده سنی نوجوانان، با فاصله دختر شماره یک تنیس روی میز ایران است و رقیب سرسختی در آینده برای بزرگترها خواهد بود. او در فهرست گزینه‌های محتمل برای حضور در المپیک آینده جوانان هم هست.

مبینا صبحانی خواه از بوشهر، فاطمه یاری از مازندران، سیده فاطمه سادات کیایی از البرز و دینا فرمانی از اصفهان نسل دیگری از نوجوانان آینده دار هستند و سپس در خط بعدی، نوبت به تازه واردهای مستعد می‌رسد: تارا سوری. به نظر می‌رسد این نام را برای اینکه به خوبی به خاطر سپرده شود، باید چند بار تکرار کنیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت ۲۲:۱۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.