5
دور پایانی لیگ برتر بسکتبال زنان

پیروزی گروه بهمن برابر شیمیدر در نخستین فینال

  • کد خبر : 79360
  • 19 اسفند 1400 - 17:43
پیروزی گروه بهمن برابر شیمیدر در نخستین فینال
اولین رویارویی گروه بهمن و شیمیدر در دیدار نهایی لیگ برتر بسکتبال زنان با پیروزی تیم گروه بهمن به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” اولین مصاف از فینال لیگ برتر بسکتبال زنان امروز با پیروزی تیم گروه بهمن برابر شیمیدر قم به پایان رسید تا بهمن به کسب سومین قهرمانی پیاپی نزدیک شود.

در سالن بسکتبال آزادی، تیم گروه بهمن با هدایت فریناز طائرپور در تلاش برای دفاع از 2 قهرمانی اخیر خود در فینال لیگ بسکتبال بانوان به مصاف شیمیدر و شاگردان شایسته متشرعی رفت و این تیم را شکست داد.

در مسابقه ای نزدیک و جذاب، جدال ستارگان بسکتبال ایران دیدنی بود. گروه بهمن شجاعت خود برای پیروزی را در نیمه اول نشان داد و با برتری 19 بر 14 و 15 بر 8 در دو کوارتر آغازین این اراده را آشکار کرد.

پس از برتری 34 بر 22 در نیمه نخست، شیمیدر نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در مقطعی از کوارتر سوم فاصله اش را با بهمن به طور جدی کاهش داد اما تیزهوشی شوماری هریس و سه امتیازی دیدنی دلارام وکیلی سبب شد اختلاف باز هم افزایش یابد.

تلاش شیمیدر برای سرنگونی بهمن گرچه با برد 20 بر 18 این تیم در کوارتر چهارم همراه شد اما در مجموع این گروه بهمن بود که 70 بر 59 فاتح رقابت اول فینال شد.

بدین ترتیب گروه بهمن برای هت تریک قهرمانی یک قدم از شیمیدر پیش افتاده و به دو پیروزی در نبردهای شنبه و دوشنبه نیاز دارد. باید دید آیا شیمیدر قادر به تغییر معادلات و یا به تاخیر انداختن قهرمانی سوم بهمن هست یا خیر.

فینال اول 2 دبل دبل داشت و هر دو متعلق به شیمیدر بود: شکیلا نان سنتر آمریکایی شیمیدر با 15 امتیاز و 12 ریباند و کاپیتان تینا عیساییان با 18 امتیاز و 18 ریباند.

برای شیمیدر همچنین شادی عبدالوند 16 و آناهیس خداوردیان 7 امتیاز به دست آوردند. کیمیا یزدیان طهرانی نیز 3 امتیاز و 5 توپ ربایی داشت.

با این حال ستاره این بازی کسی جز شوماری هریس گارد راس آمریکایی گروه بهمن نبود. او همان بازیکن باهوش و خونسردی بود که از او سراغ داشتیم.

هریس تمام 40 دقیقه فینال را در زمین حضور داشت و ستون اصلی بهمن بود. کسب 24 امتیاز، 8 ریباند، 7 پاس منجر به گل و 5 توپ ربایی روز درخشان شوماری را در فینال نخست ساخت.

یاسمن محمدی شماره 10 بااخلاق بهمن نیز در این بازی درخشید و 16 امتیاز به دست آورد.

از نقش دلارام وکیلی نیز نباید به سادگی عبور کرد. پرتاب های 3 امتیازی دلربای دلارام بخش دل انگیز پیروزی گروه بهمن در این نبرد جانانه بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=79360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.