15
مسابقات سنگ نوردی قهرمانی جهان

محیا دارابیان راهی روسیه شد | چشم امید به مدال دختر سنگ نورد زنجانی

  • کد خبر : 65524
  • 28 مرداد 1400 - 20:13
محیا دارابیان راهی روسیه شد | چشم امید به مدال دختر سنگ نورد زنجانی
مسابقات سنگ‌نوردی جوانان جهان از شنبه در روسیه آغاز می‌شود. محیا دارابیان تنها دختر ایرانی این تورنمنت است که با امیدواری برای کسب مدال به سرزمین شمالی رفته است.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ اگر سنگ‌نوردی زنان ایران را با الناز رکابی می‌شناسید بهتر است بدانید، رکابی دو شاگرد موفق و ملی‌پوش دیگر نیز پرورش داده است که هر دو، ستاره‌ای بین‌المللی و جوان هستند: محیا دارابیان و راحیل رمضانی.

محیا دارابیان همانند الناز رکابی، اهل زنجان است و از پایتخت سنگ‌نوردی ایران می‌آید. محیا پس از آخرین درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا، حالا در آخرین سال و فرصت حضور در رده سنی جوانان، در مسابقات جهانی سنگ‌نوردی جوانان در روسیه رقابت خواهد کرد.

این مسابقات از روز شنبه ۳۰ مرداد آغاز می‌شود و حدود یک هفته به طول می‌انجامد. نخستین رقابت دارابیان در این روز در بخش سرعت انجام می‌شود دارابیان سپس در مواد بولدرینگ و سرطناب مسابقه خواهد داد.

رشته تخصصی محیا در بخش سرعت است و امید به موفقیت دارابیان در مسابقه سرعت، بیش از بولدرینگ و سرطناب است.. دارابیان رکوددارسنگ نوردی سرعت زنان ایران محسوب می‌شود و چشم امید همه به تخصص سرعتی اوست.

دختر زنجانی تنها برای حضور داشتن در میان برترین‌ها، به روسیه نرفته است. او در مسابقات جهانی، شانس مدال دارد و حتی این حساب روی او باز شده است که ممکن است بتواند مدال طلا را از آن خود کند.

این موضوعی است که الناز رکابی روی آن تاکید دارد و می‌گوید این اتفاق دور از دسترس نیست. سنگ نورد جوان زنجانی، پیش از این میادین قاره‌ای را پشت سر گذاشته است اما حالا نوبت یک درخشش جهانی است.

او در یک سال اخیر، تمرینات ویژه‌ای در بخش سرعت گذرانده و برای رقابت در روسیه آماده است.

رکابی درباره حضور محیا در روسیه به آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: “بر اساس پیش بینی‌هایی که در مورد فرآیند رسیدن به المپیک پاریس داشته‌ایم، تصمیم بر این شد که محیا تمرینانش را با تمرکز در سرعت انجام دهد.

با این دوراندیشی، تمام تمرینات او روی سرعت انجام شده است. باید دید این تمرکز تمرین روی یک ماده، محیا را با لب خندان و مدال به خانه باز می‌گرداند یا خیر.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.