19
اولین مدال آور جودوی بانوان ایران

مریم بربط: قرار نیست تا ابد تعلیق باشیم | جودو را رها نکنید

  • کد خبر : 63602
  • 29 تیر 1400 - 9:30
مریم بربط: قرار نیست تا ابد تعلیق باشیم | جودو را رها نکنید
بانوی تاریخ‌ساز جودو در خصوص کمکاری مسئولین گفت که روزی تعلیق به پایان می‌رسد و ما باید آماده رقابت در آسیا و جهان باشیم نه اینکه از صفر شروع کنیم.

به گزارش ” آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ مریم بربط در آخرین حضورش در مسابقات رسمی آسیایی در مرداد ۹۸ در مسابقات جودو جوانان آسیا در چین تایپه صاحب مدال نقره آسیا شد تا اولین دختر جودوکار ایران باشد که در آسیا مدال می‌گیرد.

او که در مشهد در حال آماده سازی بود از ناحیه کمر آسیب دید. شدت آسیب وی به حدی بود که او امکان سفر به قرقیزستان را نداشت و بدین ترتیب او این مسابقات را از دست داد. اما اکنون پس از گذشت مدتی از آن مصدومیت صحبت های تازه‌ای دارد.

مریم بربط در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران گفت: فدراسیون از زمان تعلیق جودوی ایران، هیچ اردو و مسابقه‌ای برای بانوان برگزار نکرده است و دوری از شرایط مسابقه برای جودو زنان، زیان بار خواهد بود.

ملی پوش جودوی ایران ادامه داد: با توجه به مصدومیتی که داشتم، نتوانستم به مسابقات قهرمانی آسیا بروم و با تمرینات بدن‌سازی و همچنین تمرینات فنی جودو عضلاتم را تقویت کردم و خدا را شکر در حال حاضر وضعیت بهتری دارم.

وی با اشاره به حمایت‌های فدراسیون جودو تاکید کرد: بعد از مسابقات سال ۲۰۱۹ و تاریخ سازی جودو، به مدت یک سال یک میلیون تومان و در پی آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه دریافت کردم. همچنین هر زمان احتیاج به سالن تمرینی داشتم، با پیگیری نایب رییس و همکاری هیئت جودو استان همدان، این مکان در اختیارم قرار داده شد.

بربط گریزی هم به وضعیت لیگ و اردوها زد و تشریح کرد: نزدیک به ۸ سال پیش، جودو بانوان لیگ داشت و بیشتر اوقات در اردو بودیم. فکر می‌کنم بهترین دوره در بازه سال‌های ۹۱ تا ۹۳ بود و ای کاش آن روزهای خوش به جودو زنان ایران بازگردد.

ملی پوش جودو با گله از تفاوت میان زنان و مردان تصریح کرد: متأسفانه در سال اخیر، برای آقایان سوپر لیگ برگزار کردند اما لیگ جودو بانوان برگزار نشد. از طریق نایب رییس فدراسیون جودو پیگیر برگزاری مسابقات بودم و طبق وعده ایشان، حوالی مهرماه امسال مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهد شد.

او در خصوص مسابقات و اردوها پس از تعلیق فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: از حمایت‌های رییس فدراسیون ممنونم اما گله‌مندم که چرا مسابقه‌ای برای ما تدارک دیده نشده و حتی سالی یکبار هم اردو نداشتیم. قرار نیست تا ابد تعلیق باشیم. روزی که تعلیق تمام بشود، ما باید آماده رقابت برای مدال آسیایی و جهانی باشیم نه اینکه تازه از صفر شروع کنیم.

بربط به برگزاری المپیک توکیو هم اشاره و بیان کرد: برای قهرمانان سخت و اندوه بار است که ببینند تیم ها به المپیک اعزام شده اند، همه رشته ها فعال هستند و مسابقه می دهند و ما باید از میادین رسمی دور باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.