16
بسکتبال سطح B کاپ آسیا در اردن

ایران ۶۴ لبنان ۶۶ | شکست تلخ در شب درخشان ایران

  • کد خبر : 71982
  • 16 آبان 1400 - 22:50
ایران ۶۴ لبنان ۶۶ | شکست تلخ در شب درخشان ایران
تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در اولین بازی خود در مسابقات سطح B کاپ آسیا، در دیداری نزدیک نتیجه را در عین شایستگی به لبنان واگذار کرد.

به گزارش دختران قهرمان، در اولین بازی مسابقات بسکتبال کاپ B آسیا، دو تیم ایران و لبنان از ساعت 17:30 در اردن به مصاف هم رفتند.

شاگردان شایسته متشرعی، نمایشی خوب و تحسین برانگیز در مقابل تیم قدرتمند لبنان ارائه دادند و در حالی که می توانستند برنده بازی شوند، در نهایت تنها با 2 امتیاز اختلاف نتیجه را به حریف واگذار کردند.

تینا عیساییان با وجود عملکرد عالی و ثبت دبل دبل، نتوانست مانع از شکست تیم کشورمان  شود. دلارام وکیلی نیز توانست 16 امتیاز کسب کند و امتیازآورترین بازیکن ایران لقب بگیرد.

اگر ترن اوور ها و خطاهای زیاد شاگردان متشرعی نبود، امشب میتوانست پیروزی شیرین و دلچسبی برای ایران رقم بخورد.

در ادامه گزارش کامل بازی را با هم مرور خواهیم کرد.

کوارتر اول؛ شروع طوفانی، تساوی در پایان

شادی عبدالوند، تینا عیساییان، معصومه اسماعیل زاده، آناهیس خداوردیان و دلارام وکیلی، با نظر شایسته متشرعی، 5 بازیکن آغاز کننده بازی برای تیم ملی کشورمان بودند.

بازی با دو پرتاب 3 امتیازی دلارام وکیلی و معصومه اسماعیل زاده آغاز شد تا تیم ایران در همان ابتدای بازی از حریف جلو بیفتد.

در ادامه بازی خوب شاگردان متشرعی ادامه داشت و ملی پوشان کشورمان، هم در حمله و هم در دفاع فوق العاده ظاهر شدند. ریباند های خوب شادی عبدالوند و بازی خوب اسماعیل زاده، ایران را 14 بر 3 جلو انداخت تا سرمربی لبنان مجبور به گرفتن تایم اوت شود.

این بار نوبت کیمیا یزدیان طهرانی بود تا با یک پرتاب 3 امتیازی دیگر، اختلاف امتیاز را حفظ کند تا بازی با برتری 21 بر 11 ایران ادامه یابد.

در ادامه بازی، اشتباهات فردی و خطاهای پر تعداد بازیکنان ما سبب شد تا لبنانی ها خود را  رفته رفته نزدیک کنند و اختلاف امتیاز ایجاد شده را جبران کنند.

در 4 دقیقه و 53 ثانیه مانده به پایان کوارتر اول، محدودیت خطای ایران به پایان رسید تا با هر خطا ایران، لبنانی ها صاحب 2 پرتاب پنالتی شوند.

ادامه روند اشتباهات فردی بازیکنان ما سبب شد تا در نهایت این کوارتر با تساوی در امتیاز 21 به پایان برسد.

در این کوارتر معصومه اسماعیل زاده با 7 امتیاز، 4 ریباند و 3 پاس منجر به امتیاز، بهترین بازیکن کشورمان بود. در سوی دیگر نیز آیدا باخوس با 10 امتیاز، 3 ریباند و 2 پاس، نقش مهمی در برگشت لبنان به بازی داشت.

کوارتر دوم؛ پیروزی شاگردان متشرعی در پایان نیمه اول

در این کوارتر نیز معصومه اسماعیل زاده اولین 2 امتیاز را برای ایران به دست آورد که fayad خیلی زود با یک پرتاب 3 امتیازی، لبنان را 24 بر 23 پیش انداخت.

در ادامه بازی، دفاع خوب تیم حریف باعث بالارفتن آمار ترن اوور و خطا در تیم کشورمان شد.

دلارام وکیلی باز هم پرتاب های 3 امتیازیش را به رخ لبنانی ها کشید و دو پرتاب 3 امتیازی زیبا را وارد سبد حریف کرد.

بازی خوب تینا عیساییان در کنار کیمیا طهرانی و فائزه شهریاری، این کوارتر را 19 بر 16 به سود ایران به پایان رساند تا در پایان نیمه اول 40 بر 37 پیروز به رختکن برویم.

در پایان نیمه اول، تینا عیساییان با 12 امتیاز، 6 ریباند و 2 توپ ربایی بهترین بازیکن کشورمان بود. معصومه اسماعیل زاده و دلارام وکیلی نیز توانستند هر کدام 9 امتیاز برای کشورمان کسب کنند.

آمار تیمی نیز به این شرح بود:

خطا: ایران 27! – 7 لبنان

ریباند: ایران 26- 17 لبنان

ترن اوور: ایران 9 – 4 لبنان

توپ ربایی: ایران 2- 2 لبنان

پاس منجر به امتیاز: ایران 14 – 6 لبنان

پرتاب پنالتی: 75% هر دو تیم

3 امتیازی: ایران 35% – 22% لبنان

2 امتیازی: ایران 45% – 20% لبنان

امتیاز در منطقه رنگی: 18 به 6 به سود ایران

امتیاز از ترن اوور: 10 به 4 به سود لبنان

نکته اصلی در نیمه اول آمار بالای خطا و ترن اوور در تیم کشورمان بود. معصومه اسماعیل زاده نیز توانست 5 ریباند را به ثبت برساند.

دلارام وکیلی فوق العاده ظاهر شد و 3 پرتاب از 4 پرتاب 3 امتیازی خودش را وارد سبد لبنان کرد. وکیلی همچنین 16 دقیقه و 48 ثانیه در زمین بود. بیش از هر بازیکن دیگری.

کوارتر سوم؛ باز هم تساوی این بار در عدد 51

نیمه دوم در حالی آغاز شد که متشرعی با ترکیب عبدالوند، عیساییان، اسماعیل زاده ، شهریاری و دلارام وکیلی تیمش را به زمین فرستاد.

آیدا باخوس لبنانی اولین 2 امتیاز را برای تیمش به دست آورد. باز هم این اسماعیل زاده بود که 2 امتیاز بدست آورد و نتیجه را 42 بر 39 به سود ایران رقم زد.

بازی جذاب و نزدیک دنبال میشد. پرتاب سه امتیازی فائزه شهریاری، بلافاصله توسط میرامار موکداد بازیکن با تجربه لبنان پاسخ داده شد، تا اختلاف بار دیگر به یک امتیاز کاهش یابد.

این بار موکداد با ریباندهای خوبش به کمک لبنان آمد. در سه دقیقه و 45 ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم، بار دیگر محدودیت خطای تیمی ایران به پایان رسید.

در این کوارتر شاهد بازی خوب فائزه شهریاری بودیم و او امتیاز های مهمی برای ایران کسب کرد.

آمار بالای ترن اوور و خطا در تیم ما باعث شد که بازی همچنان نزدیک دنبال شود و در نهایت کوارتر سوم با تساوی در عدد 51 به پایان رسید.

بازی خوب آخوس و ربکا عاکل در تیم لبنان باعث جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده گردید. در این کوارتر، تعداد خطاهای کشورمان 28 بود در حالی که لبنانی ها فقط 9 بار مرتکب خطا شده بودند.

در ترن او,ر و توپ ربایی نیز حریف امار بهتری ثبت کرد.اما در ریباندها عملکرد خوب عیساییان ادامه داشت و در آمار تیمی نیز 37 بر 29 تیم کشورمان برتر بود.

کوارتر چهارم؛ حساس و نفسگیر با توقفی عجیب در حین بازی

10 دقیقه پایانی را شاگردان متشرعی با ترکیب عیساییان، فروتن فرد، خداوردیان، شهریاری و کیمیا طهرانی آغار کردند.

این بار نوبت لبنانی ها بود تا با یک پرتاب 3 امتیازی توسط یاما پیش بیفتند. عدم دقت در حمله و چند ترن اوور باعث شد که لبنانی ها 57-51 از ایران پیشی بگیرند.

تینا عیساییان دو امتیاز برای ایران به دست آورد. در ادامه بازهم این دلارام وکیلی بود که با یک حمله سه امتیازی ایران را به بازی برگرداند.

حرکت زیبای وکیلی زیر سبد لبنان سبب شد که علاوه بر کسب 2 امتیاز، یک پرتاب پنالتی را بدست اورد و اختلاف را به 1 امتیاز کاهش دهد. بلافاصله کادرفنی لبنان مجبور به گرفتن تایم اوت شد تا روند خوب ایران را متوقف کنند.

در حالی که همه منتظر آغاز مجدد بازی بودند، به دلایل نا معلوم یک وقفه نسبتا طولانی در بازی ایجاد شد و بازیکنان دو تیم مجبور شدند بار دیگر برای دقایقی خود را گرم کنند. پس از وقفه تقریبا 20 دقیقه ای، دو تیم به بازی برگشتند.

این درحالی بود که در تیم ایران آناهیس خداوردیان با 5 خطا زمین بازی را ترک کرده بود و 3 بازیکن اصلی متشرعی یعنی وکیلی، اسماعیل زاده و تینا عیساییان، 4 خطا داشتند و باید با دقت بیشتری ادامه میدادند.

در این کوارتر تیم کشورمان برخلاف 3 کوارتر قبلی خطای کمتری مرکب شده بود . ریباند کیمیا یزدیان طهرانی و پرتاب 2 امتیازی اش نتیجه را 58 بر 57 به سود ایران کرد.

پرتاب 3 امیازی زیبای تینا عیساییان، به شکلی عجیبی در سبد چرخید و بیرون آمد تا مانع از برتری 61 بر 59 ایران شود.

2 دقیقه و 31 ثانیه به پایان بازی، خطای بازیکنان لبنان روی وکیلی دو پرتاب را به او داد که یک پرتاب را با موفقیت وارد سبد کرد تا نتیجه 60-59 به سود ایران شود.

توپ ربایی زیبای اسماعیل زاده ،با لی آپ شادی عبدالوند همراه شد تا ایران 61 بر 59 پیش بیفتد. بازی بسیار حساس پیش میرفت و معدود تماشاچیان داخل سالن نیز به شدت تیم لبنان را تشویق میکردند.

در حالی که کمتر از 2 دقیقه به پایان مانده بود، باز هم پرتاب های 3 امتیازی بلای جان  شاگردان متشرعی شد. فاید و یاما ، با دو پرتاب 3 امتیازی اختلاف را به 5 امتیاز رساند.

در لحظات پایانی بار دیگر دلارام وکیلی پرتاب 3 امتیازی را به زیبایی وارد سبد لبنان کرد اما در نهایت این لبنان بود که توانست برنده این دیدار شود.

66-64 نتیجه نهایی به سود تیم قدرتمند لبنان

شاگردان متشرعی که بدون بازی تدارکاتی در مقابل لبنان قررگرفته بودند، تا لحظه آخر جنگیدند و نمایشی جذاب را ارائه دادند. اما خطاهای زیاد و ترن اوور های متعدد بچه های ما، مانع از ثبت پیروزی ایران شدند.

در پایان این بازی تینا عیساییان دبل دبل کرد و موثر ترین بازیکن زمین لقب گرفت. او توانست آمار 14 امتیاز،13 ریباند 2 پاس 3 توپ ربایی و کارایی +19 را ثبت کند.

دلارام وکیلی نیز توانست با 16 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن ایران لقب گیرد.

در سوی مقابل نیز ربکا اکل با 15 امتیاز 3 ریباند 12 پاس و 2 توپ ربایی و کارایی +16 موثرترین بازیکن لبنان لقب گیرد و نقش مهمی در پیروزی تیمش داشته باشد.

آیدا باخوس نیز توانست با 17 امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

آمار نهایی بازی نیز به شرح زیر است:

پرتاب 2 امتیازی: 38 % در مقایل 25 درصد به سود ایران

پرتاب 3 امتیازی: 31 درصد درم قابل 29 درصد به سود لبنان

پرتاب پنالتی: هردو تیم 75 درصد.

ریباند: 54 به 36 به سود ایران

پاس منجر به امتیاز: 22-14 به سود ایران

ترن اور: ایران 24! – 14 لبنان

توپ ربایی: 7-9 به سود لبنان

خطا: ایران 30! – 14 لبنان

سروقامتان بسکتبال کشورمان فردا از ساعت 17:30 به وقت تهران، در دومین و حساس ترین بازی خود به مصاف سوریه خواهند رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=71982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.