8
اظهارات ملک غیرمنصفانه است

فریده شجاعی: قصور فدراسیون سابق، واقعیت ندارد

  • کد خبر : 84561
  • 30 مرداد 1401 - 10:22
فریده شجاعی: قصور فدراسیون سابق، واقعیت ندارد
فریده شجاعی، با رد اظهارات فتانه ملک اعلام کرد: هیچ نامه‌ای از فیبا نداشتیم که بخواهیم ثبت نام انجام دهیم. قضاوت آنها ناعادلانه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” موضوع عدم اعزام تیم ملی زیر 18 سال دختران به قهرمانی آسیا همچنان حواشی خود را به دنبال دارد.

فتانه ملک، نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال، عدم اعزام تیم ملی جوانان دختر را نتیجه عدم ثبت‌نام و اعلام آمادگی از سوی فدراسیون قبل عنوان کرده است.

این موضوع، اولین بار در گفتگوی ندا عسگرنیا سرمربی تیم ملی جوانان (و کنونی بزرگسالان) با آژانس ورزش زنان ایران مطرح شده بود.

اکنون فریده شجاعی، نایب رییس سابق فدراسیون بسکتبال (در دوره مدیریتی گذشته) در گفتگوی اختصاصی  با آی دبلیو اسپورتس، اظهارات فتانه ملک را تکذیب کرد.

فریده شجاعی گفت: مسابقات زیر 18سال در فیبا در مقطعی که ما در فدراسیون حضور داشتیم و همچنین در حال حاضر، هر دو سال یک بار و در سال های زوج یعنی 2018، 2020 و 2022 برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال 2018 تیم ملی جوانان در مسابقاتی که در هند برگزار شد حضور پیدا کرد و به مقام پنجم رسید اما در سال 2022 ، کرونا سبب شد این مسابقات لغو شود.

نایب رییس وقت فدراسیون بسکتبال اشاره داشت: در سال 2019 فقط باید برای مسابقات بزرگسالان زنان آسیا در دیویژن B شرکت می‌کردیم که آن مسابقات هم لغو شد و در مورد مسابقات جوانان ما هیچ نامه‌ای از فیبا نداشتیم که بخواهیم ثبت نامی انجام دهیم.

او با غیرمنصفانه خواندن نظر نایب رییس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: فدراسیون جدید بیش از 6 ماه است که کارش را آغاز کرده و  ارتباط مستقیم با فیبا دارد و من تعجب کردم که چرا موضوع مسابقات جوانان را از فیبا استعلام نکرده است.

شجاعی ادامه داد: نمی‌دانم چطور قبل از این که با فیبا ارتباط و تأیید برگزاری و حضور را از فیبا بگیرند تمرینات تیم جوانان را شروع کرده‌اند و بعد از اینکه به این مشکل برخوردند آن را به فدراسیون قبل ارتباط داده‌اند.

نایب رییس سابق فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: این قضاوت، ناعادلانه است. باید از روز اولی که آمدند تمام برنامه‌های فیبا را استعلام می‌گرفتند. این کاری است که باید 6 ماه قبل انجام می‌دادند تا مشکلات امروز برای تیم جوانان ما پیش نیاید.


نایب رییس فدراسیون بسکتبال گفت: مسئله تیم جوانان، به فدراسیون قبل هیچ ارتباطی ندارد و ثبت‌نامی به غیر از سال ۲۰۱۸ که ما شرکت کردیم و پنجم شدیم از طرف فیبا وجود نداشته است.

رسانه دختران قهرمان، حق پاسخگویی از سوی نایب رییس فدراسیون بسکتبال یا سایر مسئولین فدراسیون را محفوظ می‌داند با این حال تا این لحظه، تلاش برای گفتگو با نایب رییس فدراسیون به دلیل عدم تمایل ایشان بی‌نتیجه مانده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.