19

نظرات ناهید پس از نقره آسیا و فینال از دست رفته ؛ دیدار به جاکارتا!

  • کد خبر : 5199
  • 09 خرداد 1397 - 16:05
نظرات ناهید پس از نقره آسیا و فینال از دست رفته ؛ دیدار به جاکارتا!

ناهید کیانی تنها فینالیست تکواندوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام بود که در عین شایستگی نقره گرفت. ناهید اما می گوید که بر اثر یک غفلت بازنده شده اما در جاکارتا جبران خواهد کرد.

به گزارش IWSports ؛ پرونده مسابقات تکواندوی زنان آسیا در ویتنام با 3 مدال برای ایران بسته شد که هیچ یک به رنگ طلا نبود و این یعنی ادامه حسرت طلا برای دختران ما در سطح قاره.

در شرایطی که تیم ملی از نتایج خود راضی نیست ، یکی از ناراضیان از نتیجه شخصی ناهید کیانی است که خوشرنگ ترین مدال ایران را گرفته . ناهید عقیده دارد بر اثر غفلت و اشتباه فینال را به حریف کره ای باخته. حریفی که از نظر فنی هم سطح ناهید کیانی نبود با این حال زندگی ادامه دارد و ناهید به زودی ، فرصت کیمیا گری و تبدیل نقره به طلا را به دست می آورد. گفتگوی ناهید کیانی با IWSports را بخوانید:

اشتباهات ویتنام را در جاکارتا تکرار نمی کنیم

سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا را می توان از نتایجی که تکواندوکاران ما کسب کردند متوجه شد. همه بچه های ما سخت تمرین کرده و 80 درصد به آمادگی لازم رسیده بودند و کسب 3 مدال نشان می دهد حریفان ما ، سرسخت و قوی هستند و آن ها هم مثل ما روی تکواندو سرمایه گذاری کرده اند.

به گونه ای تمرین کرده بوده ایم که قهرمان شویم یا حداقل روی سکو قرار بگیریم اما این اتفاق رخ نداد و از این بابت همه ما ناراحتیم با این حال مطمئن باشید همه ما تلاش می کنیم اشتباهاتی که در ویتنام اتفاق افتاد در جاکارتا تکرار نشود.

توجهی به رزومه حریفانم ندارم

طی جلسه ای با رئیس فدراسیون داشتیم ، آقای پولادگر به ما گفتند که اگر به مدال حریفان فکر کنید ذهن شما درگیر رزومه حریف می شود و تمرکز را از شما می گیرد . این نظر آقای پولادگر برای من باارزش و مهم بود و سعی کردم به آن عمل کنم و به همین دلیل توجهی به مدال های قبلی حریفانم ندارم.

هر یک از آن ها ممکن است چهره های خوشنامی باشند اما در هر مبارزه ، کسی برنده است که دقیقا در همان زمان عملکرد بهتری داشته باشد. مدال های قبلی به کمک کسی نمی آید. آن ها فقط برای ثبت در تاریخ هستند و بس.

کسی با بخت و اقبال به مراحل بالا صعود نمی کند

بازی با حریف اندونزیایی بازی دشواری بود ، حریف سرسختی بود و پاهای بلندی داشت. تاکید می کنم که اغلب کسانی که صعود کردند توانایی خوبی داشتند. 2 نفر از بهترین های این وزن به نیمه نهایی نرسیدند و اعتقاد دارم هیچ تکواندوکاری با بخت و اقبال به مراحل بالا نمی رسد.

اگر یک تکواندوکار کمتر شناخته شده یک حریف نامی را شکست می دهد قطعا بهتر از او بوده و من هم زمانی که با روبرو شدم می دانستم که او از چهره های اسم و رسم دار این وزن بهتر بوده با این حال خوشحالم که با کمک خدا پیروز شدم و به فینال رسیدم.

داستان فینال ؛ یک لحظه غفلت

در فینال 12 امتیاز پیش بودم اما حریف کره ای زیرک و تند و تیز بود. تکنیک او این بود که به من نزدیک شود و از من امتیاز بگیرد و من چون قد بلندتری داشتم نباید اجازه می دادم که فاصله اش را با من کم کند. در 2 راند این کار را با موفقیت انجام دادم و پس از ایجاد اختلاف 12 امتیازی ، خودم را برنده می دانستم اما در یک لحظه غفلت به من نزدیک شد و امتیاز گرفت.

اخطارهایی که داور به من داد باعث شد 2 امتیاز عقب بیفتم و در لحظات پایانی ، بازیکن کره ای برای این که امتیاز ندهد مدام عقب می رفت و اجازه نمی داد پای من به او برسد.

حریف کره ای بیشتر تلاش کرده بود اما بهتر از من نبود

معتقدم اکنون که مدال نقره به من رسیده ، این مدال مزد تلاش من بوده و اگر آن تکواندوکار کره ای طلا گرفته حتما بیشتر از من تلاش کرده است با وجود این که تاکید دارم از نظر فنی در سطح من نبود اما با تلاش خود ، همه چیز را جبران کرد.

اشتباهم را در جاکارتا جبران می کنم

همه هدف تیم ملی در اردوهای اخیر بازی های آسیایی جاکارتا بوده است. اگر در ویتنام با توانی 70 یا 80 درصدی حاضر شدیم در جاکارتا با توان 100 درصدی حضور خواهیم داشت.

به همه کسانی که برای من دعا کردند و امیدوار به مدال طلای من بودند قول می دهم که اشتباهم در فینال ویتنام را در جاکارتا جبران می کنم. مدالم در ویتنام حاصل تلاش خود من نبود بلکه در آن همه مربیانم سهیم بودند و از کادر فنی تیم ملی و سایر مربیانم متشکرم.

قدردانی ویژه ام از استاد سروی است که همیشه در کنار ما بوده ؛، به من و همه نفرات تیم انرژی می دهد و دلسوزی می کند. حمایت های بی شمار ایشان من را به تلاش بیشتر ترغیب می کند و امیدوارم بتوانم با طلای جاکارتا خوشحالشان کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.