12

با کیمیا زارعی پس از نقره آسیا ؛ اگر یک درصد از امکانات چینی ها را داشتیم…

  • کد خبر : 6318
  • 10 تیر 1397 - 17:28
با کیمیا زارعی پس از نقره آسیا ؛ اگر یک درصد از امکانات چینی ها را داشتیم…

کیمیا زارعی دختر مدال آور قایقرانی رویینگ ایران در مسابقات جوانان آسیا پس از درخشش همراه با تیم ملی در کره جنوبی می گوید تیم ایران اگر یک درصد از امکانات چینی ها را داشتیم طلا می گرفتیم.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس” ؛ رقابت های قایقرانی رویینگ جوانان آسیا در کره جنوبی با 2 نقره و یک برنز برای دختران ایران به پایان رسید که کیمیا زارعی دختر قایقران ایران در کسب 2 مدال نقره ایران نقش داشت.

کیمیا زارعی عضو تیم 4 نفره ایران بود که در روز نخست فینال ها ، صاحب مدال نقره شد و سپس در روز دوم فینال ها در بخش 2 نفره همراه با فروغ آقا بالازاده ، نایب قهرمان جوانان آسیا شد. کیمیا در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس از روزهای سپری شده در کره سخن گفته است:

15 روز مفید در کره جنوبی

15 روز در کره بودیم و همه چیز اعم از قایق ، پیست و تمرینات مناسب عالی پیش رفت و می توانم بگویم علاوه بر آمادگی جسمانی که از قبل به دست آورده بودیم ، با ورود به این کمپ 10 درصد رشد آمادگی بدنی داشتیم.

در قایق دو نفره ، اولین مدال تاریخ رویینگ جوانان ایران را کسب کردیم. برای خودم هم غیر قابل باور است که چطور توانسته ایم با پشت سر گذاشتن شرایط تمرینی دشوار ، در آسیا مدال بیاوریم. خدا را شکر می کنم که توانستیم نتایجی بهتر از سال گذشته کسب کنیم و این از لطف خدا و تلاش مربی ماست.

اگر یک درصد امکانات چینی ها را داشتیم…

مدال ما می توانست قطعا از این ، خوشرنگ تر باشد و اگر ما یک درصد از امکانات چین را در اختیار داشتیم می توانستیم طلای آسیا را از آن خود کنیم.

روحیه ای که در تیم ما وجود دارد و حاصل ایده های مربی پرتلاش ما سولماز عباسی است به قدری قوی است که می تواند ما را در سطح جهان مطرح کند به شرط این که از نظر تجهیزات و شرایط آماده سازی توان رقابت با قدرت ها را داشته باشیم.

چالش ها: پیست کوتاه، قایق و پارو

اصولا همه مسابقات رویینگ در پیست 2 کیلومتر برگزار می شود در حالی که ما در پیست هزار متر دریاچه آزادی تمرین کرده بودیم و این یکی از اصلی ترین عواملی بود که می توانست رنگ مدال ما را تغییر دهد.

موضوع دیگر، تجهیزات ما بود. ما با پارو و قایق هایی تمرین می کردیم که در سطح ملی نبود. پاروهای مناسبی نداشتیم و زمانی که پارو می زدیم روی دست های ما تاول های خونی ظاهر می شد. از نظر قایق هم مجبور بودیم با قایق هایی تمرین کنیم که یکی از آن ها سوراخ بود ، فرسودگی داشت و حتی یکی از آن ها دچار انحرافشده بود. ما در این شرایط تمرین کردیم و این مدال را به دست آوردیم.

فدراسیون قایقرانی قطعا همه تلاش خود را برای تامین بهترین شرایط برای ما انجام داده و در آن تردیدی نیست اما می دانم که گاهی موضوع بضاعت و توان پیش می آید.

حکمت پاروهای جا مانده در سنگاپور

روال کار بدین صورت است که فدراسیون قایقرانی ، قایق را سفارش می دهد و قایق پیش از شروع تورنمنت به دست ما می رسد اما پارو را باید خودمان به محل برگزاری مسابقات ببریم. پیش از شروع مسابقات آسیایی کره قرار بود پاروهای جدیدی برای ما تهیه شود که به هر شکل ، امکان پذیر نشد اما خوش شانس بودیم که چند جفت پارو که از سال گذشته در سنگاپور جا مانده بود به کره ارسال شد و به دستمان رسید و توانستیم با پاروهای مناسب در مسابقه شرکت کنیم.

باید به قایق و پاروی جدید عادت کنیم

با این که ما در آغاز تورنمنت صاحب قایق و پاروهای بسیار خوبی شدیم اما به نظر من ، اگر پارو و قایق مناسب در حین تمرین در اختیار قایقران نباشد ، ممکن است در زمان مسابقه به دلیل عادت نداشتن قایقران با پارو و قایق جدید که حتی خیلی هم باکیفیت تر است ، مشکلات خاص خود را پدید بیاورد و قایقران نتواند به سرعت خود را با تجهیزات جدید وفق دهد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.