13
هدایت تیم ملی هندبال را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟

۴ گزینه لیگ برتری برای هدایت تیم ملی هندبال

  • کد خبر : 46838
  • 09 تیر 1399 - 14:15
۴ گزینه لیگ برتری برای هدایت تیم ملی هندبال
نام اعظم قینانی نسبت به سایر گزینه‌ها دارای شانس بیشتری به نظر می‌رسد. او هم باتجربه است، هم مقبولیت بیشتری دارد و هم از نظر شخصیت هدایت تیم ملی گزینه معقول تری است.

دختران قهرمان (درنا)  : سرانجام پس از گذشت حدود ۱۸ ماه بلاتکلیفی، مسئولان فدراسیون هندبال تلاش می‌کنند کادر فنی تیم ملی بزرگسالان را معرفی کنند تیمی که در یک سال اخیر اردو و یا رقابت بین المللی نداشته و تعطیل بوده است.

آخرین تورنمنت ملی دختران هندبالیست در رده بزرگسالان به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ کوماماتو ژاپن برمی گردد که تیم ملی با هدایت مرضیه یوسف و نشمین شافعیان آذرماه ۹۷ در جایگاه ششم ایستاد.

این رتبه، تکرار جایگاه سال ۲۰۱۵ و بهترین عنوانی است که دختران هندبالیست در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها کسب کرده اند. در اسفند ماه ۹۸ مقرر شد پس از پایان لیگ برتر کادر فنی تیم ملی معرفی شود اما شیوع کرونا باعث شد که این انتصاب‌ها به تاریخ دیگری موکول شود. حالا زمزمه‌ها بابت معرفی قریب الوقوع مربی جدید شدت گرفته و گمانه زنی در خانواده هندبال در مورد نفرات جدید، به اوج رسیده است.

طبق شنیده‌ها فدراسیون هندبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان چند گزینه داخلی را مدنظر دارد که خواهان همکاری با آنها شده است. اگر بخواهیم طبق گمانه زنی و شنیده‌ها به چند گزینه از این مربیان اشاره کنیم تعداد آنها به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

اعظم قینانی سرمربی فصل گذشته سپاهان، مهسا معتمدی سرمربی جوان ۲ سال اخیر تاسیسات دریایی، خدیجه قانع مربی سازنده استان فارس و شهید شاملی کازرون و نشمین شافعیان مربی سابق تیم ملی و مربی تیم قهرمان فصل اخیر ۴ گزینه داخلی هستند که از شانس بالا برای هدایت تیم ملی برخوردار هستند.

اگر مرور کوتاهی به رزومه و سابقه گزینه‌های ایرانی بندازیم، واضح است که عده‌ای امتحان خود را پس داده‌اند. شافعیان پیش از این در تیم ملی حضور داشته، معتمدی نیز هنوز تجربه کافی و لازم را برای هدایت تیم ملی ندارد و در مورد بازده قانع در چارچوب تیم ملی تردید وجود دارد.

با این حال نام اعظم قینانی نسبت به سایر گزینه‌ها دارای شانس بیشتری به نظر می‌رسد. او هم باتجربه است، هم مقبولیت بیشتری دارد و هم از نظر شخصیت هدایت تیم ملی گزینه معقول تری است.

آیا فدراسیون هندبال روی گزینه خارجی هم نظر دارد؟ فدراسیون هندبال در زمان حضور علیرضا رحیمی به عنوان رییس و میترا نوری به عنوان نایب رییس گزینه جذب سرمربی خارجی را روی میز داشت گرچه این برنامه محقق نشد. با توجه به وضعیت ارزی و اقتصادی کشور، جذب مربی خارجی برای تیم ملی عملاً غیرممکن است.

اگر قرار است هدایت دختران هندبالیست به مربی طراز چندم خارجی برسد مربیان ایرانی دست کمی از آنها نخواهند داشت. یکی از دردسرهای فدراسیون هندبال هم سطح بودن مربیان داخلی است اما پیش بینی نزدیک به واقعیت این است که فدراسیون هندبال، در نهایت قصد دارد یک مربی باتجربه را به عنوان سرمربی منصوب خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46838
  • نویسنده : صمد خزایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.