15

گزارش ویژه درباره جام جهانی بسکتبال 3 نفره / نفر به نفر با ایران و حریفان ایران

  • کد خبر : 5306
  • 16 خرداد 1397 - 15:01
گزارش ویژه درباره جام جهانی بسکتبال 3 نفره / نفر به نفر با ایران و حریفان ایران

تیم ملی بسکتبال 3 نفره زنان ایران اولین تجربه خود در مسابقات جهانی بسکتبال 3 نفره را پشت سر می گذارد. جام جهانی بسکتبال 3 نفره در فیلیپین برگزار می شود و تیم ملی ایران با تیم های روسیه ، آمریکا ، اوگاندا و آندورا همگروه است.

به گزارش IWSports ؛ تیم ملی بسکتبال زنان ایران در جام جهانی بسکتبال 3 به 3 فیلیپین با آمریکا ، روسیه ، اوگاندا و آندورا همگروه است که 19 خرداد با آمریکا و اوگاندا و 21 خرداد با روسیه و آندورا مسابقه می دهد.

در ترکیب تیم ملی ایران که با هدایت نیکا بیک لیک لی در این مسابقات حاضر می شود کیمیا یزدیان تهرانی بازیکن 21 ساله و 180 سانتی متری ایران است که با رنک 4230 ، نفر اول رنکینگ بسکتبالیست های ایران در این تورنمنت است.

سعیده علی ، باتجربه ترین بازیکن ایران است که در 32 سالگی همچنان در اوج آمادگی به سر می برد. مژگان خدادادی بازیکن 170 سانتی متری و 30 ساله به همراه معصومه اسماعیل زاده بازیکن 28 ساله و 182 سانتی متری که بلند قدترین بازیکن ماست سایر اعضای تیم ملی را در این رویداد تشکیل می دهند.

آمریکا و چشم به یک دختر 20 ساله

حریفان ایران در مسابقات 3 نفره جهان حریفان دشواری هستند. آمریکا نخستین حریف ایران است. آمریکا برای حضور در این مسابقات همان بازیکنانی را انتخاب کرده که در مسابقات بسکتبال 3 نفره آزاد زنان آمریکا در قالب تیم دانشگاه اورگون در آوریل قهرمان این مسابقات شده اند.

ارین بولی ، اوتیونا گیلدون ، روتی هبارد و سابرینا آیونسکو بازیکنان آمریکا هستند که 3 نفر اول ، بازیکنانی با سابقه نامشخص و نه چندان حرفه ای هستند اما آیونسکو یک بازیکن 20 ساله و ستاره نوظهور و رومانیایی تبار در آمریکا است که در سال 2016 جایزه ارزشمند ترین ورزشکار دختر آمریکا را از آن خود کرد و 180 سانتی متر قد دارد.

آمریکا 2 بار در سال های 2012 و 2014 قهرمان بسکتبال 3 نفره زنان جهان شده و در مسابقات جهانی 2016 نیز سوم شد اما در دوره گذشته در 2017 نانت فرانسه ، حضور پیدا نکرد.

روسیه ، مدافع عنوان قهرمانی با مجرب ها

تیم ملی روسیه نیز یکی از مدعیان جدی قهرمانی است. آن ها در سال گذشته هم قهرمان جهان شدند و هم اروپا. در جام جهانی فرانسه ، در فینال مجارستان را شکست دادند و قهرمان شدند و در اروپا نیز با پیروزی بر اسپانیا قهرمان قاره سبز شدند. روسیه در 2014 هم ، قهرمان اروپا را جشن گرفت و در مسابقات جهانی سوم شد.

در ترکیب روس ها ، آنا لشکوفسوا ، آناستازیا لوگونووآ ، لیودمیلا ساپووآ و آلکساندرا استولیار حضور دارند. آناستازیا لوگونووآ یک غول 192 سانتی متری با 27 سال سن ، رنک 815 جهان و بازیکنی تاثیرگذار در زیر حلقه است. روس ها تیم جوانی ندارند. ساپووآ 34 ساله و لشکوفسوا 31 ساله هستند اما بسیار با تجربه.

ترکیبی که روس ها به این مسابقات اعزام کرده اند نشان می دهد روسیه محکم و قوی به دنبال تکرار قهرمانی است. آن ها ترجیح داده اند استخوان بندی تیم قهرمان دوره گذشته را حفظ کنند و به دنبال تکرار قهرمانی هستند.

اوگاندا ، تیمی بسیار جوان

اوگاندا دیگر حریف تیم ملی ایران در قاره آفریقا است. آن ها یک بار در 2014 در جام جهانی حضور داشتند اما در 2 دوره بعدی در 2016 و 2017 در جام ، غیبت داشتند. اوگاندا به همراه مالی در حال حاضر قدرت های بسکتبال 3 نفره زنان در آفریقا محسوب می شوند گرچه اوگاندا سال گذشته در مسابقات زنان آفریقا به مقام سوم بسنده کرد و بعد از مالی و نیجریه قرار گرفت.

سارا آگنو ، کلر گلوریا لامونو ، جمیله نانسی کومبی و ایمانیشیموه ریتا 4 بازیکن لیست اوگاندا برای جام جهانی بسکتبال 3 به 3 زنان در فیلیپین هستند. آن ها تیم بسیار جوانی را به فیلیپین فرستاده اند.

3 بازیکن از 4 بازیکن این تیم آفریقایی ، 21 ساله هستند و تنها لامونو است که 24 ساله است. لامونو بازیکنی ناشناخته است که پیش از این برای تیم ملی اوگاندا بازی نکرده اما قد 187 سانتی متری وی ، او را بلند قد ترین عضو تیم ملی اوگاندا و شاید به یکی از مهره های اثربخش این تیم تبدیل کرده است.

آندورا ؛ کوچک اما باتجربه

آندورا چهارمین همگروه ایران در جام جهانی فیلیپین است. کشوری بسیار کوچک و احاطه شده بین مرز فرانسه و اسپانیا که بسکتبال آن با توجه به تلفیق بسکتبال حرفه ای دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

آندورا در 3 دوره اخیر مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته است و تنها در 2012 یونان در این رقابت ها شرکت نکرد. کسب رتبه چهاردهم در دوره گذشته جام جهانی در نانت فرانسه ، بهترین رتبه آن ها در مسابقات جهانی بوده و البته حاکی از یک روند رو به رشد.

کارلا پونتی ساودرا هم بازیکن تیم ملی بسکتبال سه نفره آندورا است و هم مربی تیم ملی بسکتبال زیر 18 سال این کشور

کلودیا برانت به عنوان جوان ترین بازیکن آندورا با 22 سال سن ، آلبا پلا مارسیناش ، کارلا پونتی ساودرا و اوا ویلاروبرا بازیکنان تیم ملی آندورا در این رخداد بسکتبالی هستند. ویلاروبلا بلند قامت ترین آندورایی ها است که 187 سانتی متری است و البته با 34 سالن سن ، مسن ترین آن ها اما کارلا پونتی 170 سانتی متری با رنک 607 جهان تاثیرگذار ترین بازیکن آندورا است.

چه نتایجی می گیریم؟

همان طور که معصومه اسماعیل زاده بازیکن تیم ملی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس تاکید کرده بود تیم ملی ایران در فیلیپین فرصت ارزشمندی برای کسب تجربه در پیش رو دارد. کسی از ایران انتظار پیروزی بر روسیه و آمریکا را ندارد و حتی آندورا از نظر بسکتبالی از ما جلوتر است.

این موضوع در مورد اوگاندا هم صدق می کند و پایان بردن تورنمنت با 4 شکست اتفاق شگفت انگیزی نخواهد بود با این حال دختران ایران می توانند در بازی با آندورا و اوگاندا معادلات را تغییر دهند. باید منتظر ماند و تماشا کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. سلام میشه لینک داخل مطلبو چک کنید.برای من مشکل داشت.ممنون

  2. اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.