17
گفتگو با ستاره جوان تیراندازی با کمان کامپوند

گیسا بایبوردی از قهرمانی تا کلیشه‌های تلخ؛ یک بسته تیر ۱۸ میلیون!

  • کد خبر : 72046
  • 17 آبان 1400 - 16:13
گیسا بایبوردی از قهرمانی تا کلیشه‌های تلخ؛ یک بسته تیر ۱۸ میلیون!
گیسا بایبوردی، کماندار تیم آکادمی راد، بعد از درخشش در دو هفته ابتدایی لیگ کامپوند زنان، از شرایط، اهداف و دغدغه‌هایش می‌گوید.

به گزارش دختران قهرمان، برگزاری ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر تیراندازی با کمان در بخش کامپوند، بهانه‌ای بود تا گیسا بایبوردی با درخشش خود بار دیگر نگاه‌ها را به خود معطوف کند.

بایبوردی، هم توانست با آکادمی راد در صدر جدول قرار بگیرد، و هم با ۳۴۶ امتیاز مشترکا با هاله ایزدخواه بهترین تیرانداز لیگ کامپوند در دو هفته اول لقب بگیرد.

او که از ۱۰ سالگی تیروکمان را شروع کرده است، زمانی که تنها ۱۳ سال سن داشت توانست به تیم ملی دعوت شود. گیسا ۷ سال است در اردوهای تیم ملی تیروکمان حضور دارد و عناوین متعددی را به‌دست آورده است تا همه از او به عنوان یکی از ستاره‌های کامپوند یاد کنند.

کماندار کامپوند کشورمان،  با کسب مدال برنز قهرمانی جهان نوجوانان توانست اولین مدال تاریخ ایران را کسب کند و نام خود را در تیروکمان ایران ماندگار کند.

۳ طلا و یک نقره قهرمانی آسیا نونهالان، برنز جهانی جوانان، برنز ارتش‌های جهان و برنز قهرمانی آسیا از جمله عناوین دیگری است که دختر ۲۰ ساله کماندار، به دست آوده است.

در ادامه صحبت‌های گیسا بایبوردی با رسانه تخصصی ورزش زنان ایران را دنبال خواهید کرد.

ایراد لیگ؟ همان همیشگی

بایبوردی می گوید: خدا را شکر توانستیم در دو هفته اول، 5 امتیاز از تیم فارس و 4 امتیاز از تیم سهند بدست بیاوریم و با 9 امتیاز صدرنشین شویم.

شرایط تیم آکادمی راد نسبتاً خوب است و دو نفر از تیم ما، من و راحله فارسی، عضو تیم ملی هستیم و امید داریم که سکوی قهرمانی را تصاحب کنیم.

کیفیت لیگ هر سال بالاتر می‌رود و امسال نیز همین روند ادامه دارد. بچه‌ها حرفه‌ای تر شده‌اند و کمانداران خوبی به لیگ اضافه شده‌اند.

همه این‌ها سبب شده که سطح رکوردها نسبتاً بالا باشد. اما فکر می‌کنم که همچنان قراردادها در همه‌ی تیم‌ها پایین است و تنها ایرادی که می‌توانم از لیگ بگیرم همین مورد است.

کماندارها با تورم چه می کنند؟

برای رشته‌هایی که به تجهیزات وارداتی وابسته‌اند افزایش نرخ ارزم و تورم یک دردسر بزرگ است و ورزشکارانی که باید برای بقا در رشته مورد علاقه‌شان هزینه کنند را به سختی می‌اندازد.

بایبوردی می‌گوید: تجهیزات تیر و کمان خیلی گران است و تمامی آنها نیز از خارج وارد می‌شود و تولید داخلی نداریم.

برخی وسایل مانند تیر و پر و ناک مصرفی است و برای هر مسابقه آسیایی یا  جهانی که اعزام داریم باید دوباره خریداری کنیم.  یک بسته تیر ۱۷ تا ۱۸ میلیون برایمان هزینه دارد که با احتساب سر تیر و سایر تجهیزات به بالای ۲۰ میلیون تومان می‌رسد.

خیال آسوده ام آرزوست

او اضافه می‌کند: در تیم ملی، کلاً می‌توانیم حق اردو یا پاداش داشته باشیم. پیش از اعزام به مسابقات سوییس،  فدراسیون توانست به همه نفرات، تعدادی تیر و سرتیر بدهد؛ اما از آن زمان ۴ مسابقه گذشته است.

برای مسابقات بنگلادش که قرار است اعزام شویم، فدراسیون توان اینکه به همه ورزشکاران تجهیزات جدید بدهد را ندارد. چون هزینه اردوها و اعزام‌ها بالا رفته است.

به طور کلی رشته ما و به‌خصوص بچه‌های تیم ملی، به یک اسپانسر نیاز داریم که بتواند هزینه‌های را تأمین کند و حمایت بیشتری از ما صورت گیرد. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم با خیال آسوده فقط به مسائل فنی فکر کنیم.

به دنبال درخشش در المپیک دانشجویان و بازی های آسیایی

بایبوردی از اهداف خود می‌گوید: سعی می‌کنم همیشه خودم را در اوج آمادگی نگه دارم و تمریناتم را قطع نکنم. امیدوار هستم که بتوانیم امسال، مقام اول لیگ را کسب کنیم. امسال با این هدف تمریناتم را شروع کرده‌ام.

هدفم در سال پیش رو این است که در مسابقات المپیک دانشجویان و بازی‌های آسیایی خوش بدرخشم. برای مسابقات بنگلادش هم تمام تلاشم را خواهم کرد که دست پر برگردم. همیشه سعی می‌کنم که بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم.

اصلی ترین دغدغه؟ پاسخ ساده است…!

ستاره جوان تیروکمان ایران در پایان می‌گوید: این روزها بیشترین دغدغه من و بقیه ورزشکاران تیروکمان، بحث بودجه هست.

در بسیاری از مواقع  به خاطر همین مشکلات یا تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود یا با تیم کامل حضور پیدا نمی‌کند. بزرگ‌ترین چالشی  که با آن رو به رو هستیم نبود اسپانسر و کمبود بودجه است.

در رشته کامپوند، هر وقت که اعزام داشته‌ایم با دست پر برگشته‌ایم و فکر می‌کنم شایستگی بیشتر از این‌ها را داشت باشیم. مطمئناً اگر حمایت بیشتری صورت بگیرد خواهیم توانست نتایج درخشانی را برای کشورمان به‌دست آوریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=72046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.