12

میمنت قاسم‌آبادی: کسی پیروز است که با ذهن آماده کشتی بگیرد/ به دنبال کسب اولین مدال بین المللی

  • کد خبر : 6845
  • 23 تیر 1397 - 11:31
میمنت قاسم‌آبادی: کسی پیروز است که با ذهن آماده کشتی بگیرد/ به دنبال کسب اولین مدال بین المللی

میمنت قاسم‌آبادی قهرمان کشتی کلاسیک کشور کسی را پیروز تشک می‌داند که علاوه بر آمادگی جسمی از لحاظ روانی نیز برتراست؛ میمنت در حال حاضر برای مسابقات بین المللی لبنان آماده می‌شود تا اولین مدال بین المللی خود را در کشتی کلاسیک بدست آورد.

به گزارش “آی دبلیو اسپوتس” حدود 8 ماه از آغاز رسمی فعالیت کشتی کلاسیک برای بانوان در ایران می‌گذرد، در این مدت کوتاه بانوان کشتی‌گیر نمایش قابل قبولی  را ارائه دادند؛ بعد از مسابقات قهرمانی کشور از ۱۴ تا ۲۲ تیر ماه یک دوره اردوی آمادگی در یزد برپا شد تا مربی اوکراینی تیم ملی شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا کند. میمنت قاسم‌آبادی یکی از قهرمانان کشتی است که در جودو و جوجیتسو نیز عنوان قهرمانی کشور را در کارنامه خود ثبت کرده است.

میمنت قاسم‌آبادی توانست در نخستین دوره رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی کلاسیک بانوان که در محل خانه کشتی محمد بنا مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد در وزن ۶۵ کیلو گرم به مدال طلا دست پیدا کند او در باره شروع فعالیت‌اش در گفت‌وگو با “آی دبلیو اسپورتس” می‌گوید: از سال ۹۱ فعالیت ورزشی‌ام را در جودو آغاز کردم بعد از اینکه کشتی آلیش برای بانوان در ایران آغاز شد به این رشته روی آوردم و مدتی در این رشته فعالیت کردند تا زمانی که رشته جوجیتسو به رسمیت شناخته شد.

کسب مدال برنز مسابقات جهانی جوجیتسو در اولین تجربه

من در جوجیتسو توانستم قهرمان کشور شوم و در مسابقات جهانی ترکیه شرکت کردم با اینکه اولین تجربه و حضور من در میادین بین المللی بود توانستم بین ۲۱ کشور حاضر مقام سوم این مسابقات را کسب کنم جوجیتسو مشابه کشتی کج و در واقع کشتی تسلیمی است که با شکستن دست و پا یا خفگی، حریف اعلام می‌کند که تسلیم شده است.

آماده حضور در اولین تورنمنت بین المللی کشتی کلاسیک می‌شویم

آذر ماه سال گذشته کشتی آزاد با نام کشتی کلاسیک بانوان، فعالیتش را آغاز کرد؛ در اولین مسابقات مقام نخست را کسب کردم و در دو اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شدم، در حال حاضر برای مسابقات لبنان که شهریور ماه سال جاری برگزار می شود آماده می‌شویم.

کشتی کلاسیک رشته ای نوپا است و همه در یک سطح هستند و کسی در این رشته موفق می‌شود که از زیرکی و چابکی بالاتری برخوردار است و با ذهنی باز کشتی بگیرد علاوه بر آمادگی جسمی، آمادگی ذهنی از اهمیت بالایی برخوردار است.

با اعلام مسئولین کشور این رشته با حجاب به صورت جهانی پذیرفته شده است، همان طور که با حجاب کامل در مسابقات جوجیتسو حضور پیدا کردیم با حجاب کامل در مسابقات کشتی کلاسیک رقابت می‌کنیم.

برادر کشتی‌گیرم به من انگیزه رقابت می‌دهد

آقایان از سنین پایه این رشته را تمرین کردند و در مسابقات مختلف حضور داشتند، بانوان با وجود اینکه مدت زیادی از آغاز این رشته نمی گذرد موفقیت و پیشرفت قابل توجهی داشتند و اکثر بانوانی که کشتی کار می‌کنند حتماً برادر پدر یا یکی از اقوام آنها کشتی‌گیر بوده‌ که به آنها امید و انگیزه می‌دهد.

من نیز برادرم کشتی‌گیر است و در خانه با یکدیگر تمرین می‌کنیم، شهرستان نیشابور سالن تمرین در اختیار ما قرار داده‌ و مسئولین شهرستان توجه ویژه نسبت به ما دارد با توجه به اینکه کشتی کلاسیک رشته نوپایی است رسیدگی به آن خوب است و امیدوارم در آینده شرایط بهتر شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=6845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.