6
به بهانه دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال

تینا عیساییان ، سلاح تجربه شیمیدر در فینال

  • کد خبر : 79332
  • 17 اسفند 1400 - 20:07
تینا عیساییان ، سلاح تجربه شیمیدر در فینال
لیگ برتر بسکتبال زنان به فینال رسیده و چهره باتجربه شیمیدر برابر گروه بهمن کسی نیست جز تینا عیساییان. بازیکنی که همچنان جوان‌ترها را به رقابت می‌خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم‌های گروه بهمن و شیمیدر از پنج شنبه هفته جاری وارد چالش رقابت در فینال‌های لیگ برتر بسکتبال زنان می‌شوند و تینا عیساییان بار دیگر در این مرحله حضور دارد.

پس از سال‌ها بازی در سطح اول بسکتبال زنان ایران، تینا همچنان انگیزه‌های خود را حفظ کرده و تشنه رقابت و موفقیت به نظر می‌رسد و انگیزه او دست کمی از جوان‌ترها ندارد.

بد نیست گریزی بزنیم به گذشته و ورود جالب تینا عیساییان به دنیای بسکتبال. او در آرارات یک والیبالیست بود و انحلال تیم والیبال آرارات در آن زمان، زندگی ورزشی او را تغییر کرد.

بسکتبال زنان ایران و لبنان تینا عیساییان

زنده یاد زهره آینه چیان مربی وقت تیم بسکتبال آرارات استعداد بسکتبالی او در تمرین والیبال آرارات را دید و در اولین فرصت او را به بسکتبال آورد و دوران پرافتخار تینا عیساییان در بسکتبال زنان ایران آغاز شد.

از سال ۲۰۰۳ تینا با آرارات افتخارات متعددی کسب کرد. تیمی که از دسته دوم کارش را شروع کرد با قهرمانی در دسته دوم و اول به لیگ برتر رسید و ۷ سال متوالی قهرمانی لیگ را به دست آورد و تینا بخشی از این افتخار بود.

بسکتبال زنان ایران و لبنان تینا عیساییان

او در ۲ سال اخیر در فینال حاضر بوده. بار اول با تیم بانوان شهر گرگان و بار دوم با مهرام. او هر دو فینال را با نایب قهرمانی به انتها رساند گرچه تاکید می‌کند: “اگر پرونده فینال ۹۸ بین گرگان و بهمن با یک بازی بسته نمی‌شد می‌توانستیم سرنوشت قهرمانی را تغییر دهیم. کرونا قهرمانی را از ما گرفت.”

در سومین حضور متوالی در فینال لیگ بسکتبال، تینا و دوستانش در شیمیدر امیدوارند به روند قهرمانی‌های پیاپی بهمن پایان دهند. او در تیمی حضور دارد که از آن راضی است: “در شیمیدر دغدغه‌ای نداشتیم. یک حمایت تمام و کمال از شیمیدر دریافت کردیم و امیدوارم بتوانیم پاسخ این پشتیبانی را با قهرمانی بدهیم.”

تینا در زمره بازیکنان باتجربه و میدان دیده لیگ برتر بسکتبال زنان است. همیشه در مورد بازیکنانی نظیر تینا عیساییان این سؤال وجود دارد که آنها تا کی در میدان می‌مانند و چه چیزی، عامل حفظ انگیزه آنها برای جنگیدن و مسابقه دادن است.

عیساییان در این باره می‌گوید: من عاشق بسکتبال هستم و از کاری که انجام می‌دهم لذت می‌برم. به عنوان یک بازیکن، همچنان این توان را در خودم می‌بینم که در سطح اول بسکتبال حضور داشته باشم و از آن مهم‌تر، مثمر ثمر باشم.

ملی پوش شیمیدر ادامه می‌دهد: تا زمانی که برای تیمم مفید باشم در بسکتبال باقی خواهم ماند. اصراری به ادامه نیست. هر زمانی که ببینم دیگر بازیکن همیشگی و مفیدی نیستم از صحنه خارج می‌شوم. پیامم برای بازیکنان جوان این است که با من و امثال من رقابت کنند. آنها باید نشان دهند که بهتر از نسل گذشته هستند.

صحبت از نسل گذشته به میان می‌آید و تینا عیساییان با کوله باری از تجربه، واجد شرایط است تا نسل‌های اخیر را به بوته قیاس بگذارد: “ما بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم اما به طور صادقانه، من به نسلی که با آن وارد بسکتبال شدم، احساس بهتری دارم. فکر می‌کنم ما نسلی بودیم گوش به فرمان مربی و کاملاً تشنه به را تمرین و بهتر شدن. خیلی ملموس‌تر نسبت به نسل فعلی.”

آمارهای تینا عیساییان در هر بازی از لیگ نشان دهنده میزان کارآمدی اوست و حضور در سه فینال پیاپی در سه سال اخیر این آمارها را گویاتر می کند. تینا در آخرین روزهای سال، با شیمیدر جشن قهرمانی برپا خواهد کرد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=79332

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.