9
این کماندار، نایب قهرمان کامپوند آسیا است

پای صحبت کوثر خشنودی‌ کیا ؛ کماندار نوظهور تیم ملی از کرمانشاه

  • کد خبر : 76914
  • 12 بهمن 1400 - 15:09
پای صحبت کوثر خشنودی‌ کیا ؛ کماندار نوظهور تیم ملی از کرمانشاه
کوثر خشنودی کیا کماندار کرمانشاهی در مدت کوتاه فعالیت ورزشی خود با نایب قهرمانی در بخش تیمی تیر و کمان کامپوند در آسیا شگفتی سازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان“: کوثر خشنودی کیا کماندار کرمانشاهی در آبان سال جاری با کسب نایب قهرمانی تیمی آسیا در بخش کامپوند توانست اولین مدال بین المللی خود را کسب کند.

خشنودی کیا پس از درخشش در مسابقات آسیایی بنگلادش به اردوی تیم ملی ورود کرده وتوانسته شایستگی خود در این رشته را به کادر تیم ملی اثبات کند.

کماندار کرمانشاهی در گفتگو با “دختران قهرمان “اظهار کرد: از تیرماه ۹۸در ۲۴ سالگی ورزش را آغاز کردم ،در ابتدا مسیرم را مشخص کردم و هدفم قهرمانی بود و،خودم را مشوق اصلی حرکت در این مسیرمیدانم،تمرین مداوم و آموزش اصولی نکات از جانب مربی ام تاثیر بسزایی در پیشرفتم ایفا کردند.

کوثر در خصوص دوران فعالیت خود در این رشته می گوید: به علت اپیدمی ویروس کرونا ،تمامی رقابت ها لغو و طبق روال سال های گذشته برگزار نشدند و من از آغازفعالیت ورزشی خود تا شهریور ماه ۱۴۰۰ تجربه حضور در هیچگونه رقابت را کسب نکردم .

خشنودی کیا اضافه کرد: سرانجام در شهریور سال جاری رقابت انتخابی تیم ملی برگزار شد و من در این رقابت که البته اولین مسابقه رسمی  ورزشی من هم محسوب می شد شرکت کردم و موفق به حضوریافتن در اردوی تیم ملی شدم.

کماندار ملی پوش در خصوص کسب نایب قهرمانی آسیایی در بخش تیمی عنوان کرد: پس از ورود به اردوی تیم ملی، عملکرد خوبی در رکوردگیری های درون اردویی داشتم که موجب شد نفر اول لیست اعزام به مسابقات قهرمانی آسیایی بنگلادش باشم، این رقابت در آبان ماه برگزار شد و توانستیم در بخش تیمی نایب قهرمانی آسیا را کسب کنیم.

کوثر خشنودی کیا در خصوص غیر المپیکی بودن رشته کامپوند ادامه می دهد:رشته کامپوند متاسفانه درحال حاضر در میان رشته های المپیکی قرار ندارد با این حال تمامی تورنمنت های بین المللی را شامل می شود.

وی ادامه داد: با وجود غیر المپیکی بودن این رشته ،با مقایسه شرایط آموزش رشته ریکرو و کامپوند و تصوراتی که راجع به موفق شدن در هدفم داشتم، نهایتا کامپوند را انتخاب کردم چرا که با تمرینات مداوم و اصولی میتوان در این رشته موفق شد و هم جای پیشرفت در این رشته بیشتر است و از لحاظ کارایی هم با علاقه ام سازگاری دارد.

خشنودی کیا در رابطه با رقابت های پیش رو افزود: تورنمنتی که هدف اصلی تیم تیر و کمان هست، بازی های آسیایی هانگژو است که در مرداد سال آینده برگزار می شود اما تا بازی های آسیایی چندین کاپ آسیایی و جهانی برگزار می شود که مشخص نیست فدراسیون موفق می شود چند اعزام داشته باشد.

کوثر در مورد اهدافش می گوید:رشته کامپوند به گونه ای است که نمی توان خود را به یک هدف خاص محدود کرد. هرچه بیشتر در این رشته پیش می روی اهداف بیشتر و مهم تری پیدا می کنی.

از لحاظ فنی هم هدفم این است که بتوانم رکورد ها را به بالاترین سطح موجود در تیراندازی با کمان دنیا برسانم تا توان رقابت با حریف های قدرتمند را به دست بیاورم.

اما از لحاظ موفقیت و کسب عناوین فعلا هدفم را روی بازی های آسیایی متمرکز کرده ام و امیدوارم بتوانم نتیجه دلخواهم را به دست بیاورم.

اهدافم پس از رقابت های آسیایی رقابت با نفرات اول رنکینگ جهانی وحضور در المپیک ۲۰۲۸و کسب عنوان در المپیک است ،چرا که رشته کامپوند هم به رشته های المپیکی وارد می شود.

کوثر خشنودی کیا افزود: از افرادی که علاقمند هستند تا در این رشته موفق شوند می خواهم که با هدف پیش بروند ، و روحیه خستگی ناپذیری را در خود تقویت کنند و مطمئن باشند که اگر با برنامه و انگیزه تلاش کنند حتما موفق می شوند.

از مربیم میلاد رشیدی که دارنده مدال نقره المپیک دانشجویان نیز هست ، بسیار سپاسگزارم که در تمامی مراحل فعالیت ورزشی ،من را در این رشته همراهی و حمایت کرد و در آموزش از هیچ نکته سازنده ای دریغ نکرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=76914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با شنیدن صحبت هات و دیدن روحیه ات ترس در چارچوب بدن ظالم انداختی زنده باد به تو هموطن شیرزن افتخار می کنم 💪💪💪💪💪💪

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.