5
انحلالی در کار نیست اما...

دوراهی بسکتبال زنان ذوب آهن : لیگ برتر یا لیگ یک ؟

  • کد خبر : 83538
  • 05 مرداد 1401 - 18:22
دوراهی بسکتبال زنان ذوب آهن : لیگ برتر یا لیگ یک ؟
ذوب آهن با وجود غیبت در نشست نمایندگان باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال زنان ممکن است در این مسابقات حضور پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان با وجود این که هنوز برای حضور در لیگ برتر زنان اعلام آمادگی نکرده اما ممکن است در لیگ ۱۴۰۱ حاضر باشد.

روز ۲۸ تیر بود که جلسه هماهنگی تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال زنان در محل فدراسیون بسکتبال برگزار شد اما ذوب آهن در این نشست شرکت نکرد.

فدراسیون بسکتبال نیز پس از این جلسه از طریق خروجی رسمی خود اعلام کرد ۹ تیم برای شرکت در لیگ برتر ۱۴۰۱ اعلام آمادگی کرده‌اند اما نام ذوب آهن اصفهان در این فهرست وجود نداشت.

ذوب آهن در سال ۱۴۰۰ با موفقیت در دسته اول، توانست جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد و این برای تیمی بومی، ریشه‌دار و آکادمیک یک موفقیت جذاب به شمار می‌رفت.

رمضانی : شرایط را بررسی می‌کنیم

با این وجود مهدی رمضانی مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن اصفهان به آی دبلیو اسپورتس گفت که درها برای حضور ذوب آهن در لیگ برتر زنان همچنان باز است.

وی ادامه داد: این که تیم بسکتبال زنان را منحل کرده باشیم صحت ندارد. بسکتبال بخشی مهم برای تاریخ باشگاه است و به تلاش‌های انجام شده در تیم زنان در سال‌های اخیر ارج می‌نهیم.

بالاترین مقام ارتباطی باشگاه ذوب آهن عنوان کرد: در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم که در لیگ برتر حضور داشته باشیم یا دسته اول. باشگاه در این مورد ملاحظات خود را دارد.

رمضانی تاکید کرد: شرایط حضور در لیگ برتر و دسته اول بسکتبال زنان تفاوت بسیاری دارد. ذوب آهن در نهایت تصمیمی را اتخاذ می‌کند که منافع گسترده‌تری از باشگاه را تأمین کند.

پای کاهش هزینه در میان است

چه کسی می‌تواند انکار کند که ورزش زنان ایران در ریاضتی‌ترین سال تمام تاریخ خود قرار دارد؟ انصراف‌ها، انحلال‌ها و جمع و جور کردن مخارج در همه رشته‌ها و سطوح این را می‌گوید.

در اصفهان، ذوب آهن به طور آشکار می‌خواهد هزینه‌هایش را کاهش دهد زیرا از منابع ریالی کمتری نسبت به گذشته برخوردار است.

اگر لیگ برتر بسکتبال زنان مثل دو سال گذشته و باب میل پایتخت نشین ها به طور متمرکز برگزار می‌شود شاید ذوب آهن به دوراهی امروز نمی‌رسید.

اما در شرایطی که آن‌ها باید بودجه سنگینی برای سفرها و اسکان و تغذیه تیم بسکتبال زنان هزینه کنند گزینه راحت‌تر برای آن‌ها مسابقات متمرکز دسته اول است. کم خرج و بی دردسر!

ورزش قهرمانی زنان این روزها شرایط سختی را تجربه می‌کند. آن چنان که در باشگاه‌ها و اقتصاد ایران.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.