20

تیراندازی ایران و مقایسه با اینچئون / پوست اندازی در تپانچه ؛ همان همیشگی ها در تفنگ

  • کد خبر : 7904
  • 09 مرداد 1397 - 13:59
تیراندازی ایران و مقایسه با اینچئون / پوست اندازی در تپانچه ؛ همان همیشگی ها در تفنگ

تیم ملی تیراندازی بانوان ایران آماده حضور در بازی های آسیایی جاکارتا است. پس از عبور از حواشی ، اکنون تیم امیدوار ما با ترکیبی با تغییرات نسبی عازم جنوب شرق آسیا می شود. تیمی که در تپانچه و اهداف پروازی تغییر کرده اما در تفنگ بادی به چهره های موفق سابق خود اعتماده کرده است به اضافه یک جوان جویای نام به نام آرمینا صادقیان

به گزارش آی دبلیو اسپورتس  ملی‌پوشان تیراندازی ایران برای شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا، 22 مردادماه تهران را به مقصد پالمبانگ محل برگزاری هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ترک  می کنند.

تیم ملی کشورمان در حالی عازم جاکارتا می شود که 19 تیرانداز در ترکیب خود دارد که 9 نفر از این تعداد را دختران تیرانداز تشکیل می دهند. در ترکیب تیم تفنگ بادی ایران الهه احمدی، نجمه خدمتی، مه لقا جام بزرگ و آرمینا صادقیان حضور دارند.

آمیتیس جعفری، گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان در رشته تپانچه و  سپیده سیرانی و شیوا فرح پور  در اهداف پروازی دیگر نمایندگان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا در بخش زنان خواهند بود.

ترکیب تیم تپانچه ایران نسبت به دوره گذشته بازی های آسیایی 100 درصد تغییر کرده است. از تیم اهداف پروازی یک نفر باقی مانده و از تیم تفنگ ، آرمینا صادقیان جایگزین نرجس امامقلی نژاد شده است.

نگاهی به عملکرد دختران ایران در اینچئون

4 سال قبل و در بازی های آسیایی اینچئون، 12 دختر تیرانداز ایران در تورنمنت حضور داشتند که این آمار اکنون به 9 تیرانداز کاهش یافته است. نجمه خدمتی تنها طلایی تیم ایران بود که در اوج جوانی در تفنگ بادی 10 متر با امتیاز 207.9 در فینال اول شد و طلا گرفت.

نرجس امامقلی نژاد دیگر مدال آور انفرادی ایران بود که در همین بخش در فینال با امتیاز 206.6 پشت سر هموطنش صاحب نشان نقره شد. سومین و آخرین مدال ایران بار دیگر به رنگ نقره بود که در تفنگ 10 متر تیمی به دست آمد و تیم الهه احمدی ، نجمه خدمتی و نرجس امامقلی نژاد با امتیاز 1245.9 نقره آسیا را کسب کردند.

مه لقا جام بزرگ در 10 مار درازکش چهارم شد و تا کسب حداقل یک برنز فاصله زیادی نداشت البته مه لقا در تفنگ 50 متر سه وضعیت هم نماینده ایران بود که به فینال نرسید.

الهه احمدی دیگر تیرانداز پر امید ایران در تفنگ 10 متر و 50 متر سه وضعیت به فینال راه پیدا نکرد و در 50 متر درازکش سی و چهارم شد. دینا فرخ نژاد در همین بخش بالاتر از احمدی ، سی و یکم شد اما تلاش دینا در 50 متر سه وضعیت همانند احمدی برای رسیدن به فینال بی نتیجه بود.

در تپانچه ، 4 دختر ایرانی راهی به سوی فینال پیدا نکردند. سارینا قرابت ، الهام هریجانی ، سارا میرابی و مریم سلطانی نمایندگان ایران در تپانچه 10 و 25 متر بودند که بهترین عملکرد را سارا میرابی با رتبه هجدهم و امتیاز 376 دور مقدماتی ثبت کرد.

در اهداف پروازی ، 3 تیرانداز از ایران حضور داشتند که شیوا فرح پور ، بهاره جهان دار و مرضیه پرورش نیا هر سه از رسیدن به فینال بازماندند. در آن مسابقات مرضیه پرورش نیا بهترین عملکرد را در بین 3 نفر حاضر داشت. از این جمع ، تنها شیوا فرح پور بازمانده تیم 2014 و اعزامی به جاکارتا 2018 است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=7904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.