17

کمرانی : چین قدرت جدید تکواندوی آسیا است / به کیمیا “زیاد” توجه می کنند

  • کد خبر : 4679
  • 30 اردیبهشت 1397 - 12:29
کمرانی : چین قدرت جدید تکواندوی آسیا است / به کیمیا “زیاد” توجه می کنند

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان در آستانه آغاز مسابقات قهرمانی آسیا از سرمایه گذاری ویژه چینی ها در تکواندو صحبت کرده است. او بار دیگر بر مشکل بدون رنک بودن ستاره های جوان تکواندو و البته تاثیر انرژی های مثبت و منفی و توجه زیادی که به کیمیا علیزاده می شود تاکید کرده.

به گزارش IWSports  ؛ تیم ملی تکواندو خود را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام می کند. آخرین اردوی تیم ملی پیش از اعزام ، در رشت برگزار شد و ملی ملی پوشان به زودی کار خود را در ویتنام آغاز می کنند.

مهرو کمرانی سر مربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با IWSports درباره آمادگی تیم ملی پیش از  مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرده  است. این گفتگو بخش دوم از گفتگوی 4 گانه ما با مهرو کمرانی است که بخش های بعدی آن در آینده در دسترس خواهد بود. بخش اول را اینجا بخوانید:

رقابت با کره مدعی و چین سرمایه گذار

در مسابقات قهرمانی آسیا ، رقابت اصلی ما با کره جنوبی و چین است. این 2 تیم سرمایه گذاری کرده اند و ما در هر تورنمنتی که حاضر می شویم می بینیم که آن ها یک بازیکن جدید معرفی می کنند.

چین قدرت جدید تکواندوی آسیا است. آن ها میزبان گرند اسلم بودند ، از مزایای اقتصادی میزبانی از گرند اسلم استفاده کردند و سرمایه گذاری وسیعی روی تکواندو انجام داده اند و رقیب سرسختی برای سایر تیم های مدعی کسب مدال به شمار می روند.

مسابقات داخلی آن ها را که بررسی کردیم متوجه شدیم که سطح رقابت در چین بسیار به هم نزدیک است و این نشان می دهد آن ها از سطح فنی خوبی برخوردار شده اند. اگر در یک وزن ، یک بازیکن فیکس دارند 3 یا 4 نفر به عنوان پشتوانه آن بازیکن وجود دارد.

مشکلی به نام جانشین های بدون رنک

زمانی که یک بازیکن جوان در لیگ ، بازیکن ملی ما را شکست می دهد ، او را در هر رده سنی که باشد به اردو دعوت می کنم. بازیکنی که با این جسارت می آید و یک ملی پوش را شکست می دهد از نظر ذهنی آماده رقابت در سطح ملی است. مثلا در مورد پیروزی کوثر اساسه برابر ناهید کیانی ، جسارت اساسه قابل توجه بود گرچه او از نظر فنی آماده نبود.

در تیم ملی ایران ما جانشینان خوبی داریم اما مشکل ما فقط بی تجربگی جانشین ها است که میدان برون مرزی ندیده اند و این یک چالش است و ما مجبور هستیم به تکواندوکاران دارای امتیاز رنکینگ اتکا کنیم حتی برای المپیک 2020 هم باید به فکر اعزام باشیم تا تکواندوکار ما رنک جمع کند.

ما بازیکنی از صربستان داریم که در هر تورنمنتی رفته بازنده بوده اما به واسطه حضور در آن تورنمنت ، امتیاز وزن کشی را گرفته و امتیاز رنکینگ به دست آورده است و به همین شکل دارای رنک شده است. حریف ناهید کیانی در گرند اسلم چین ، 41 اعزام تورنمنتی داشت و رنک بالایی به دست آورد.

شناسایی نقطه ضعف : آمادگی جسمانی

تمرکز زیادی روی موضوع آمادگی جسمانی تکواندوکاران داشته ایم. به من ثابت شده که زمانی که از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار باشید می توانید سایر ضعف ها را تا حدود زیادی پوشش دهید.

فکر می کنم نقص ما در سال های قبل ، همین بود و در مورد آمادگی بدنی چندان جدی نبودیم. من مربی بدنساز هستم و در این زمینه دست بازتری برای آمادگی جسمانی تخصصی تکواندو برای بازیکنان داشتم.

کیمیا همیشه در چشم است

خوشبختانه آسیب جدی در بین تکواندوکارانمان نداریم. در اردوی قبلی آسیب کیمیا علیزاده را داشتیم که آسیب دیدگی کهنه است و پایش را هم عمل کرده است. متاسفانه کیمیا بدشانسی می آورد.

او همیشه در چشم است و همه به او توجه می کنند و نمی توان انرژی ها را چه مثبت و چه منفی حذف کرد. امیدوارم کیمیا بتواند طلای آسیا را بگیرد. او تاکنون در قهرمانی آسیا در هیچ رده سنی شرکت نکرده و طلای قهرمانی آسیا منتظر کیمیا است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.