28
یاسمن محمدی هم خط خورد

آیا در تیم ملی بسکتبال زنان بازیکن سفارشی وجود دارد؟

  • کد خبر : 65337
  • 27 مرداد 1400 - 7:34
آیا در تیم ملی بسکتبال زنان بازیکن سفارشی وجود دارد؟
خط خوردن یاسمن محمدی از فهرست تیم ملی بسکتبال زنان بر شائبه ها پیرامون تیم ملی دامن زده است. منتقدان بیش از هر زمان دیگری بر وجود بازیکنان سفارشی در تیم ملی تاکید دارند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ شایسته متشرعی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان فهرستی ۱۷ نفره از بازیکنان برای اردوی سوم تیم ملی اعلام کرده است که یاسمن محمدی تازه‌ترین خط خورده تیم است.

ستاره فصل گذشته نارسینا که بازوی پرتوان تیم ندا عسگرنیا برای کسب رتبه سوم لیگ برتر بود یکی از مهره‌های اثربخش برای تیم ملی در کاپ آسیا تلقی می‌شد اما قلم قرمز روی نام او، سبب شگفتی بیشتر اهالی بسکتبال زنان شد.

حذف یاسمن محمدی سبب شده منتقدان با صدای بلندتری تیم ملی را به وجود بازیکنان سفارشی متهم کنند. شایسته متشرعی با اختیار خود به عنوان سرمربی نفراتی مطابق سلیقه خود گزینش می‌کند اما این گزینش، با انتقاد همراه بوده است.

صرف نظر از حذف یاسمن محمدی، تیم ملی بابت حضور چند بازیکن تحت فشارهای بیرونی قرار داشته است که مهم‌ترین آن‌ها عسل پورحیدری، دختر فریده شجاعی نایب رییس فدراسیون بسکتبال است.

پورحیدری در فصول اخیر لیگ برتر بسکتبال، یا به طور کامل غایب بوده است یا دقایق محدودی برای تیمش به میدان رفته است و همین موضوع، دعوت از وی را به بحثی سؤال برانگیز تبدیل کرده است به طوری که او متهم است که به خاطر موقعیت مادرش در فدراسیون بسکتبال و اصرار شجاعی به متشرعی، در تیم ملی حضور دارد گرچه این موضوع هرگز تأیید نشده است.

شایسته متشرعی پیش از آغاز اردوی اول به آژانس ورزش زنان ایران گفته بود که پورحیدری را به خاطر تجربه‌اش به تیم ملی فراخوانده است. اظهار نظری که هرگز مورد قبول مخاطبان بسکتبال قرار نگرفت.

حالا با آغاز اردوی سوم، همچنان عسل پورحیدری هست و یاسمن محمدی به خانه رفته است. البته پورحیدری تنها بازیکنی نیست که درباره حضور او در تیم ملی آن هم در لیست ۱۷ نفره اردوی سوم، انتقاد وجود دارد.

لیست تیم ملی ایران در اردوی سوم را این نفرات تشکیل می‌دهند: معصومه اسماعیل زاده، کیمیا یزدیان طهرانی، دلارام وکیلی، فائزه شهریاری، روژانو محمودی، شادی عبدالوند، ادنا عیسائیان، نگین رسولی، عسل پورحیدری، زهرا عدالت کار، آیدا گل محمدی، سارا اعتماد، آناهیس خداوردیان، مژگان خدادادی، شیدا شجاعی، فرزانه فروتن و ناهیده اسدی.

ایران در کاپ آسیا که اواسط پاییز برگزار خواهد شد، در اردن مسابقه می‌دهد. صرف نظر از حواشی، این رقابت فرصت مناسبی برای مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی است که جبر جغرافیایی و زمانی، سبب شده در این سن و سال نخستین بازی‌های رسمی ملی خود را انجام دهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.