13
دفاع مهشید از حضور در قطر : قرعه ام بدشانسی محض بود

همراه با مهشید اشتری ، لژیونر تنیس روی میز در ترکیه

  • کد خبر : 77385
  • 18 بهمن 1400 - 12:23
همراه با مهشید اشتری ، لژیونر تنیس روی میز در ترکیه
تنیس روی میز زنان ایران امسال ۴ لژیونر در ترکیه دارد و مهشید اشتری، جوان مشهدی تنیس روی میز ایران در ترابزون اسپور بازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” ترکیه حالا مقصد دختران ورزشکار ایرانی است و تنیس روی میز ایران 4 بازیکن سابق یا کنونی ملی خود را در لیگ این کشور همسایه می بیند.

پس از مریم صامت بازیکن گرگانی سابق تیم ملی که اولین لژیونر ایرانی تنیس روی میز بانوان بود حالا امسال ترکیه میزبان او و ۳ بازیکن دیگر از جمله مهشید اشتری است.

اشتری جوان که در لیگ ایران بازیکن تیم شهرداری شهر بابک، قدرت اول تنیس روی میز زنان ایران است در ترکیه نیز به تیم ترابزون اسپور پیوسته است.

اشتری در پاسخ به این سؤال که چرا در تورهای داخلی غیبت داشته تاکید کرد، بازیکنان دارای رنک جهانی تنیس روی میز، الزامی به حضور در تورها ندارند و به همین دلیل تصمیم گرفته در این مسابقات حضور نداشته باشد.

به گفته مهشید اشتری، سوپرلیگ تنیس روی میز ترکیه ۱۶ تیم و  ۶ مرحله دارد و هر ماه یک دور آن برگزار می‌شود. ترک‌ها لیگ یک و ۲ هم دارند.

اشتری می‌گوید: مریم صامت ۴ سال است که در این لیگ بازی می‌کند و من، ندا شهسواری و پریناز حاجیلو امسال به این لیگ پیوسته‌ایم.

شاید عجیب باشد که چطور او هم در لیگ ایران و هم در لیگ ترکیه بازی می‌کند. اشتری پاسخ می‌دهد:  در تنیس روی میز، الزامی برای قرارداد با یک باشگاه نیست و به همین دلیل هم به ترکیه رفت و آمد دارم و برای ترابزون بازی می‌کنم و هم در لیگ ایران بازیکن تیم شهرداری شهربابک هستم.

زمانی که صحبت از تیم شهرداری شهر بابک به میان می‌آید، برای اهالی تنیس روی میز تیمی تداعی می‌شود که قهرمانی آن به واسطه ستارگان پرشمارش در لیگ ایران، پیش از شروع فصل مسجل است.

موضوع شهرداری شهر بابک بهانه‌ای است که از یکی از بازیکنان این تیم سؤال کنیم که آیا حضور در یک تیم پرستاره و از پیش قهرمان، لذت رقابت را در لیگ کاهش نمی‌دهد؟

اشتری پاسخ می‌دهد:  شهرداری شهر بابک تنها تیمی است که بازیکنان را به شکل قابل‌توجه، پشتیبانی مالی می‌کند. با وجود سهمیه‌بندی بازیکنان ملی، باز هم توان مالی این تیم باعث شد بازیکنان سطح بالاتر را جذب خود کند.

البته که چالش لیگ‌های یک یا دو قطبی فقط مربوط به تنیس روی میز نیست اما به نظر می‌رسد اگر قرار باشد لیگ از حالت تک‌قطبی خارج شود ابتدا باید سطح دستمزدها در لیگ تنیس روی میز متعادل و استاندارد شود.

بازیکن مشهدی ادامه می‌دهد: همین امسال نیز فدراسیون جذب ۲ بازیکن ملی را به باشگاه‌ها تکلیف کرد با این حال زمانی می‌توان موضوع تمرکززدایی بازیکنان ملی را در لیگ مطرح کرد که در لیگ ما، باشگاه‌ها بتوانند دستمزدی قابل‌قبول را به بازیکنان پرداخت کنند.

مهشید اشتری تابستان امسال در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر شرکت کرد و پیش از آن، در انتخابی تیم ملی در بهار ۱۴۰۰ قهرمان شده بود.

با این حال رقابت در قطر برای او، نتیجه‌ای داشت که انگیزه پرسش ما از او شد: آیا مهشید از عملکردش در دو بخش تیمی و انفرادی مسابقات دوحه رضایت دارد؟

او این چنین پاسخ داد: از عملکردم در آسیا ناراضی نبودم. بعضی بازیکنان ما تا مراحل بالا پیش رفتند چون قرعه مناسبی داشتند اما قرعه من در انفرادی، یک بدشانسی بزرگ بود.

اشتری اذعان می‌کند: در همان دور اول به نفر اول سنگاپور برخورد کردم و جایی برای توقع پیروزی نبود اما از عملکردم در آن بازی راضی هستم. با تمام وجود بازی کردم و آسان بازنده نشدم.

مهشید در ادامه می‌افزاید: در بخش تیمی، ما در بازی با قزاقستان ۳ بر یک باختیم و آن یک برد را هم من در بازی با حریفی به دست آوردم که کسب سهمیه المپیک توکیو کرد و ندا شهسواری را در انتخابی المپیک شکست داده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=77385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.