12
فدراسیون جهانی بسکتبال اعلام کرد

ریحانه حشمتی، صدرنشین بسکتبال ۳ نفره ایران در رنکینگ فیبا

  • کد خبر : 76527
  • 06 بهمن 1400 - 8:28
ریحانه حشمتی، صدرنشین بسکتبال ۳ نفره ایران در رنکینگ فیبا
فدراسیون جهانی بسکتبال فهرست نفرات اول بسکتبال ۳ نفره جهان به تفکیک کشورها را اعلام کرده که ریحانه حشمتی صدرنشین ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی، فهرست نفرات اول مرد و زن بسکتبال ۳ نفره جهان را در ژانویه 2022 اعلام کرده است.

در این فهرست، ریحانه حشمتی بازیکن ۲۲ ساله تیم بسکتبال گروه بهمن در صدر بخش زنان ایران قرار گرفته است.

ریحانه حشمتی کیست؟

حشمتی سال گذشته به دلیل ثبت کوادروپل دبل (امتیاز دو رقمی در ۴ شاخص آماری بسکتبال) در یک مسابقه رسمی لیگ برتر خبرساز و به اولین بازیکن ایرانی تبدیل شد که این آمار را ثبت کرده است.

همین اتفاق از سوی یک بازیکن جوان سبب شد او در جهشی قابل توجه به مهم‌ترین تیمی بپیوندد که تاکنون در آن بازی کرده است: گروه بهمن .

پس از ۳ سال بازی برای تیم بسکتبال وولف در نوجوانی و سپس ۲ سال بازی برای پاز و مولتی کافه مشهد در لیگ برتر، او این فرصت را به دست آورده تا در ترکیب قهرمان ۲ دوره اخیر لیگ برتر بسکتبال زنان حضور داشته باشد.

حشمتی چگونه صدرنشین رنکینگ فیبا شد؟

در بسکتبال ۳ نفره، حضور منظم و متوالی در رویدادهای این رشته برای کسب امتیاز رنکینگ شرط است و از آن مهم‌تر، ثبت اطلاعات رویدادهای بسکتبال سه نفره در سایت فدراسیون جهانی.

به عبارت دیگر اگر یک بازیکن در رویدادهای سه نفره زیادی شرکت کند اما اطلاعات آن رویداد (ایونت) در سایت فیبا بارگذاری نشود فدراسیون جهانی بسکتبال آن حضور را به رسمیت نخواهد شناخت.

فیبا برای تدوین این رده بندی فعالیت‌های یک سال اخیر را در نظر می‌گیرد و بهترین نتیجه و جمع امتیازات ۹ رویداد برتر یک سال اخیر را اعلام کند.

جایگاهی که ریحانه حشمتی دارد پیش از این متعلق به سعیده علی بازیکن بازنشسته بسکتبال ایران بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=76527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.