8
گفتگو با سنگ‌نورد جوان سرعت ایران

روایت محیا دارابیان از حضور در شامونی

  • کد خبر : 83554
  • 05 مرداد 1401 - 20:52
روایت محیا دارابیان از حضور در شامونی
محیا دارابیان نماینده سنگ‌نوردی سرعت ایران از رقابت جهانی فرانسه و مسابقات داخلی و چالش‌ها در این مسیر می‌گوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” محیا دارابیان سنگ نورد سرعت ایران در مسابقات جهانی شامونی فرانسه توانست رتبه هفدهم را کسب کند و رکورد ملی را نیز ارتقا دهد.

گرچه تا یکی دو سال گذشته، سنگ نوردی زنان در ایران را با نام الناز رکابی می شناختیم اما محیا دارابیان و راحیل رمضانی که شاگردان الناز رکابی هستند، بتدریج اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده اند.

پس از نمایش درخشان محیا در روسیه در سال گذشته و در مسابقات جهانی جوانان، او این بار در رقابت با حریفان بزرگسال روی دیواره رفت.

محیا دارابیان در این مورد می‌گوید: با اختلاف سیزدهم صدم ثانیه نتوانستم به فینال راه یابم اما این اختلاف ناچیز است و اگر رکورد زمان تمرین خود را در مسابقات هم اجرا میکردم، جزء نفرات برتر می‌شدم.

او ادامه داد: با توجه به اختلاف کم، قطعا می‌توانیم در آینده شاهد کسب مدال در این مسابقات، برای ایران باشیم. باید بیشتر تلاش کنم و نباید متوقف شوم.

سنگ‌نورد سرعت ایران افزود: اولین سالی بود که وارد رده سنی بزرگسالان شدم. این یک تجربه یگانه بود و این مسابقات در بالاترین سطح انجام شد و رکوردهای جهانی هم تغییر کردند.

دارابیان در خصوص عملکرد خود در فرانسه می‌گوید: چالش من، گیره‌های مسابقات بود که نسخه جدید آن‌ها کمی تغییر کرده و اندازه آن‌ها کوچک‌تر شده بود. این برای من که به استفاده از آنها عادت نداشتم مشکل ساز شد.

محیا دارابیان همچنین بلافاصله پس از بازگشت از مسابقات جهانی شامونی فرانسه، در مسابقات داخلی در ماده سرعت قهرمان شد.

دارابیان در این خصوص می‌گوید: رقابت خیلی خوبی برگزار شد. یک روز قبل از مسابقات رسیدم و با وجود خستگی، توانستم رکورد این بخش را جابه‌جا کنم.

این سنگ‌ نورد اهل زنجان در مورد برنامه آینده خود گفت: هدفم حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو در پاییز 1402 و همچنین مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=83554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.