9
نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان

گروه بهمن 65 اکسون 45 | سلام به فینال، چشمک به تکرار قهرمانی

  • کد خبر : 78650
  • 04 اسفند 1400 - 17:48
گروه بهمن 65 اکسون 45 | سلام به فینال، چشمک به تکرار قهرمانی
در سومین دیدار از سری نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان، تیم بسکتبال گروه بهمن با ثبت سومین برد متوالی برابر اکسون، به فینال مسابقات راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در ادامه مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان، دو تیم گروه بهمن و اکسون به مصاف هم رفتند. این سومین دیدار دو تیم در سری نیمه نهایی محسوب میشد.

این جدال از ساعت 15:30 امروز در سالن شهید کشوری شهرقدس آغاز شد.

فریناز طائرپور و شاگردانش که دو دیدار قبلی از سری نیمه نهایی با اکسون را پیروز شده بودند، برای ثبت سومین برد و رزرو بلیط فینال لیگ، پا به میدان گذاشته بودند.

در سوی دیگر نیز آزاده زمان‌پور و شاگردانش که تا قبل از نیمه نهایی شکستی در طول مسابقات نداشتند، به دنبال این بودند که با شکست قهرمان فصل پیش، کار را به بازی چهارم و پنجم بکشانند.

اما در پایان این دیدار نیز نتیجه‌ای مشابه دو جدال پیشین ثبت شد؛ گروه بهمن توانست 65 بر 45 اکسون را شکست دهد و به فینال لیگ برتر بسکتبال زنان راه‌ پیدا کند.

هر چهار کوارتر بازی به سود بهمن به پایان رسید؛ کوارتر اول 15 بر 11، کوارتر دوم 16 بر 8، کوارتر سوم 17 بر 15 و کوارتر پایانی 17 بر 11.

حال فریناز طائرپور و یارانش به فکر تکرار قهرمانی خود هستند. البته برای رسیدن به این هدف جذاب، احتمالا جنگی جذاب نیز برابر شیمیدر مدعی (در صورت برتری برابر پالایش نفت آبادان) خواهند داشت.

شوماری هریس، گارد آمریکایی گروه بهمن ترک عادت نکرد و باز هم بهترین بازیکن زمین بود؛ شوماری آمار 22 امتیاز، 4 ریباند، 6 پاس منجر به گل، 2 توپ ربایی و کارایی 22 را به ثبت رساند.

او موثرترین و امتیازآورترین فرد زمین لقب گرفت تا نقشی مهم را در فینالیست شدن گروه بهمن ایفا کرده باشد.

گلشید امیدیان دیگر بازیکن موفق بهمن در دیدار امروز بود؛ 6 امتیاز، 16 ریباند!، 2 پاس منجر به گل، یک توپ ربایی و کارایی 16، آمار گلشید در جدال با اکسون بود.

در روز کم فروغ اکسونی ها، نگین رسولی عملکرد بهتری از سایرین داشت؛ 14 امتیاز، 5 ریباند، 2 پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی و یک بلاک شات نگین برای برتری اکسون کافی نبود.

نکات بازی

دقت شوماری دلگرمی طائرپور در راه قهرمانی؛ 50 درصد موفقیت در پرتاب‌های منطقه رنگی، 66 درصد موفقیت در شوت‌های 2 امتیازی، 33 درصد موفقیت در شوت‌های 3 امتیاز و 80 درصد موفقیت در پرتاب‌های پنالتی!

پرتاب 3 امتیازی عاملی مهم در برتری گروه بهمن؛ آنها 7 پرتاب موفق در بازی امروز داشتند در حالی که اکسون تنها یک شوت 3 امتیازی را وارد سبد کرد.

3 شوت از 7 شوت سه امتیازی گروه بهمن سهم یاسمن محمدی بود (60 درصد موفقیت).

ریباند 52 به 31؛ برتری قاطع گروه بهمن

کم امتیاز بودن بازی‌ها همچنان ادامه دارد؛ در حالی که انتظار میرفت با رسیدن به مراحل پایانی لیگ، بازی‌ها جذاب تر شود اما عکس این پیشبینی در حال رخ دادن است.

65 امتیاز بیشترین امتیاز ثبت شد در 3 جدال دو تیم بود!

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78650
  • نویسنده : میلاد اله‌یار
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.