ایران در مقدماتی فوتبال زنان آسیا | مسیر صعود ناهموار نیست | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10
آنالیز گروه ایران برای صعود به جام ملت های آسیا

ایران در مقدماتی فوتبال زنان آسیا | مسیر صعود ناهموار نیست

  • کد خبر : 63634
  • 29 تیر 1400 - 15:41
ایران در مقدماتی فوتبال زنان آسیا | مسیر صعود ناهموار نیست
با مشخص شدن بنگلادش و اردن به عنوان هم‌گروه های ایران در مقدماتی فوتبال جام ملت‌های آسیا، تیم ملی کشورمان شانس بالایی برای صعود به جمع ۱۲ تیم حاضر در مسابقات خواهد داشت.

به گزارش “ آی‌دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، با حضور ۲۸ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی و ۴ گروه ۳ تیمی، ۲۱ شهریور تا سه مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران نیز در گروه G با تیم‌های اردن و بنگلادش هم‌گروه است که تیم بنگلادش از امتیاز میزبانی متمرکز مسابقات گروه G برخوردار خواهد بود.

۸ تیم اول گروه‌ها به جام ملت‌ها صعود خواهند کرد تا به همراه ژاپن (قهرمان دوره قبل)، استرالیا (نایب قهرمان دوره قبل)، چین (تیم سوم دوره قبل) و هند به عنوان میزبان مسابقات، ۱۲ تیم نهایی را تشکیل دهند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دور نخست استراحت خواهد داشت و سپس به ترتیب با بنگلادش و اردن رقابت خواهد کرد. این، نخستین بازی های رسمی ایران از زمان حضور مریم ایراندوست در راس کادر فنی تیم ملی زنان است.

بنگلادش قطعاً حریف قدری برای ما نخواهد بود؛ این تیم در آخرین رنکینگ فیفا در رده ۱۳۷ جهان قرار دارد. جای نگرانی نیست و بعید به نظر می‌رسد که بنگال‌ها بتوانند دختران ایران را به دردسر بیندازند. رقابت اصلی ما با اردن خواهد بود.

اردن نیز رده ۶۳ جهان و ۱۲ آسیا را در آخرین رنکینگ فیفا به خود اختصاص داده است. این تیم در ۵ بازی اخیر خود، یک برد، یک تساوی و ۳ باخت را در کارنامه ثبت کرده. همچنین ۸ گل زده و ۶ گل خورده نیز حاصل کار این تیم بوده است.

تیم فوتبال زنان اردن در تورنمنت ارمنستان که در ماه آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) برگزار شد، با نتیجه ۰۱ به لیتوانی (رنک ۱۰۶ جهان) باخت، مقابل ارمنستان میزبان (۱۲۸ جهان) به تساوی ۱۱ دست یافت و توانست با نتیجه ۶ بر صفر لبنان (رنک ۱۴۵ جهان) را شکست دهد.

همچنین تیم ملی فوتبال زنان اردن، ژوئن ۲۰۲۱ دو بازی تدارکاتی برابر تونس (رنک ۷۷ جهان) انجام داد که با نتایج ۰۲ و ۱۲ برابر حریف خود متحمل شکست شد.

به غیر از سلیما غزل، دروازه‌بان تیم اردن، که در تیم فوتبال دانشگاه هیوستون آمریکا بازی می‌کند و میسا جبرا مهاجم و کاپیتان اردنی، که در باشگاه تونون اویون Thonon evion فرانسه توپ میزند، اکثر بازیکنان این تیم در مسابقات داخلی اردن شاغل هستند.

اما تیم ملی فوتبال کشورمان، بعد از ماه‌ها بالاخره دو بازی دوستانه برابر ازبکستان (رنک ۴۳ جهان) و بلاروس (رنک ۵۳ جهان) برگزار کرد. باخت ۰-۶ برابر بلاروس و ۰-۵ برابر ازبکستان حاصل تلاش شاگردان مریم ایراندوست بود.

تیم ملی ایران که در آخرین رنکینگ فیفا جایگاه ۷۲ جهان و ۱۴ آسیا را در اختیار دارد، اردوی خود را برای آمادگی مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسیا از ۲۸ تیر الی ۷ مرداد با حضور ۳۰ بازیکن در اصفهان برگزار خواهد کرد.

بدین ترتیب به نظر می رسد اردن تنها رقیب ما برای رزرو بلیت جام ملت‌های فوتبال آسیا خواهد بود. شاگردان مریم ایراندوست با برد احتمالی مقابل بنگلادش در روز آخر مسابقات، باید اردن را نیز شکست دهند که این ۶ امتیاز دور از دسترس نیست.

مسابقات جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا ۳۰ دی لغایت ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ با حضور ۱۲ تیم در هند برگزار خواهد شد. با توجه آنالیز از گروه تیم ملی ایران، رؤیای صعود دور از دسترس نیست.

ایران هرگز در مرحله نهایی جام ملت های زنان آسیا حاضر نبوده است و فاصله تیم های قدرتمند قاره با فوتبال زنان ایران، همچنان فاصله زیادی است با این وجود، رسیدن به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی آسیا، یک پیشرفت مهم برای فوتبال ایران خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=63634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.