4
بازی‌های آسیایی هانگژو

پایان کار دختران اسکیت با رتبه هفتم و هشتم سرعت

  • کد خبر : 93976
  • 09 مهر 1402 - 8:09
پایان کار دختران اسکیت با رتبه هفتم و هشتم سرعت
دختران اسکیت با رتبه هفتم و هشتم سرعت هزار متر به کار خود در  بازی‌های آسیایی هانگژو پایان دادند و نتوانستند موفقیت برجسته‌ای کسب کنند.

به گزارش افرا ورزش، بازی‌های آسیایی هانگژو امروز یکشنبه ۹ مهر در رشته اسکیت سرعت هزار متر برگزار شد و ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی نمایندگان تیم اسکیت زنان ایران بودند.

در دور مقدماتی اسکیت سرعت هزار متر، یازده اسکیت‌باز در دو گروه مقدماتی ۵ و ۶ نفره قرار گرفتند. ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی نمایندگان ایران در گروه ۶ نفره مقدماتی به ترتیب چهارم و پنجم شدند. نکته این که همه شرکت‌کنندگان دور مقدماتی جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کردند.

ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی در اسکیت بازی های آسیایی هانگژو

در نیمه‌نهایی، بار دیگر رقابت در دو گروه برگزار شد که این بار هر دو نماینده ایران در گروهی ۵ نفره قرار گرفتند که شیخی با زمان یک دقیقه ۳۷ ثانیه و ۸۲ هزارم ثانیه، چهارم و منوچهری راد با زمان یک دقیقه و ۳۷ ثانیه و ۱۵۷ هزار ثانیه پنجم شدند.

با وجود این رتبه، رکوردهای اسکیت‌بازان این گروه از تمامی اسکیت‌بازان گروه دوم نیمه‌نهایی بهتر بود و در نتیجه هر دو دختر اسکیت‌باز ایرانی به همراه ۳ اسکیت‌باز دیگر این گروه و نیز سه نفر برتر گروه دوم به فینال راه یافتند.

در فینال، نتایج کسب‌شده، مثبت نبود و ملیکا منوچهری راد و نگین شیخی به ترتیب با یک دقیقه و ۴۲ ثانیه و ۷۰۱ هزار ثانیه و یک دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۸۶۹ هزارم ثانیه در میان ۸ نفر، هفتم و هشتم شدند.

ملیکا منوچهری راد

با وجود کسب این رتبه، به نظر می‌رسد دختران ایرانی از این که در میان سه نفر حذف‌شده نیمه‌نهایی نبودند احساس رضایت و خوشحالی کرده‌اند.

اسکیت زنان برای دومین بار (پس از حضور نیلوفر مردانی در ۲۰۱۰ گوانگژو) و برای اولین بار به صورت تیم کامل در بازی‌های آسیایی حضور دارد.

نظرات نگین شیخی پس از رقابت در هانگژو

نگین شیخی اسکیت باز تیم ایران پس از رقابت سرعت هزار متر گرفت:

برای نخستین مرتبه در تاریخ اسکیت سرعت، در چنین پیستی پا زدیم. خدا را شکر می‌کنم که هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان توانستیم به فینال برسیم. از نتیجه‌ای که کسب کردیم خیلی راضی هستم؛ البته ناراحتم که نتوانستم برای کشورم مدال بگیرم ولی خوشحالم که چنین جایگاهی را به دست آوردیم.

نگین شیخی در اسکیت بازی های آسیایی هانگژو

ملی‌پوش اسکیت ایران خاطرنشان کرد: ابتدا وقتی پیست را دیدم اصلا فکر نمی‌کردم به فینال راه پیدا کنم ولی آمده بودیم نتیجه خوبی بگیریم، به همین دلیل تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم. تا لحظه‌ای که می‌توانستم پیش رفتم.

شیخی ضمن اظهار امیدواری برای افزایش حمایت‌ها از اسکیت گفت:

امیدوارم نگاه متفاوتی به اسکیت داشته باشیم. صعود به فینال در دومین حضور، کار ساده‌ای نیست. بچه‌های ما شایسته هستند چنین پیست و موادی در اختیارشان قرار بگیرد. در خصوص احتمال مدال‌آوری در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی اگر زمین داشته باشیم، فکر می‌کنم به راحتی می‌توانیم با کره جنوبی و چین تایپه رقابت کنیم.

عملکرد نگین شیخی و ملیکا منوچهری در مقدماتی اسکیت سرعت هزار متر

عملکرد نگین شیخی و ملیکا منوچهری در نیمه نهایی اسکیت سرعت هزار متر

عملکرد نگین شیخی و ملیکا منوچهری در فینال اسکیت سرعت هزار متر

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.