16
روایت غریب «رستگار»

کرونا یکی‌ دیگر از اهالی ورزش را با خود برد

  • کد خبر : 65782
  • 31 مرداد 1400 - 14:04
کرونا یکی‌ دیگر از اهالی ورزش را با خود برد
آیناز رستگار، کارمند سابق اداره کل ورزش و جوانان و نایب رییس هیئت کبدی خراسان رضوی، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ روز گذشته آیناز رستگار، کارمند سابق  اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و نایب رییس هیئت کبدی این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان به جان آفرین تقدیم و نقاب در خاک کشید.

می‌گویند ۶ روز پیش وقتی تب کرونا دامانمان را سفت چسبیده و تعطیلات سایه ترس بر سر کشور انداخته بود، اکسیژن خونش آرام‌آرام پایین می‌آمد، آن‌قدر که پدرش نگران از وضعیت دختر دربه‌در دنبال دستگاه اکسیژن بود تا آب رفته را به جوی برگرداند.

نفس‌های آیناز به شماره افتاده بود. نفس‌هایی که عمیق‌تر از جان کنده می‌شد و جان خانواده‌اش را درد فرامی‌گرفت. ویروس منحوس چنان به جانش افتاده بود که گفته می‌شد ۷ ماه قبل بی‌مهری‌ها به جانش افتاده بودند!

دختر دردانه خانواده رستگار در بستر بیماری منحوس گرفتار شده بود و در تمام نفس‌هایش بی‌مهری‌هایی را مرور می‌کرد که این اواخر امان گلایه‌اش را بریده بود. هوشنگ رستگار، پیشکسوت نامی والیبال خراسان، که سال گذشته به‌عنوان ناظر لیگ دسته یک روی سکوی احترام می‌نشست و عشقش والیبال را نظاره می‌کرد، حالا در غم از دست دادن دخترش آیناز رستگار است.

غمی که همه‌اش از همان دوشنبه لعنتی شروع شد. وقتی اکسیژن خون آیناز پایین و پایین‌تر آمد و درنهایت چهارشنبه اکسیژن خونش به کمتر از ۸۵ رسید، خانواده تصمیم گرفتند با کمک برخی دوستان او را به بیمارستان ببرند. ظاهراً چند بیمارستان به دلیل ازدیاد جمعیت بیماران کرونایی از پذیرش آیناز سر باز زده‌اند و درنهایت شامگاه چهارشنبه خانم رستگار در اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا (ع) بستری شد.

حمید جوانبخت، از اهالی والیبال، که بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی است، پیگیر کارهای درمان فرزند دوست قدیمی‌اش شده بود. او درباره آخرین وضعیت آیناز پیش از سفر به دیار باقی می‌گوید: ساعت ۹ صبح دیروز بود که با خواهرش بالای سرش رفتیم. اکسیژن خونش به ۶۰ رسیده بود و دکترش می‌گفت باید به آی سی یو منتقل شود.

به او گفتم صبور باش و نترس. پیشکسوت والیبال صدایش می‌برد و بعد ادامه می‌دهد: ساعت ۱۱ بود که پزشکش با من تماس گرفت و درحالی‌که گریه می‌کرد، گفت قبل از اینکه به آی سی یو منتقل شود، بر اثر سکته فوت کرده است. تلاش ۲۰ دقیقه کادر درمان هم برای نجاتش بی‌ثمر بوده است. روایت جوانبخت تلخ بود. تلخ‌تر از جام زهری که این روزها خبرهای بد کرونایی به کاممان می‌دهد.

اطرافیانش می‌گویند «آیناز» این اواخر اصلاً حال روحی خوبی نداشت! حالا کارمند سابق اداره کل ورزش و جوانان که در هیئت‌های ورزشی هم دستی بر آتش داشت، خاموش شده است. آیناز رستگار فقط یکی از صدها قربانی کرونایی است که این روزها کام جانمان را تلخ کرده است؛ اما شاید غریبانه‌تر و دردناک‌تر.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=65782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.