4
گزینه هدایت ایران به کشور همسایه رفت

شهناز یاری در عراق | فوتسال مربی صادر می‌کند

  • کد خبر : 81195
  • 22 اردیبهشت 1401 - 11:13
شهناز یاری در عراق | فوتسال مربی صادر می‌کند
شهناز یاری گزینه هدایت تیم ملی فوتسال زنان ایران هدایت عراق را در دست گرفت. او مایل به فعالیت ملی بود و ترجیح داد به جای فعالیت باشگاهی در ایران، به کشور همسایه برود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانشهناز یاری مربی سرشناس فوتسال زنان ایران هدایت عراق را بر عهده گرفته است. او در جلسه‌ای با وزیر ورزش عراق نیز شرکت کرد و عراقی‌ها استقبال خوبی از او داشتند.

او همچنین در تمرین تیم ملی فوتسال زنان عراق نیز شرکت کرد و بدین ترتیب رسماً هدایت تیم ملی فوتسال زنان عراق را در دست گرفت.

یاری به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: پس از اتفاقات سال گذشته، قصد بازگشت به عرصه مربیگری در سطح عالی را داشتم اما نه در سطح باشگاهی. با وجود این که باشگاه‌هایی از من برنامه خواستند اما می‌خواستم در سطح ملی کار کنم.

البته در ایران، حضور همزمان مربیان ملی و باشگاهی منعی ندارد. استخدام فروزان سلیمانی در تیم ملی در حالی که همزمان سرمربی تیم حفاری خوزستان بود و پیش‌تر، مورد شهرزاد مظفر که همزمان هدایت دانشگاه آزاد را بر عهده داشت شاهدی بر این مدعاست.

انتظار ناتمام یاری برای هدایت تیم ملی ایران

شهناز یاری اما مدت‌ها منتظر پیشنهاد هدایت تیم ملی بود. او در مقطعی هم به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد اما بی‌نظمی در فدراسیون فوتبال و همچنین لغو پیاپی مسابقات قهرمانی آسیا، به همکاری او و فدراسیون فوتبال ایران پایان داد.

از زمان حضور شهره موسوی در پست نایب رییسی فدراسیون فوتبال، روابط شهناز یاری با موسوی روابط خوبی نبود. یاری گفته است که موسوی ابتدا به او گفته بود که قرار است هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد اما سپس به دلایلی نامشخص تغییر عقیده داده بود.

در همان زمان، شهره موسوی به شهناز یاری گفته بود که هیئت رییسه فدراسیون فوتبال می خواهد یاری یا سرمربی یک تیم باشگاهی باشد یا سرمربی تیم ملی. البته این عقیده بعدها توسط هود هیئت رییسه با انتصاب فروزان سلیمانی نقض شد.

شهناز یاری ، بخشی از پروژه پیشرفت قاره

او در مورد همکاری با عراق می‌گوید: طرف عراقی مدت‌ها قبل با من صحبت کرده بود و همه چیز، به سرعت صورت نگرفت. آنها برای حضور من در عراق مصر بودند و احساس کردم که این می‌تواند تجربه ویژه‌ای باشد.

یاری ادامه می‌دهد: فوتسال زنان در آسیا نیازمند پیشرفت است. از این که عراق به این موضوع اهمیت می‌دهد خوشحالم. از این که بخشی از روند توسعه فوتسال زنان در خاورمیانه باشم احساس خوبی دارم. این، نوعی ادای دین به فوتسال است.

شهناز یاری اولین مربی زن ایرانی است که هدایت یکی از تیم‌های ملی عراق را در اختیار می‌گیرد. او از هر نظر مربی مناسبی برای عراق است زیرا با فرهنگ حاکم بر عراق آشناست، دانش و تجربه بالایی دارد و حضورش در عراق به اندازه یک مربی اروپایی برای عراقی‌ها پرهزینه نیست.

افزون بر این، تجربیات یاری در قدرت اول فوتسال آسیا بدون تردید برای عراق راهگشا خواهد بود. افزون بر این، ورزش زنان در عراق پس از تحولات سیاسی در دو دهه اخیر وارد فاز جدیدی شده و عراق قصد دارد در ورزش زنان سرمایه‌گذاری کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=81195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.