16
با غلبه قاطع بر تیم مرکزی

تهران قهرمان کانوپولوی بانوان کشور شد

  • کد خبر : 68267
  • 03 مهر 1400 - 12:35
تهران قهرمان کانوپولوی بانوان کشور شد
تیم کانوپولو تهران با پیروزی بر استان مرکزی در دیدار فینال در نوشهر، قهرمان کانوپولوی بانوان کشور شد.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ کانوپولو گرچه یکی از رشته های جذاب زیر مجموعه قایقرانی است اما مجال زیادی برای نمایش این زیبایی ندارد با این حال تهرانی ها نشان دادند که در این رشته سرآمدند.

تیم کانوپولو بانوان استان تهران موفق شد در نوشهر جام قهرمانی مسابقات زنان کشور را بالای سر ببرد. موفقیت تهران هم در بخش مردان و هم زنان، از زمینه فعالیت مستمر و دارای امکانات مناسب تر تهرانی ها به نسبت سایر استان ها می آید.

تهران برای این قهرمانی در فینال با اقتدار 6 بر صفر تیم مرکزی را شکست داد. برای تیم تهران در دیدار نهایی الهه پورعبدیان، ترانه کامیاب، هنگامه نیک‌زارع، سپیده کرمی، آناهیتا مهترپور، مبینا حسین‌خانی، ثنا طهوری و دلارام راثی مرزآبادی روی آب رفتند.

سما مرادی، نرگس تبرته فراهانی، صدف صالحی، مینا مرادی، زهرا حاجی‌حاجی، حدیث حاجی‌حاجی، مبینا کارخانه و ملیکا برون نیز برای تیم کانوپولو استان مرکزی مسابقه دادند.

گل‌های این بازی را ترانه کامیاب دو گل، دلارام مرزآبادی، مبینا حسین‌خانی، سپیده کرمی و ثنا طهوری برای تهران به ثمر رساندند مازندران، میزبان رقابت ها که تا نیمه نهایی پیش آمده بود در مسابقه رده بندی با نتیجه یک طرفه 14 بر صفر البرز را برد و سوم شد.

خراسان‌رضوی، فارس، یزد، زنجان، مرکزی، مازندران، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری و البرز 10 تیمی بودند که در مسابقات کانوپولو بانوان در استخر شهید رسولی نوشهر رقابت کردند.

اهالی کانوپولو معتقدند در صورتی که زیبایی های این رشته به تماشا گذاشته شود علاقمندی به فعالیت در این رشته فزونی خواهد یافت. مشکل دیگر کانوپولو این است که شورای المپیک آسیا به آن به چشم یک رشته رسمی نگاه نمی کند.

این رشته در بازی های آسیایی جاکارتا به صورت آزمایشی حضور داشت. دختران کانوپولوی ایران هفتم شهریور 1397 در فینال بازی های آسیایی جاکارتا 5 بر 2 سنگاپور را شکست دادند و قهرمان شدند اما حتی این قهرمانی هم سبب سرمایه گذاری روی این رشته نشد.

از تیمی که در فینال جاکارتا روی آب رفت 4 نفر در فینال قهرمانی کشور در نوشهر مسابقه دادند: دلارام مرزآبادی، الهه پورعبدیان، ترانه کامیاب، و ملیکا برون. کانوپولو بیش از هر چیز به سرمایه گذاری داخلی و رایزنی قاره ای نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=68267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.