12
گفتگو با کماندار ملی‌پوش تیم آکادمی راد

راحله فارسی ؛ چشم کماندار به سیبل بازی‌های آسیایی هانگژو

  • کد خبر : 74238
  • 24 آذر 1400 - 16:13
راحله فارسی ؛ چشم کماندار به سیبل بازی‌های آسیایی هانگژو
راحله فارسی در گفتگو با دختران قهرمان از مسابقات قهرمانی آسیا، لیگ برتر، شرایط و اهداف ملی پوشان و مشکلات کمانداران گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دختران قهرمان ؛ راحله فارسی کماندار باتجربه و البرزی تیم ملی تیراندازی باکمان کامپوند، پس از کسب عنوان نایب‌قهرمانی کامپوند تیمی قهرمانی آسیا و صدرنشینی با آکادمی راد در لیگ برتر از اهداف و دغدغه‌هایش گفت.

از گفته‌های فارسی می‌توان استنباط کرد که تمام تمرکز او و سایر ملی پوشان، عملکرد درخشان در بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 است؛ تمام تمرکزشان روی تیرهایی است که مدال بازی‌های آسیایی سال آینده را نشانه گرفته.

البته اگر دغدغه‌های همیشگی و تلخ کمانداران اجازه دهد. مشکلاتی که با بالا رفتن قیمت دلار و یورو بیش از هر زمانی تیراندازان کشورمان را با مشکل مواجه کرده است.

راحله فارسی در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا بنگلادش گفت: مسابقات قهرمانی آسیا از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و تمام تیم‌ها با آمادگی کامل در مسابقات حضور پیداکرده بودند و همین باعث شد که رقابت بسیار تنگاتنگ و رکوردها نزدیک به هم باشد.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم رکوردهای خوبی را به ثبت برسانیم و بهترین نتیجه‌ای که می‌شد را گرفتیم. تیم‌های بنگلادش و هند را شکست دادیم و در مقابل کره جنوبی، که قدرت اول آسیا و جهان است، شکست خوردیم و نایب‌قهرمان آسیا شدیم.

کمانداران کشورمان در خصوص اردوی جدید تیم ملی و شرایطش اضافه کرد:در حال حاضر در اردوی تیم ملی برای مسابقات کاپ آسیا تایلند آماده می‌شویم که هفته اول فروردین 1401 برگزار خواهد شد اما هدف اصلی ما، بازی‌های آسیایی هانگژو است که بتوانیم باقدرت ظاهر شویم.

فارسی ادامه داد: هدف اصلی من نیز بازی های آسیایی است و تمام تلاشم را خواهم کرد تا با رکوردهای خوب بتوانم بهترین نتیجه ممکن را برای کشورم بدست بیاورم.

او که امسال با آکادمی راد در لیگ شرکت کرده است در هفته سوم و چهارم کامپوند توانست در آمار انفرادی با رکورد 351 بهترین عملکرد را در بین کمانداران بر جای بگذارد.

کماندار تیم آکادمی راد در مورد شرایط لیگ افزود:توانستم در هفته سوم و چهارم لیگ عملکرد خوبی داشته باشم و در آمار انفرادی در جایگاه نخست قرار بگیرم. در تیمی نیز هر دو مسابقه را پیروز شدیم و صدرنشین هستیم.

راحله فارسی عنوان کرد: در لیگ امسال تیم‌های بیشتری شرکت کرده‌اند. همه برای قهرمانی آمده‌اند و مدعی هستند. رقابت‌ها بسیار نزدیک است و تمام تیم‌ها می‌خواهند بهترین عملکرد خودشان را داشته باشند.

در ادامه گفتگو، راحله فارسی به بخشی از دغدغه‌های کمانداران اشاره کرد. گلایه‌ها و مشکلاتی که اگر پای صحبت کمانداران بنشینیم، بخش همیشگی متن‌ها را شامل می‌شود؛ مشکلاتی حل‌نشده که روزبه‌روز بیشتر می‌شوند و تمرکز تیراندازان کشورمان را نشانه گرفته‌اند!

فارسی ادامه داد: بحثی که در مورد لیگ می‌خواهم به آن اشاره‌کنم، ناچیز بودن مبلغ قراردادها است و هنوز هم با مشکلات زیادی دراین‌باره مواجه هستیم؛ مبالغ در حدی است که حتی وسایل جانبی را نیز نمی‌توانیم خریداری کنیم. امیدوارم در آینده تدابیری اندیشیده شود تا ورزشکار بتواند درآمد خوبی از لیگ داشته باشد و بخشی از هزینه‌هایش را پوشش دهد.

ملی پوش کامپوند ایران خاطرنشان کرد: با این وضعیت دلار و یورو واقعاً شرایط برایمان بسیار سخت شده و دغدغه‌های زیادی داریم. تجهیزاتی که الآن داریم باید به روز شوند ولی هزینه‌ها بسیار سنگین است.

او در ادامه عنوان کرد: برای کسی که تمام‌ وقت خود را در اردو سپری می‌کند و هیچ درامد دیگری ندارد، سخت است بتواند تجهیزاتش را بروز کند. متأسفانه اسپانسرها نیز تمایل و رغبت چندانی برای حمایت از کمانداران ندارند.

راحله فارسی در پایان گفت: امیدوارم مسئولین از این تریبون صدای ما را بشنوند و شرایط را مهیا کنند تا بتوانیم با ذهن راحت و آرامش کامل فقط به فکر تیر زدن و ثبت رکوردهای بهتر و موفقیت در مسابقات باشیم، نه چیزهای دیگر.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=74238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.