25

لعیا عربی ؛ زندگی با اسکیت و آرزوهای دست یافتنی

  • کد خبر : 44737
  • 13 اردیبهشت 1399 - 22:12
لعیا عربی ؛ زندگی با اسکیت و آرزوهای دست یافتنی

برای لعیا که روزانه ۶ تا ۸ ساعت تمرین می‌کند عنوان پرافتخارترین اسکیت باز دختر ایران ساده به دست نیامده است.لعیا می‌گوید: می‌خواهم قهرمان جهان شوم و قهرمانی‌هایم را مکرر ادامه دهم. هیچ وقت از اسکیت خسته نمی‌شوم.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : آنچه در مورد اسکیت بازها می‌دانیم معمولاً محدود و با تصاویری ساخته ذهن یا برگرفته از تصاویر محدودی است که دیده‌ایم. اسکیت و دنیای وسیع و ناشناخته‌اش برای عموم مردم، عاشقانی ایستاده برای خلق زیبایی و افتخار دارد.

لعیا عربی ۱۰ سال پیش برای نخستین بار کفش اسکیت به پا کرد و حالا ۶ سال است که برای تیم ملی مسابقه می‌دهد. حاصل دوران پرافتخار این اسکیت باز با استعداد ۱۱ مدال بین المللی است و پرافتخار ترین اسکیت باز دختر ایران به حساب می‌آید. او محصول قطب اسکیت فری استایل ایران در نجف آباد است. شهری ۲۸۰ هزار نفری در استان اصفهان.

اسکیت فری استایل به همت فدراسیون اسکیت صاحب لیگ است و حدود ۴ سال است که اسکیت بازان فری استایل در لیگ مسابقه می‌دهند.

برای لعیا که روزانه ۶ تا ۸ ساعت تمرین می‌کند عنوان پرافتخارترین اسکیت باز دختر ایران ساده به دست نیامده است.لعیا می‌گوید: می‌خواهم قهرمان جهان شوم و قهرمانی‌هایم را مکرر ادامه دهم. هیچ وقت از اسکیت خسته نمی‌شوم و خسته نشدن راه موفقیت در هر کاری حتی پس از زمین خوردن و آسیب دیدن است.

اسکیت باز ۲۱ ساله در سال ۹۸ از نظر قهرمانی سال پرمدالی نداشت. او در این باره می‌گوید: “شاید از نظر مدال سال خوبی نبود اما تجربه‌های فوق العاده ای کسب کردم. اتفاق دیگر، آسیب دیدگی بود به طوری که با وجود مصدومیت تمرین می‌کردم. این مصدومیت هم یک تجربه بود. آسیب جزئی از ورزش است و شاید راه دیگری برای یاد گرفتن.”

سال ۹۹ می‌تواند برای لعیا سال بزرگی باشد البته اگر مسابقات قهرمانی آسیا و جهان تحت تاثیر شیوع کرونا لغو نشود. مسابقاتی که میزبان آن قطعی نیست اما احتمالاً چین و هند میزبان آن خواهند بود. لعیا می‌گوید: “تجربیات سال ۹۸ اندوخته من برای سال جدید است. فکر و ذکرم کسب طلای آسیا و جهان است. می‌خواهم طلایی‌ترین سال دوران ورزشی ام را رقم بزنم. اسکیت من را آن طور که می‌خواهم می‌سازد. با اسکیت زندگی می‌کنم و از آن می آموزم. اسکیت به من کمک می‌کند که انسان قوی‌تری باشم.”

لعیا در سال بحران زده جهان، نمادی از امید است. امیدی برای تلاش و درس گرفتن از روزهای بد،که می‌تواند روزهای خوش را بسازد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۱:۳۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.