16
نهم در بخش تیمی، ملیکا کرمی بهترین در انفرادی

عملکرد دختران پینگ پنگ باز ایران در قطر | امیدی به آینده وجود دارد؟

  • کد خبر : 70006
  • 18 مهر 1400 - 9:36
عملکرد دختران پینگ پنگ باز ایران در قطر | امیدی به آینده وجود دارد؟
پینگ پنگ بازان ایران در بخش زنان مسابقات قهرمانی آسیا در تیمی نهم شدند و در انفرادی، در یک مورد به یک هشتم نهایی رسیدند.

به گزارش دختران قهرمان؛ مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در دوحه قطر برگزار شد و تیم بانوان ایران با ۵ پینگ پنگ باز با هدایت حمیده ایرانمنش در این مسابقات حاضر بود.

در شرایطی که چین، قدرت اول قاره و جهان به دلیل کرونا تصمیم گرفته بود در این مسابقات حاضر نشود ایران در ۳ بخش تیمی و انفرادی و دوبل با حریفان روبرو شد.

تیمی ، رتبه نهم آسیا بدون کرمی و فرعی

در بخش تیمی، ایرانمنش در همه بازی‌ها از ترکیب ثابت کاپیتان ندا شهسواری، مهشید اشتری و شیما صفایی استفاده کرد و به ملیکا کرمی و مریم فرعی اعتماد نکرد.

ایران در دور مقدماتی در گروه خود ۳ بر صفر مالدیو را شکست داد و سپس ۳ بر ۲ از سد اندونزی گذشت تا به پلی آف راه پیدا کند. این پیروزی همچنین سبب صدور مجوز صعود ایران به مسابقات جهانی چین شد.

در مرحله حذفی، شکست ۳ بر یک برابر قزاقستان مانع از راهیابی ایران به جمع ۸ تیم برتر آسیا شد و این صعود، رؤیا باقی ماند. همانند دوره‌های گذشته.

ایران در جدال برای رتبه نهم، ۳ بر یک ازبکستان را شکست داد و بدین ترتیب به کار خود در این مرحله پایان بخشید تا وارد رقابت‌های دوبل شود.

مسابقات دوبل؛ ناکامی برابر ژاپنی‌ها

در مسابقات دوبل؛ دختران پینگ پنگ باز ایران در قالب ۲ تیم با تیم‌های ژاپنی مسابقه دادند. شیما صفایی و مریم فرعی ۳ بر صفر به حریفان باختند.

ندا شهسواری و مهشید اشتری هم در جدال با ۲ ژاپنی دیگر گرچه یک گیم گرفتند اما ۳ بر یک مغلوب شدند و با تورنمنت وداع کردند.

انفرادی؛ کرمی شگفتی سازی کرد

ملیکا کرمی شاخص‌ترین و البته چهره شگفتی ساز تیم ایران در مسابقات انفرادی بود در حالی که نگاه‌ها بیشتر به ندا شهسواری و مهشید اشتری معطوف بود.

کرمی ملی پوش آینده دار تنیس روی میز بعد از برد مقابل نماینده قطر، مقابل نماینده پاکستان به پیروزی ۳ بر صفر دست یافت و راهی مرحله بعد رقابت‌های حذفی قهرمانی آسیا شد.

او در ادامه با پیروزی ۳ بر یک برابر بیماندی از سریلانکا پیروزی بزرگی نصیب ایران کرد آن هم در شرایطی که گیم نخست را به حریف خود باخته بود.

حریف کرمی در مرحله یک هشتم پایانی، سو هیو وون از کره جنوبی و دارای رنکینگ ۲۲ جهان بود که این بازی با برتری ۳ بر صفر نماینده کره و حذف ملیکا در یک هشتم نهایی همراه شد.

سایر مهره‌ها، انتظارات بیشتر بود

مریم فرعی پینگ پنگ باز کرجی، در دور اول با شکست ۳ بر یک حریف عراقی به جمع ۳۲ نفر برتر رسید و حریف نماینده سریلانکا شد.

در مرحله یک شانزدهم نهایی، مریم فرعی متقبل شکست ۳ بر یک شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت در حالی که پیروزی او در گیم اول، امیدها برای صعودش به مرحله بالاتر را تقویت کرده بود.

شیما صفایی پینگ پنگ باز همدانی و جوان تیم ملی تنیس روی میز بانوان در گام نخست، با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل ازبکستان راهی جمع ۳۲ نفر برتر شد اما در یک شانزدهم به لی ژیون کره‌ای باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

ندا شهسواری و مهشید اشتری اما در مسابقات انفرادی، بدون برد مجبور به خداحافظی با تورنمنت شدند و هیچ یک به یک شانزدهم نهایی نرسیدند.

شهسواری کاپیتان کرمانشاهی و باتجربه تیم ملی پینگ پنگ زنان در جدول حذفی ۶۴ نفره رقابت‌های انفرادی، برابر لئو سینگ این از چین تایپه با نتیجه ۳ بر یک تن به شکست داد.

مهشید اشتری نیز در اولین بازی خود مقابل این لی از سنگاپور با نتیجه ۳ بر یک باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نمای کلی: به فکر فردا باشید

دختران پینگ پنگ ایران در این مسابقات عملکرد فوق‌العاده‌ای نداشتند. جز ملیکا کرمی که به جمع ۱۶ نفر برتر آسیا رسید دیگر نمایندگان ایران نتیجه شاخصی به دست نیاوردند.

ندا شهسواری در اوج نبود و در دور انفرادی هم خیلی زود از تورنمنت بیرون رفت. او در بازی‌های مهم و در پوئن های سرنوشت ساز نتوانست ایران را از دام شکست بیرون بکشد.

وضعیت در مورد مهشید اشتری نیز تفاوت زیادی نداشت. مهشید اشتری در مسیری یکنواخت قدم بر می‌دارد و به نظر می‌رسد او و هم تیمی‌هایش به شدت به مسابقات پرتعداد و آمادگی بیشتری نیاز دارند.

شیما صفایی که در مسابقات داخلی، یک چهره فوق العاده و تقریباً شکست ناپذیر است در مسابقات برون مرزی هنوز نتوانسته نتیجه درخشانی کسب کند. او در قطر آمادگی فنی یا روانی لازم را نداشت و نتایجش گویای این موضوع است.

مریم فرعی با وجود نتایج داخلی موفقش در رویدادهای اخیر در بخش تیمی مورد استفاده قرار نگرفت و در دوبل هم در بازی اول حذف شد. در مسابقات انفرادی با یک برد و یک باخت به کارش پایان داد در حالی که به نظر می‌رسد او ظرفیت‌های استفاده نشده زیادی دارد.

ملیکا کرمی که نه در ارنج تیمی و نه در دوبل ایران حضور داشت در مسابقه انفرادی آمد و بهترین نتایج را در میان دختران پینگ پنگ باز ایران گرفت. او نشان داد که نیاز دارد که مورد اعتماد باشد.

به عنوان یک دیدگاه کلی، دختران پینگ پنگ باز ایران نیاز مبرمی به مسابقه دادن با رقبای سطح بالای جهانی و تورنمنت‌های بیشتر دارند.

ترکیه و کشورهای خاورمیانه قادر نیستند به رشد دختران پینگ پنگ باز ایران کمک کنند و این موضوع به اندازه کافی اثرات خود را به نمایش گذاشته است.

آن چه امروز اهمیت دارد هر اقدامی برای توسعه توانمندی‌های دختران پینگ پنگ ایران به خصوص شیما صفایی، مریم فرعی و ملیکا کرمی است ضمن این که فاطمه جمالی فر، پریناز حاجیلو و جوان‌های شایسته دیگری نیز می‌توانند اوضاع را تغییر دهند.

تنیس روی میز باید به دنبال راهکارهای توسعه فنی قوی‌تری برای نسل موجود باشد. این راهکارها مبتنی بر سرمایه گذاری هدفمند به نتیجه می‌رسد و نه اعزام‌های توریستی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=70006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.