17

جام جهانی بسکتبال 3 نفره ؛ اولین پیروزی تاریخ ایران برابر آندورا

  • کد خبر : 5488
  • 21 خرداد 1397 - 16:23
جام جهانی بسکتبال 3 نفره ؛ اولین پیروزی تاریخ ایران برابر آندورا

در ادامه مسابقات جهانی بسکتبال 3 نفره قهرمانی زنان جهان در فیلیپین تیم ملی ایران توانست با پیروزی بر آندورا اولین پیروزی خود در تاریخ جام های جهانی را کسب کند گرچه برابر روسیه ، شکستی قابل پیش بینی رقم خورد.

به گزارش IWSports ؛ تیم ملی بسکتبال زنان ایران در سومین و چهارمین مسابقه خود از دور گروهی مسابقات جهانی بسکتبال 3 به 3 در فیلیپین به مصاف روسیه و آندورا رفت که برابر روسیه ، مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست داد اما آندورا را از پیش رو برداشت.

پیروزی بر آندورا به معنای اولین پیروزی در اولین حضور دختران بسکتبالیست ایران است و در تاریخ بسکتبال ایران ماندگار می شود. ایران در مسابقه سوم و چهارم خود ، تیمی شجاع تر و جسورتر بود و مزد جسارت خود را گرفت.

در مسابقات امروز ، ایران ابتدا برابر روسیه ، قهرمان دوره گذشته قرار گرفت و 22 بر 12 مغلوب شد. سعیده علی با 6 امتیاز ، امتیاز آور ترین بازیکن ایران بود و مژگان خدادادی با 5 امتیاز و معصومه اسماعیل زاده با یک امتیاز ، دیگر امتیازآوران ایران بودند.

آناستازیا ایونوگووآ نیز با کسب 10 امتیاز ، امتیاز آورترین بازیکن روسیه و میدان شد. ایران در این بازی در دقت شوت عملکرد بهتری داشت و نشان داد به تدریج جسارت بازی در سطح اول جهان را پیدا می کند.

ایران سپس در چهارمین و آخرین مسابقه خود از دور گروهی به مصاف آندورا رفت. نمایش فوق العاده ایران و در راس آن ها سعیده علی با کسب 11 امتیاز سبب شد ایرا در نهایت 21 بر 12 پیروز شود و اولین برد تاریخی خود را کسب کند.

معصومه اسماعیل زاده در این مسابقه 6 امتیاز ، کیمیا یزدیان 3 امتیاز و مژگان خدادادی یک امتیاز برای ایران کسب کردند. ایران در 2 مسابقه آغازین خود در این تورنمنت برابر آمریکا و اوگاندا شکست خورده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=5488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.