18
روز نخست تکواندوکاران در تورنمنت ترکیه

تکواندو G1 استانبول | زهرا پوراسماعیل طلا گرفت، جوادی و ولی نژاد برنز

  • کد خبر : 57146
  • 20 اسفند 1399 - 20:43
تکواندو G1 استانبول | زهرا پوراسماعیل طلا گرفت، جوادی و ولی نژاد برنز
نخستین روز از مسابقات تکواندو G1 استانبول با ۳ مدال برای دختران تکواندوکار ایران همراه بود. در مسابقاتی که جنبه تدارکاتی دارد زهرا پوراسماعیل امروز با ۳ مسابقه، طلا گرفت.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” رسانه دختران قهرمان ایران؛ مسابقات تکواندو G1 ترکیه از امروز در استانبول آغاز شد و تیم ملی تکواندو بانوان با حضور ۳ تکواندوکار در شیاپ چانگ، وارد این مسابقات شد.

این مسابقات برای تیم مهرو کمرانی از این نظر اهمیت دارد که پس از یک سال دختران تکواندوکار را در شرایط مسابقه قرار داده است و مقدمه‌ای بر حضور آن‌ها در رویدادهای مهم آتی نظیر مسابقات انتخابی المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا است.

در اولین روز تورنمنت استانبول، زهرا پوراسماعیل طلا گرفت و یلدا ولی نژاد و پریسا جوادی به مدال برنز بسنده کردند.

مدال برنز پریسا جوادی در آغاز راه

پریسا جوادی در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم در حالی که قرار بود با نماینده دیگری از ترکیه مسابقه دهد به دیدار ملیس دیرگی از ترکیه رفت و به آسانی ۱۱ بر یک پیروز شد.

او سپس در مبارزه دوم برابر تکیات بن یوسف از ترکیه پس از تساوی ۴ بر ۴ در راند طلایی پیروز شد و در ادامه در یک چهارم نهایی به یک پیروزی ارزشمند ۷ بر ۵ برابر مارتا کالوو گومز از اسپانیا رسید.

پریسا جوادی در نیمه نهایی در مسابقه با صفیه صالح از مراکش پس از تساوی ۳ بر ۳ در راند طلایی مغلوب شد و به مدال برنز اکتفا کرد.

یلدا ولی نژاد، برنزی بد اقبال

یلدا ولی نژاد تکواندوکار جوان ایران هم مثل پریسا جوادی در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم مسابقه داد. او در مسابقه نخست به دیدار ایلایدا ایلماز از ترکیه رفت و ۱۷ بر ۷ به پیروزی رسید.

ولی نژاد در گام دوم برابر یولیا زایتسوآ از روسیه ۳۴ بر ۱۶ به برتری رسید و در مرحله یک چهارم نهایی فیروزا سادیکوآ از ازبکستان را ۴۰ بر ۲۶ از پیش رو برداشت.

یلدا ولی نژاد در نیمه نهایی و در عین بداقبالی در مبارزه‌ای نزدیک ۲۳ بر ۲۲ به جولانتا تراویدا از لیتوانی باخت تا همانند همتایش پریسا جوادی در این وزن برنز بگیرد. اگر پریسا جوادی و یلدا ولی نژاد در نیمه نهایی پیروز می‌شدند یک فینال تمام ایرانی را برگزار می‌کردند.

طلای زهرا پوراسماعیل با ۳ مسابقه

بر خلاف پریسا جوادی و یلدا ولی نژاد که در وزنی شلوغ مسابقه دادند و فشار زیادی متحمل شدند زهرا پوراسماعیل در وزن به اضافه ۷۳ کیلو برای رسیدن به طلا کار سختی نداشت.

او با برد آسان ۲۰ بر صفر بر دویگا کچرگا از ترکیه به نیمه نهایی رفت و سپس الیزا هاگن از نروژ را ۱۶ بر ۴ شکست داد. در فینال نیز زهرا پوراسماعیل ۱۴ بر ۴ تانیا اچوریا از اسپانیا را شکست داد و طلا گرفت.

مهلا مؤمن زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، کوثر اساسه، پریسا جوادی، یلدا ولی نژاد، ملیکا میرحسینی و زهرا پوراسماعیل نمایندگان تکواندو زنان ایران در این رقابت‌ها هستند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی به عنوان مربی است. این رقابت‌ها 1G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتیاز در کسب سهمیه تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=57146
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.